Ostin laatikon klubilaiselta peruskorjattuna. Harmittava homma jos siinä on vikaa näinkin pian. Olikos se niin että jokkiksessa vapaakytkin ei ole käytössä? Muistanko oikein että kestävyysongelmia ei ole ollut?KeijoAnnikki kirjoitti:Todennäköisesti sun laatikon vapaakytkimessä tms on vikaa, sillä rallikuskit kyllä käyttivät/käyttävät vapaakytkintä kisatouhussa.JiiVee kirjoitti:Jos vapaakytkimen kannalta olisikin parempi pitää se päällä niin minun kajakkini (vapaakytkin?) ei ainakaan kestä täyskiihdytystä.
v4 vaihdelaatikon kesto?
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Re:
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Re:
Jep - jokkiksessa vapaakytkintä ei käytetä. Ei ongelmia kestävyydessä. 100 % hitsilukko ja Matzda mosista tms löytyy 200 hv/yli 220 nm.JiiVee kirjoitti:Ostin laatikon klubilaiselta peruskorjattuna. Harmittava homma jos siinä on vikaa näinkin pian. Olikos se niin että jokkiksessa vapaakytkin ei ole käytössä? Muistanko oikein että kestävyysongelmia ei ole ollut?KeijoAnnikki kirjoitti:Todennäköisesti sun laatikon vapaakytkimessä tms on vikaa, sillä rallikuskit kyllä käyttivät/käyttävät vapaakytkintä kisatouhussa.JiiVee kirjoitti:Jos vapaakytkimen kannalta olisikin parempi pitää se päällä niin minun kajakkini (vapaakytkin?) ei ainakaan kestä täyskiihdytystä.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Meinaan hitsata sen 6 osan 27:aan näillä näkymin.
Mullakin sutii laatikko vapaakytkin käytössä,poiskytkettynä ei ongelmaa.Nyt paikoillaan olevasta laatikosta on jotain pahasti hajalla,kytkin ylhäällä vapaalla kamala rallatus..
Tuossa laatikossa joka tulee on sellainen ongelma ollut että laatikko sutii tyhjää oli vapaakytkin päällä tai pois,ja se johtuu mun nähdäkseni siitä että vapaakytkin luistaa,ja lukitseva ratas on sen verran kulunut ettei tarraa enää niinkun pitäs.
Onko perässä joku numerosarja tms. mistä tietää mikä välitys siellä on?
Mullakin sutii laatikko vapaakytkin käytössä,poiskytkettynä ei ongelmaa.Nyt paikoillaan olevasta laatikosta on jotain pahasti hajalla,kytkin ylhäällä vapaalla kamala rallatus..
Tuossa laatikossa joka tulee on sellainen ongelma ollut että laatikko sutii tyhjää oli vapaakytkin päällä tai pois,ja se johtuu mun nähdäkseni siitä että vapaakytkin luistaa,ja lukitseva ratas on sen verran kulunut ettei tarraa enää niinkun pitäs.
Onko perässä joku numerosarja tms. mistä tietää mikä välitys siellä on?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Kyllä se oli siihen muistaakseni laitettu. Ostin joskus kakstahtisen laatikon ja olin löytäväni sieltä merkinnän. 7 hampainen oli uudemmassa kakstahtisessa ja 6 hampainen vanhemmassa. Korjatkaa kun olen väärässä.Suppari kirjoitti:Onko perässä joku numerosarja tms. mistä tietää mikä välitys siellä on?

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Kyllä vakiot tahtarin perät oli seittemänhampaisia 7x38 tavallisessa ja 7x36 Sportissa. Viimeisissä (Monte Carlossa?) käytettiin samaa 8x39 kuin veenelkussakin. Numerot on stanssattuna lautaspyörään.
Saattaisin muuten suostua luopumaan special 1 + 7x38 -laatikosta, siinä kun on menty hitsaamaan just se paras osa, eli vapari, kiinteäksi. Olis muuten ollut tahtariin passeli ... siihen tahtariin, mitä on tullut rakenettua tahtiin mutteri/vuosi
-Mikko + peltoauto 7-, kuuppa vielä 8- ja viippa 9-hampaisella
Saattaisin muuten suostua luopumaan special 1 + 7x38 -laatikosta, siinä kun on menty hitsaamaan just se paras osa, eli vapari, kiinteäksi. Olis muuten ollut tahtariin passeli ... siihen tahtariin, mitä on tullut rakenettua tahtiin mutteri/vuosi
-Mikko + peltoauto 7-, kuuppa vielä 8- ja viippa 9-hampaisella
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Mä otan sen!
Pistä yv:nä yhteystietoja.Ja jotain hintaa.
Voit vaikka soittaakkin 0440578000
Pistä yv:nä yhteystietoja.Ja jotain hintaa.
Voit vaikka soittaakkin 0440578000
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Nyt on lukollinen laatikko autossa,vaan ei ole enää ylihuomenna.On senverran hengenvaarallinen laitos hitaassa váuhdissa ja asfaltti pinnalla.Ehti se paikoillaan olla melkein kilometrin ja kiitos riitti.
Toinen syy vaihtoon on ettei 1,3 ja pakki pelaa,pelas kyllä alkuunsa mutta kotiin päästyäni ei enää?Tiedossa oli että askissa on tuollainen vaiva mutta luulin johtuneen vapaakytkimestä?
Eli em. vaihteet menee kyllä silmään ja vähän rusahtaakin(ilman kytkintä) mutta mitään ei tapahdu.Mistä johtuu?
Toinen syy vaihtoon on ettei 1,3 ja pakki pelaa,pelas kyllä alkuunsa mutta kotiin päästyäni ei enää?Tiedossa oli että askissa on tuollainen vaiva mutta luulin johtuneen vapaakytkimestä?
Eli em. vaihteet menee kyllä silmään ja vähän rusahtaakin(ilman kytkintä) mutta mitään ei tapahdu.Mistä johtuu?
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Millä tavalla hengenvaarallinen?Suppari kirjoitti:Nyt on lukollinen laatikko autossa,vaan ei ole enää ylihuomenna.On senverran hengenvaarallinen laitos hitaassa váuhdissa ja asfaltti pinnalla.


