Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Weber 28/36 DCD?

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Mikko_H kirjoitti:
ruotsin rauta kirjoitti:Ladan kytkin tuli joskus myös hommattua
tuota varten, painelaakerin pienillä muutoksilla
sillä voisi ajatella...nam...ajavansa... 8)
Pärjääkö takavetoladan asetelmalla? Jostakin on jäänyt päähän, että pitäisi olla jäykempi Nivaan tarkoitettu.
Vois tuon kytkimen vaihtaa, kun muutenkin taas pitää nostaa mylly pois nokalta, että pääsee sahaileen konehuoneen lattiaan reikiä savupiippuja varten 8)
Kyllä jokkiksessa on jotkut takavedon kytkintä käyttänyt. Hyvin on pitänyt 150 hv V4:ssa 100 % hitsilukkolla kisastartteja ottaessa. Painelaakerin holkin pituutta en tiedä ko kytkimellä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

900:sen saabin H-moottorilla olevan paineasetelman saa sopimaan sorvaamalla vp tasaiseksi ja tekemällä uudet kiinnitys jenkat.Levyksi 215mm sintteri,johon hitsataan 96:sen vakiolevystä boori.Painelaakeriksi 2kpl vakiolaakereita päällekkäin,alimmaisesta poistetaan laakeri,ja päällimmäisestä kiinnityssakarat rälläkällä poikki,ja toimii.

Kestää ~300nm
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Avatar
Mikko_H
"Hirsch"
Viestit: 993
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 16:58
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja Mikko_H »

Taitaa olla Ladan asetelma vähemmän työläs sovittaa paikalleen.
Laakerin holkista mulla on jossain hyvässä tallessa R Järvikallion piirtämä mittakuva.
Eikä sen tarvii kestää kuin maksimissaan ~175 Nm :roll:
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Vauhtipyörään vaan uudet reiät Ladan asetelmaa varten.....
Ja tietysti se painelaakeri vaatii sen pienen operoinnin.......jotta
sopii....

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
Johnny V4
"Viggen"
Viestit: 623
Liittynyt: To Loka 30, 2003 21:32
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja Johnny V4 »

Juha K kirjoitti:Olisko kellää tollasta Weber:in DGV:tä itellä? Pitäs saada tietää että minkälainen se ryyppyakselin alakiinnike on? siis se akseli joka on yläpäästä kiinni läppäakselissa http://www.mgexperience.net/article/ima ... r-3236.jpg kuvassa osan numero 7 alaosa. Omasta kaasarissa ei oo mitää muuta ku se akseli mutta alapäässä ei mitää kiinnikkeitä.
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... asari1.jpg
http://personal.inet.fi/koti/jhelminen/ ... asari2.jpg

Tuossa pari kuvaa KeijoAnnikin puolesta. Kuvat otettu kännykällä, joten aika suttuisia. Toivottavasti selkeyttää hieman.
#2277
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Mikko_H kirjoitti:Taitaa olla Ladan asetelma vähemmän työläs sovittaa paikalleen.
Laakerin holkista mulla on jossain hyvässä tallessa R Järvikallion piirtämä mittakuva.
Eikä sen tarvii kestää kuin maksimissaan ~175 Nm :roll:
Niin - nämä vauhtipyörät on ollut tietysti kunnolla kevennettyjä. Mulla on tallilla kuva Volkkarin asetelmaan tarvittavasta holkista ja sieltä taitaa löytyä ihan livenä Transportterin kytkinasetelmaan tarvittava holkkikin, mutta ei juuri tuota Ladan. Jotkut ovat käyttäneet jokkiksessa ja rallissa Saabin omaa asetelmaa, jossa on jäykemmät jouset. Omassa Sonettissa on uusi Saschin vakiokytkin ja hyvin toimii, vaikka siellä on jopa ohuet prikat asetelman ja vauhtipyörän välissä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

mistä muuten tunnistaa asetelman jäykemmillä jousilla? onko joku värikoodaus kenties?
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

f.pentti88 kirjoitti:mistä muuten tunnistaa asetelman jäykemmillä jousilla? onko joku värikoodaus kenties?
Yritin löytää tietoa, mutta sinistä ja mustaa jousta oli muistaakseni ja sininen saattoi olla jäykempi. Korjatkoon kuka tietää. Virityskatalogissa on oma kytkinasetelma (http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_2/Ch2Pg19.htm), mutta VM:n Viritysohje kertoi kytkinasetelmaksi heitettävän "tähtikytkin" joka löytyi myös varaosana.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
f.pentti88
"Turbo"
Viestit: 261
Liittynyt: To Loka 07, 2004 21:03
Paikkakunta: Turku

