V4 Teräs jakopää

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Kuin myös täältä, mutta kuka lähtee kyseleen?
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mukana,varsinkin jos sais nenun pyörästä säädettävän..
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Mikko_H kirjoitti:Kuin myös täältä, mutta kuka lähtee kyseleen?
Joku joka osaa ruotsia...Minulta se ei valitettavasti taivu.
Saabiton saabisti
#1470
Avatar
merlin
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: To Elo 10, 2006 20:15
Paikkakunta: Vantaa

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja merlin »

mukana ollaan , riippuen tietenkin hinnasta
96 vm. 1975
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Käväsin Englanntin tourneella vuonna -97 myös Burtonilla. Siellä oli myyntitiloissa näytillä saksan Fordin V6, viritettynä mm. imusarjalla jossa 3 pystytuplaa ja teräsnokkapyörä. Sitä sai hyllytavarana, kokonaan ns. Billet- mallia, hyvin kevyt koska keskusta oli ohueksi sorvattu ja lisäksi kevennysreiät n. 5kpl. Se mikä parasta, mukaan tuli muutama epäkeskokiila +-, joilla pystyi nokan ajotusta muuttamaan muistaakseni 3 asteen välein aikasemmanksi- myöhäsemmäksi tarpeen mukaan. Oli semmosen näköset kiilat että vaikea ruveta ite tekemään. Onkohan kukaan kokeillut ?
jarzi
"Aero"
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Huhti 08, 2005 14:48
Paikkakunta: Mustasaari

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja jarzi »

täällä kans olis kiinostusta teräksisestä jakopäästä
9000 cd -96, 96 SUPER GL -77
#2903
SUKUVIKA KUN SAABILLA SUUNNISTELEN
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

tikkis kirjoitti:Käväsin Englanntin tourneella vuonna -97 myös Burtonilla. Siellä oli myyntitiloissa näytillä saksan Fordin V6, viritettynä mm. imusarjalla jossa 3 pystytuplaa ja teräsnokkapyörä. Sitä sai hyllytavarana, kokonaan ns. Billet- mallia, hyvin kevyt koska keskusta oli ohueksi sorvattu ja lisäksi kevennysreiät n. 5kpl. Se mikä parasta, mukaan tuli muutama epäkeskokiila +-, joilla pystyi nokan ajotusta muuttamaan muistaakseni 3 asteen välein aikasemmanksi- myöhäsemmäksi tarpeen mukaan. Oli semmosen näköset kiilat että vaikea ruveta ite tekemään. Onkohan kukaan kokeillut ?

https://www.burtonpower.com/dets_produc ... 031&PSet=1

Tuolla mainitaan kyllä V4 ja taunus, mutta soveltuuko näihin 1.5l/1.7l V4:n vai noitten enkelsmannien 2.0 V4:n?

Ja olikos se niin että Essex oli se 2 litranen ja Cologne 1.5 ja 1.7?

Essex
https://www.burtonpower.com/dets_produc ... sTxt=FV419
Saabiton saabisti
#1470
tikkis
"Viggen"
Viestit: 562
Liittynyt: La Heinä 01, 2006 07:36
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: V4 Teräs jakopää

Viesti Kirjoittaja tikkis »

Käsittääkseni nämä saksan 1,5 = saksan V6 2,3 ja sitten 1,7 = 2,6 litranen. myös saksan v6 2,0 pienemmällä porauksella on samaa sarjaa, joten nokkapyörä käynnee kaikkiin em. koneisiin. Kyllä se näytillä ollut kone Burtonilla oli saksan V6, joten eiku nokkapyörää tilaamaan, jos kerran heillä vielä myynnissä.

Sitten nämä Essex- koneet, joita oli mm. Caprissa 3,0 v6 ovat oma lukunsa, muistaakseni erottaa parhaiten siitä että jakaja on koneen etupäässä (muistanko oikein ?) ja pakoaukot on v6 koneisessa omansa joka sylinterille, toisin kun saksan v6
Vastaa Viestiin