"Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu (Kuvia linkin takana)

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Tietty sama Team Ahma väri säilytetään. Venttilikopan kannet täytyy maalata. Muuten konehuone siisti. Alkuperäiset Abikotkin paikoillaan :)
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja mestari »

Täytyy muistaa että ruostettahan ei saa olla museokatsastuksessa missään esim lämmityslaitteen kotelossa, alustan osissa, etuakselistossa ym ym

konehuoneessa ei saa olla öljyä, rasvaa tai hiekkaa yms

yleisilme pitää olla siisti eli ylimaalauksessa ei saisi maalata lokasuojan tiivisteitäkään.

mutta sittenkun se on museokatsastettu, huomaa miten helppoa se onkaan.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tri-Lo
"Hölösuu"
Viestit: 5117
Liittynyt: Pe Maalis 12, 2004 19:25
Paikkakunta: Mustasaari
Viesti:

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Tri-Lo »

mestari kirjoitti:Täytyy muistaa että ruostettahan ei saa olla museokatsastuksessa missään esim lämmityslaitteen kotelossa, alustan osissa, etuakselistossa ym ym

konehuoneessa ei saa olla öljyä, rasvaa tai hiekkaa yms

yleisilme pitää olla siisti eli ylimaalauksessa ei saisi maalata lokasuojan tiivisteitäkään.

mutta sittenkun se on museokatsastettu, huomaa miten helppoa se onkaan.
Mutta onko, erityisesti nuo ensinmainitut, lähinnä kaunista teoriaa vai onko tosiaan todellisuudessa NOIN tarkkaa..? Minusta kun tuntuu että ei. :? Vai onko suuria eroja paikkakunnittain?
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Luulen, että aikaisemmin oltiin vähän vähemmän vaativia. Voi kyllä riippua tarkastajastakin......Helsingissä ovat kuitenkin tarkkoja, vaan ei epäasiallisia. Kannattaa tuon Mestarin listan jatkoksi mainita, että vanteet tarttis olla lähes uutta vastaavassa kunnossa myös kääntöpuolella eli ei ruostetta eikä likaa - vararengas ja työkalupussikin tarkistetaan :|
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja kostape »

Omaa kokemusta ei ole, mutta paljon juttuja olen kuullut. Olen ymmärtänyt, että kahdenlaisia hyväksytään: uudenveroiseksi tai paremmaksi entisöityjä, jolloin ruostetta, hitsisaumoja, vuotoja, likaa, huonoa maalipintaa, osapuutteita, tarvikeosia ym ei saa olla; tai sitten tyylikkäästi patinoituneita, jolloin hyväksytään himmeitä maalipintoja, hieman kulumisen jälkiä, mutta ei esim. reikiä verhouksissa.
Alustakin pitäisi olla sellainen kuin uutena eli ei massalla peitetty ruosteita ja huonoja hitsejä.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja Jermu »

dieselmies kirjoitti:Nyt on kajakki ahettu Vantaalta Halikkoon :D . Tekniikaltaan erinomaisessa kunnossa. Ainoastaa nelosella ajettaessa loota ujeltaa, lieneekö tyypivika? Vapaakytkin toimii hienosti. Maalipinnassa pientä sanomista jote ylimaalaus lienee paikallaan. Ruostevapaa auto kaikin puolin. Mikä on museoajoneuvotarkastajien kanta ylimaalaukseen? Kaveri on automaalari joten hinta ei ole nyt esteenä. Kaasarista vuotaa hieman bensaa. Täytyy tutkia illemlla missä reikä. Sisusta todella hyvä. Hanttarin kromipeili puuttuu.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... oneuvo.htm

Kyllä saa maalata,mutta jos ei isompia lommoja ja ruosteita niin tarkastajan luo näytille :wink:
Kawasaki KLE 500 -03
Sunbeam 900 De Luxe -72
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Jermu kirjoitti:
dieselmies kirjoitti:Nyt on kajakki ahettu Vantaalta Halikkoon :D . Tekniikaltaan erinomaisessa kunnossa. Ainoastaa nelosella ajettaessa loota ujeltaa, lieneekö tyypivika? Vapaakytkin toimii hienosti. Maalipinnassa pientä sanomista jote ylimaalaus lienee paikallaan. Ruostevapaa auto kaikin puolin. Mikä on museoajoneuvotarkastajien kanta ylimaalaukseen? Kaveri on automaalari joten hinta ei ole nyt esteenä. Kaasarista vuotaa hieman bensaa. Täytyy tutkia illemlla missä reikä. Sisusta todella hyvä. Hanttarin kromipeili puuttuu.
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_ajon ... oneuvo.htm

Kyllä saa maalata,mutta jos ei isompia lommoja ja ruosteita niin tarkastajan luo näytille :wink:
Joo maalaus suoritetaan joka tapauksessa. Konehuoneeseen en tee mitään ihmeempiä kuin putsaan öljyt ja muut tatinat pois. Kaasarin vuotokin tyrehtyi ruuveja kiristämällä. Autollahan on ajettu joka vuosi 34 vuoden ajan 8)
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu (Kuvia linkin takana)

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Museoajoneuvoja on alkuperäisiä,ja entisöityjä.
Entisöidyissä tietty kaikki hohtaa uutuuttaan,mutta ei kukaan voi vaatia että 30vuotiaassa kaikki kiiltää.
Alkuperäisyydestä saa jopa erikoismaininnan tarkastajalta 8O
Ehjähän auton pitää olla kaikinpuolin,ja sen aikakauden lisävarusteita saa laittaa.

Veronkiertoa on kyllä havaittavissa,mutta sama raha säästyy kun jättää yhden ravintolaillan väliin :idea:
Kawasaki KLE 500 -03
Sunbeam 900 De Luxe -72
dieselmies
"Aero"
Viestit: 457
Liittynyt: Ti Elo 12, 2003 07:41
Paikkakunta: Halikko

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu (Kuvia linkin takana)

Viesti Kirjoittaja dieselmies »

Jermu kirjoitti:Museoajoneuvoja on alkuperäisiä,ja entisöityjä.
Entisöidyissä tietty kaikki hohtaa uutuuttaan,mutta ei kukaan voi vaatia että 30vuotiaassa kaikki kiiltää.
Alkuperäisyydestä saa jopa erikoismaininnan tarkastajalta 8O
Ehjähän auton pitää olla kaikinpuolin,ja sen aikakauden lisävarusteita saa laittaa.

Veronkiertoa on kyllä havaittavissa,mutta sama raha säästyy kun jättää yhden ravintolaillan väliin :idea:
Jep! En rupea entisöimään. Jollei maalauksen/ puhdistuksen jälkeen kelpaa alkuperäisenä asia saa olla. Ajelen sen pari kk kesällä ja lopun ajan seisoo katoksessa.
T5 ja T7 ohjelmointivehkeet sekä Tech 2 Turun Uittamolla, #1629
Jermu
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ma Tammi 03, 2005 22:39
Paikkakunta: J:koski

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu (Kuvia linkin takana)

Viesti Kirjoittaja Jermu »

dieselmies kirjoitti:
Jermu kirjoitti:Museoajoneuvoja on alkuperäisiä,ja entisöityjä.
Entisöidyissä tietty kaikki hohtaa uutuuttaan,mutta ei kukaan voi vaatia että 30vuotiaassa kaikki kiiltää.
Alkuperäisyydestä saa jopa erikoismaininnan tarkastajalta 8O
Ehjähän auton pitää olla kaikinpuolin,ja sen aikakauden lisävarusteita saa laittaa.

Veronkiertoa on kyllä havaittavissa,mutta sama raha säästyy kun jättää yhden ravintolaillan väliin :idea:
Jep! En rupea entisöimään. Jollei maalauksen/ puhdistuksen jälkeen kelpaa alkuperäisenä asia saa olla. Ajelen sen pari kk kesällä ja lopun ajan seisoo katoksessa.
Tolla veronkierrolla tarkoitan,että aika rysiä on tullu nähtyä museoituna.
Olisko tuttu tarkastaja,tai sitten kaikki ei välitä asian ytimestä.
Kawasaki KLE 500 -03
Sunbeam 900 De Luxe -72
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: "Uusi" kuuppaharrastaja ilmoittautuu (Kuvia linkin takana)

Viesti Kirjoittaja mestari »

eiköhän riman korkealla pitäminen ole sitä että silloin muutama vuosi sitten kun alkoi kaikki kuplat ja muut samanluokan autot rynnimään mr-kilpiin tuli tarve nostaa mr ikää sen 5v että pysyy hajurako kanttiautoilijoiden ja muun tavallisten mr-kilpiin hamuavien välissä, tollaista luulen kuulleeni aikoinani.

Muutenhan kaikki vanhat autot saisi museorekisteriin jollei millään olisi mitään väliä. Ja sehän ei ole museoautoluokituksen pääasia.
Niin ja kytkinpolkimen kumikin tarvitsisi näköjään museokatsastukseen uusia.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Vastaa Viestiin