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja f.pentti88 »

ok, ittellä löytyy käyttämätön asetelma "sinimerkatuilla" jousilla ja normaalisti olen nähnyt vain mustia versioita(muistaakseni).. tiedä sitten onko niissä jousissa mitään eroja.
KaKe
"Ruisku"
Viestit: 104
Liittynyt: Pe Touko 21, 2004 16:36
Paikkakunta: Tampere

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja KaKe »

Moro!
Joskus oli sininen vakio,punainen oli "sport" ja musta pirusti käytetty vakio.
Kari Keskinen p.040-5486282
Suppari
"Hölösuu"
Viestit: 2178
Liittynyt: Su Tammi 25, 2004 20:02

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja Suppari »

Mikko_H kirjoitti:Taitaa olla Ladan asetelma vähemmän työläs sovittaa paikalleen.
Laakerin holkista mulla on jossain hyvässä tallessa R Järvikallion piirtämä mittakuva.
Eikä sen tarvii kestää kuin maksimissaan ~175 Nm :roll:
Niinno,sovitus on suhteellista..Onko ladan asetelma samantyyppinen ku 96orig?Eli se kitkapinta on korkeammallaku kiinnitys?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
ruotsin rauta
Matalapaineturbo
Viestit: 161
Liittynyt: Su Tammi 01, 2006 20:51
Paikkakunta: Pori

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja ruotsin rauta »

Suppari kirjoitti:
Mikko_H kirjoitti:Taitaa olla Ladan asetelma vähemmän työläs sovittaa paikalleen.
Laakerin holkista mulla on jossain hyvässä tallessa R Järvikallion piirtämä mittakuva.
Eikä sen tarvii kestää kuin maksimissaan ~175 Nm :roll:
Niinno,sovitus on suhteellista..Onko ladan asetelma samantyyppinen ku 96orig?Eli se kitkapinta on korkeammallaku kiinnitys?
Muistini pätkii, mutta Ladassahan on samassa tasossa, joten joutuihan siitä Saabin vauhtipyörästä sorvaamaan pois.........

SAAB 9-3 2.0t -01 (käyttis)
SAAB 96-79 (ikuisuus projekti)
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja eltzi »

Osaiskos joku neuvoa kenella kannattais vieda saadettavaksi V4 risti-imusarjalla ja saadettavalla elektroonisella sytytyksella?? Kaikki pitais olla ihan kunnossa,mutta se vaikuttaa kylla vahan laiskalta vielakin.. Jos jotain yhteys tietoja Etela-Suomesta loytyis, vai saataako ne jokaisessa dynossa noita vanhojakin peleja?? (sori kirjoitus asu,olen viela maailmalla!)
Eltzi #1888 p.040-7416902
Saab 96 V4 SUPER -78
Saab 9-5 Aero -00
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä.

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

eltzi kirjoitti:Osaiskos joku neuvoa kenella kannattais vieda saadettavaksi V4 risti-imusarjalla ja saadettavalla elektroonisella sytytyksella?? Kaikki pitais olla ihan kunnossa,mutta se vaikuttaa kylla vahan laiskalta vielakin.. Jos jotain yhteys tietoja Etela-Suomesta loytyis, vai saataako ne jokaisessa dynossa noita vanhojakin peleja?? (sori kirjoitus asu,olen viela maailmalla!)
Kysy täältä: C.A.R. SARKKOLA OY. Osoite: KOKKILANTIE 83 AS 1 14700 HAUHO, Puh: 0400 122017.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin