96 DIESEL
-
- "Viggen"
- Viestit: 690
- Liittynyt: Ti Maalis 16, 2004 11:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Löyty se nimikin, tosi tarvitsijalle voidaan kertoa... hän kun ei taida käydä tällä foorumilla..
ja riiseli vero tuolle, kokonais paino edelleen 1350 kg (?)
87,1 cent/päivä + perusvero 26cent/d =1,131e per päivä
ja vuodessa 412,82e
ja jos alkaa laittaan niin ottaa 77:n tai ennen 1.1.78 reksiteröidyn niin säästyy päästömittauksilta
ps. -76 taitaa olla peltie puolesta vielä sitä vanhaa hyvää ruosteen suojaustekniikka..
ja riiseli vero tuolle, kokonais paino edelleen 1350 kg (?)
87,1 cent/päivä + perusvero 26cent/d =1,131e per päivä
ja vuodessa 412,82e
ja jos alkaa laittaan niin ottaa 77:n tai ennen 1.1.78 reksiteröidyn niin säästyy päästömittauksilta
ps. -76 taitaa olla peltie puolesta vielä sitä vanhaa hyvää ruosteen suojaustekniikka..
Tämä Fordin 1.8 dieseli on siinä mielessä erilainen, että se ei ole kovin taloudellinen edes Escortissa/Orionissa (pieni auto verrattuna vaikka Passattiin), mutta jos sen laittaa vetämään jotain vielä painavampaa koria, sit kulutus nousee helposti yli kympin (kaveri laittoi huippukuntoisen Escortin dieselmoottorin isoon Mercuryyn). Nimenomaan sen takia ihmettelen, miksi audin lootan eteen laitettiin Fordin eikä Audin oma 1.6/1.9 dieseli. Taidan tietää myös vastauksen: ne VAGin koneet vaatii aika hyvän jäähdytyksen ja siellä sivussa oleva syyläri tuskin pystyy samaan ku keulassa oleva syyläri. Foortin koneelle siitä huonommasta jäähdytyksestä ei ole vaan niin paljon haittaa kun olis VAGin koneelle...
Viimeksi muokannut jnairism, Ke Tammi 30, 2008 22:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ventiilikopasta päätellen tuo on 1,6 litrainen. (1,8:n kopassa lukee "1.8 Diesel")dq kirjoitti:Vieläköhän mahtuisi ahdin ja väläri..Mimmi kirjoitti:Aika täyden näköinen konehuone
Mitäköhän muuten tuollainen vie löpöä ja paljonkohan tuollaisessa on varsinainen ajoneuvovero (dieselvero)?
Paperisota on varmasti mielenkiintoinen, kun kyseessä on polttoaineen vaihto ja verotusmuutos.
Jos tuo nyt on se Fordin 1.8 vaparidiesel joksi sitä luulen, niin asettuisikohan 6-7 litran välille sadalla. En tiedä kuupan kokonaismassaa, dieselvero 24,455 € kokonaismassan jokaiselta alkavalta 100 kilolta vuodessa. Mahtaakohan tuon ikäisen auton dieselöinti paljon muutoskatsastusta kummempaa päänvaivaa tuottaa?
40 kW @ 4800 rpm ja 95 Nm @ 3000 rpm.
Fiestan keulalla 90 km/h kulutukseksi tarjottiin 3,8 litraa satasella ja Escortissa ja Orionissa 4,0 l/100km
Oma ennätys Escortilla oli 4,3/100 km ja suurin koskaan mittaamani 5,9 litraa kun etujarru oli juminut päälle.
Dieselöintiin ei tarvita kuin muutoskatsastus, koska teho ei nouse alkuperäisestä eikä moottorin massakaan merkittävästi. Vero alkaa juosta katsastuksen jälkeen ja vero lasketaan kokonaismassasta, joka ei muutu moottorinvaihdon yhteydessä.
Kajakin kokonaismassa lienee jotain 1250 kg?
Tällöin dieselveron osuus ajoneuvoverosta on 13 * 6,7 snt/pv = 87,1 snt / pv * 365 = 318 e / vuosi
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: 96 DIESEL
Ruottalaisten versio diesel kuupasta.
http://www.stdbil.se/ads/index.php?meth ... omfromid=1
Tuo Peugeotin kone näyttää mahtuneen pellin alle paremmin kuin se Escortin dieseli mitä joskus on näkyny. Mikähän vaihteisto tuossa sitten on?
EDIT: No oma vaihteistohan siellä näyttää olevan kun tarkemmin kattoo. Joku on vaan väkertäny sitten sovituslaipan moottorin ja vaihteiston väliin.
http://www.stdbil.se/ads/index.php?meth ... omfromid=1
Tuo Peugeotin kone näyttää mahtuneen pellin alle paremmin kuin se Escortin dieseli mitä joskus on näkyny. Mikähän vaihteisto tuossa sitten on?
EDIT: No oma vaihteistohan siellä näyttää olevan kun tarkemmin kattoo. Joku on vaan väkertäny sitten sovituslaipan moottorin ja vaihteiston väliin.
Viimeksi muokannut mike, Ti Tammi 29, 2008 11:24. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: 96 DIESEL
Moottori näyttäisi kovasti Peugeotin XUD sarjan moottorilta? Peugeot 305 1.9D?
EDIT: Tehon perusteella 1.8l XUD7
EDIT: Tehon perusteella 1.8l XUD7
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
-
- "Hirsch"
- Viestit: 783
- Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
- Paikkakunta: orivesi
Re: 96 DIESEL
Paljonko saa olla maksimissaan tehoja kuupassa, olisi ylimääräinen passatti tekniikanluovuttajaksi.
Huomauttelivat jo kylällä että milläs ajelet --> moottori kuuppaan niin loppuu v...uilu
Huomauttelivat jo kylällä että milläs ajelet --> moottori kuuppaan niin loppuu v...uilu
Cabbe -88 projekti, 99 3d -77 projekti,
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
99 -71 ke, vaimokkeen 99 -70 projekti,
900 F -80 täydellinen raato 900 -83 3d Lux projekti, 900 S -90 3D käyttis
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Syys 22, 2019 21:46
Re: 96 DIESEL
ja nupiksi ainakin nokialla silloin katoin sisään niin siinä oli sohva edessä ja aivan hervoton teko kuxxx vaihdekeppinä se jäi mieleen, kun oli oikein kyhmyt kepissä
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: 96 DIESEL
Muistan nähneeni tuon auton ainakin kaksi kertaa. Ensimmäinen kerta ainakin oli nokian radalla klubin kokoontumisessa. Taidettiin elää 90-lukua.
Ensimmäisellä kerralla pellin alla oli 96 vaihdelaatikko ja escortin 1,6 diesel. Jäi mieleen kun juteltiin tekijän kanssa siitä miten oli välilaipan toteuttanut laatikon ja koneen väliin.
Toisella kertaa en enää katsonut konehuoneeseen oliko tekniikalle tehty päivityksiä. Ulkoasua oli siistitty kuvien tässä ketjussakin olevien kuvien mukaiseksi.
Ensimmäisellä kerralla pellin alla oli 96 vaihdelaatikko ja escortin 1,6 diesel. Jäi mieleen kun juteltiin tekijän kanssa siitä miten oli välilaipan toteuttanut laatikon ja koneen väliin.
Toisella kertaa en enää katsonut konehuoneeseen oliko tekniikalle tehty päivityksiä. Ulkoasua oli siistitty kuvien tässä ketjussakin olevien kuvien mukaiseksi.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: 96 DIESEL
Tämä sama yksilö oli mun mielestä Kellokoskella yhden tutun pihassa muutama vuosi takaperin. Ei ajokuntoisena. Taitaa olla aika pehmeä, mutta multa saa kaverin tiedot jos haluaa selvitellä onko hänellä se vielä pihassa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 96 DIESEL
Kyseisellä pihalla siivottiin aika rankalla kädellä muutama vuosi sitten, joten voi olla jo hävinnyt.
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24074
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 96 DIESEL
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re:
Olin pari vuotta sitten kyseisen auton omistaja. Itse rakentaja kertoi Fordin dieseli koneen syyksi sen että oli ostettu ennenkuin vaihdelaatikoksi oli laitettu VW automaatti.jnairism kirjoitti: ↑Pe Maalis 23, 2007 13:19Tämä Fordin 1.8 dieseli on siinä mielessä erilainen, että se ei ole kovin taloudellinen edes Escortissa/Orionissa (pieni auto verrattuna vaikka Passattiin), mutta jos sen laittaa vetämään jotain vielä painavampaa koria, sit kulutus nousee helposti yli kympin (kaveri laittoi huippukuntoisen Escortin dieselmoottorin isoon Mercuryyn). Nimenomaan sen takia ihmettelen, miksi audin lootan eteen laitettiin Fordin eikä Audin oma 1.6/1.9 dieseli. Taidan tietää myös vastauksen: ne VAGin koneet vaatii aika hyvän jäähdytyksen ja siellä sivussa oleva syyläri tuskin pystyy samaan ku keulassa oleva syyläri. Foortin koneelle siitä huonommasta jäähdytyksestä ei ole vaan niin paljon haittaa kun olis VAGin koneelle...
Eli alunperin mahtava yhdistelmä oli 1.8diesel+kuupan oma laatikko.