V4 Teräs jakopää
Re: V4 Teräs jakopää
Kuin myös täältä, mutta kuka lähtee kyseleen?
Re: V4 Teräs jakopää
Mukana,varsinkin jos sais nenun pyörästä säädettävän..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: V4 Teräs jakopää
Joku joka osaa ruotsia...Minulta se ei valitettavasti taivu.Mikko_H kirjoitti:Kuin myös täältä, mutta kuka lähtee kyseleen?
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: V4 Teräs jakopää
Käväsin Englanntin tourneella vuonna -97 myös Burtonilla. Siellä oli myyntitiloissa näytillä saksan Fordin V6, viritettynä mm. imusarjalla jossa 3 pystytuplaa ja teräsnokkapyörä. Sitä sai hyllytavarana, kokonaan ns. Billet- mallia, hyvin kevyt koska keskusta oli ohueksi sorvattu ja lisäksi kevennysreiät n. 5kpl. Se mikä parasta, mukaan tuli muutama epäkeskokiila +-, joilla pystyi nokan ajotusta muuttamaan muistaakseni 3 asteen välein aikasemmanksi- myöhäsemmäksi tarpeen mukaan. Oli semmosen näköset kiilat että vaikea ruveta ite tekemään. Onkohan kukaan kokeillut ?
Re: V4 Teräs jakopää
täällä kans olis kiinostusta teräksisestä jakopäästä
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
Re: V4 Teräs jakopää
tikkis kirjoitti:Käväsin Englanntin tourneella vuonna -97 myös Burtonilla. Siellä oli myyntitiloissa näytillä saksan Fordin V6, viritettynä mm. imusarjalla jossa 3 pystytuplaa ja teräsnokkapyörä. Sitä sai hyllytavarana, kokonaan ns. Billet- mallia, hyvin kevyt koska keskusta oli ohueksi sorvattu ja lisäksi kevennysreiät n. 5kpl. Se mikä parasta, mukaan tuli muutama epäkeskokiila +-, joilla pystyi nokan ajotusta muuttamaan muistaakseni 3 asteen välein aikasemmanksi- myöhäsemmäksi tarpeen mukaan. Oli semmosen näköset kiilat että vaikea ruveta ite tekemään. Onkohan kukaan kokeillut ?
https://www.burtonpower.com/dets_produc ... 031&PSet=1
Tuolla mainitaan kyllä V4 ja taunus, mutta soveltuuko näihin 1.5l/1.7l V4:n vai noitten enkelsmannien 2.0 V4:n?
Ja olikos se niin että Essex oli se 2 litranen ja Cologne 1.5 ja 1.7?
Essex
https://www.burtonpower.com/dets_produc ... sTxt=FV419
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: V4 Teräs jakopää
Käsittääkseni nämä saksan 1,5 = saksan V6 2,3 ja sitten 1,7 = 2,6 litranen. myös saksan v6 2,0 pienemmällä porauksella on samaa sarjaa, joten nokkapyörä käynnee kaikkiin em. koneisiin. Kyllä se näytillä ollut kone Burtonilla oli saksan V6, joten eiku nokkapyörää tilaamaan, jos kerran heillä vielä myynnissä.
Sitten nämä Essex- koneet, joita oli mm. Caprissa 3,0 v6 ovat oma lukunsa, muistaakseni erottaa parhaiten siitä että jakaja on koneen etupäässä (muistanko oikein ?) ja pakoaukot on v6 koneisessa omansa joka sylinterille, toisin kun saksan v6
Sitten nämä Essex- koneet, joita oli mm. Caprissa 3,0 v6 ovat oma lukunsa, muistaakseni erottaa parhaiten siitä että jakaja on koneen etupäässä (muistanko oikein ?) ja pakoaukot on v6 koneisessa omansa joka sylinterille, toisin kun saksan v6