Noilla männän koloilla tosiaan on sama vaikutus kuin lohkon kanavien kasvattamisella ylöspäin. Mopeteihin oli joskus kultaisella 80-luvulla (surkea vuosikymmen olla teini, BTW) tapana askarrella "tehomäntiä" just tuolla tavalla. Oli halvempi uusia kuin sylinteri, jos tuli "tarve" palauttaa laite vakioksi... Saatoin yhden männän tehdä itsekin kun ei huuhtelukanavaan sopivaa viilaa löytynyt isukin työkalupakista
Toinen, ja todennäköisempi tarkoitus noilla Tommin Saab-mukeilla voisi olla viilauksen rajojen hakeminen. Kanavien korkeudellahan on se herkkupiste aikas tarkkaan rajattu, ja männillä tuon pisteen hakeminen lienee ollut aikoinaan huomattavasti halvempaa kuin lohkoilla, etenkin jos kyseessä on ollut sportin lohko...
Jotkut "kurut" meilläpäin laittoi korkkia mopon männän sisällekin, puristussuhteen nostamiseksi. Ja oli yhdessä soliferissa mulle tullessaan silikonitäyte männässä... Ei se kyllä häävisti kulkenut

Tosin männän helmoistakin oli lohkeillut paloja. Saattaa sillycone olla aika painavaakin männän sisälle laitetttavaksi, korkista en tiedä.