bmw e46 alias proteesi
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Punttisalille.
Ei vaan, oliko siis hitsattu lukko? Ihan mahdotonhan sellainen on kaupunki liikenteessä, mutta kaasupohjassa ja suoraan ajoon se sopii vallan mainiosti.

#2277
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Ei ole katulaillinen konsti, mutta taivuttamalla kääntövarsia niin, että pyörät kääntyy yhtä paljon pitäisi ohjaamisen helpottua 100% lukolla.Suppari kirjoitti:Nyt on lukollinen laatikko autossa,vaan ei ole enää ylihuomenna.On senverran hengenvaarallinen laitos hitaassa váuhdissa ja asfaltti pinnalla.Ehti se paikoillaan olla melkein kilometrin ja kiitos riitti.
Olisikohan 3-rattaan kiila vetopyörän akselilla sanonut työsopimuksen irti? Ko. vaihteilta voima siirtyy sen rattaan kautta etiäpäin.Toinen syy vaihtoon on ettei 1,3 ja pakki pelaa,pelas kyllä alkuunsa mutta kotiin päästyäni ei enää?Tiedossa oli että askissa on tuollainen vaiva mutta luulin johtuneen vapaakytkimestä?
Eli em. vaihteet menee kyllä silmään ja vähän rusahtaakin(ilman kytkintä) mutta mitään ei tapahdu.Mistä johtuu?
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Käsivarret on rautaaJohnny V4 kirjoitti:Punttisalille.Ei vaan, oliko siis hitsattu lukko? Ihan mahdotonhan sellainen on kaupunki liikenteessä, mutta kaasupohjassa ja suoraan ajoon se sopii vallan mainiosti.

100% kemppi vai mikäseoli.
Soralla kääntyy jotenkuten viellä jos vauhtia on tarpeeksi,mutta asfaltilla ei tule mitään noilla 205/55 15 kumeilla.
On muutenkin kaukana katulaillisesta tuo pommi..Vaihdan laatikon takaisin lukottomaan huomenna,ja kaveri alkaa selvittelemään mistä sais torsen tyyppistä tms. lukkoa jonka pystyis sovittamaan.Mikko_H kirjoitti:
Ei ole katulaillinen konsti, mutta taivuttamalla kääntövarsia niin, että pyörät kääntyy yhtä paljon pitäisi ohjaamisen helpottua 100% lukolla.
Olisikohan 3-rattaan kiila vetopyörän akselilla sanonut työsopimuksen irti? Ko. vaihteilta voima siirtyy sen rattaan kautta etiäpäin.
Kuullostaa järkeenkäyvältä selitykseltä,mutta pitäisikö kuulua ylimääräistä möykkää?
Laatikon vanha omistaja kertoi vian olevan toisaikainen,eli toisinaan toimii,sopiiko vian kuvaus silti tähän?
Pistän Mikko yv:tä laatikosta sulle.
///M
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
Designed by computer, built by robot, driven by moron. BMW.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: v4 vaihdelaatikon kesto?
Ei 100% kemppi ole siviililiikenteeseen tarkoitettu ja järkyttävän raskas hitaissa nopeuksissa. Mutta täysin ajettava ja jopa nautittava 185 kumeilla kisanopeudessa kaikilla alustoilla.Suppari kirjoitti:Käsivarret on rautaaJohnny V4 kirjoitti:Punttisalille.![]()
![]()
100% kemppi vai mikäseoli.
Soralla kääntyy jotenkuten viellä jos vauhtia on tarpeeksi,mutta asfaltilla ei tule mitään noilla 205/55 15 kumeilla.

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )