Kahta en vaihda - ja toinen on CocaCola -- mutta vain kiinnijuuttuneiden kytkinpintojen irtisyövytykseen. Niin vahva on usko USA-laisen kemian teollisuuden saavutuksiin, onhan siellä kehitetty kemiallinen kuluneen moottorin korjausmenetelmäkin.
Liekö CocaColan kemiallisia salaisuuksia vieläkään julkaistu, ei taida edes kuluttajien suojajärjestöt tietää mitä happoja ja myrkkyjä tehtaat käyttävät.
Autokorjaamolegendojen mukaan CocaCola on tuhtia tavaraa ruostuneiden ruuvien irroitukseen ja havainnollisten testien mukaan syövyttää irronneen ihmisen hampaankin tehokkaasti, jonkun mukaan lasiin laitetut tekohampaatkin.....
kuupan kytkin ei irrota
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
jt kirjoitti:Hölökohtaisena arvauksena voisin heittää yhden yleisimmistä ongelmista: Työsylinterin vuoto, tiivisteestä. Systeemi haukkaa ilmaa, kytkimen ilmaaminen auttaa vain hetken aikaa.
Ilmaaminenkaan ei ole ihan juostenkusten tehtävissä, pitää olla huolellinen.
Rohina saattaa johtua haarukan osumisesta kytkinlevyyn? Säätöä "pienemmälle"?
Nää kantsis ehkä tsekata ennen koneen nostoa...?
Kuulostaa tutulta. Olen ilmannut kytkintä imemällä isolla injektioruiskulla alpään nipasta. Systeemi toimii hienosti, mutta pitää toistaa parinviikon välein. Osaatteko sanoa mikä tiiviste tod. näk vuotaa ja mistä näitä saisi?
Kytkimen työsylinterin tiivistesatsin saa "Turun Jarruosa"-nimisestä paikasta.
http://www.jarruosa.fi/
http://www.jarruosa.fi/
Eipä irroita kytkin täälläkään kunnolla. Liikkeelle lähtö ja suunnanvaihdot joutuu melkein tekemään sammuttaen. Stopit onnistuu sentään vielä.
Kytkimen molempien sylinterien tiivisteet on uusittu.
Kuvittelisin että vika johtuu siitä ettei poljin mene ihan lattiaan saakka vaikka kuinka ruttais, mattojakaan ei oo välissä ja ilman pääsylkkyä poljin menee lattiaan saakka.
Ilmeisesti painelaakeri pitää kyllä melkoista meteliä että koneen nosto on vielä edessä mutta mikäs tuolla vois aiheuttaa tuollaisen onkelman.
Oisko painelaakeria painava vipu vääntyny?
Vai mikähän tuossa mättää?
Kytkimen molempien sylinterien tiivisteet on uusittu.
Kuvittelisin että vika johtuu siitä ettei poljin mene ihan lattiaan saakka vaikka kuinka ruttais, mattojakaan ei oo välissä ja ilman pääsylkkyä poljin menee lattiaan saakka.
Ilmeisesti painelaakeri pitää kyllä melkoista meteliä että koneen nosto on vielä edessä mutta mikäs tuolla vois aiheuttaa tuollaisen onkelman.
Oisko painelaakeria painava vipu vääntyny?
Vai mikähän tuossa mättää?
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: kuupan kytkin ei irrota
Herätänpäs vanhan ketjun henkiin...
Nyt ollaan saatu kone pois nokalta, kytkin irti ja vika analysoitua. Tässä ketjussa esitetyt arvaukset irrottamattomuduen syistä eivät näytä ihan kohdalleen osuneen. Ongelman ytimeksi paljastui se, että yksi paineasetelman "käpälistä" oli murtunut ja ilmeisesti loput kaksikin antoivat kytkintä painettaessa jo niin paljon periksi, että polkimen painalluksesta seurasi ainoastaan se, että käpälien siirrosta vastaava palikka painautui kytkinlevyä vasten (mistä lienee seurannut kytkintä painettaessa kuulunut ruma krohina). Kytkinlevyssä olevat pienet jousetkin näyttivät löystyneen pois paikoiltaan tuon seurauksena... eli koko paketti menee uusiksi.
Osaakos joku sanoa miten paljon kuupan kytkinlevyssä on uutena tyypillisesti kulutuspintaa? Meillä oli käsissä yksi vanha varakytkin mutta levy oli siinä jotakuinkin yhtä kulunut kuin nykyisessä, eli levyn ulkopinnan ja niittien pinnan välillä oli paksuutta korkeintaan milli jäljellä. Paljonkohan sitä kuuluisi olla, eli olisiko tuollainen levy vielä ollut järkevää laittaa paikalleen? Nyt koimme paremmaksi jäädä odottamaan uuden varaosan saapumista tarvikeliikkeeseen.
--Tuomas
... ja melkein meni toinenkin kesä. Kerrankos sitä kahden vuoden kytkinremontti tulee tehtyä...tmerila kirjoitti:Kuuppa on seissyt pihassa koko kesän, kun kytkin lakkasi irroittamasta viime syksynä enkä ole saanut aikaiseksi ottaa konetta irti sen korjaamiseksi. Mieleeni juolahti kuitenkin nyt ajatus, että kenties vika voisikin olla jossain muualla kuin itse kytkinasetelmassa, joten kysynkin nyt viisaammilta, voisiko niin olla?
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
Nyt ollaan saatu kone pois nokalta, kytkin irti ja vika analysoitua. Tässä ketjussa esitetyt arvaukset irrottamattomuduen syistä eivät näytä ihan kohdalleen osuneen. Ongelman ytimeksi paljastui se, että yksi paineasetelman "käpälistä" oli murtunut ja ilmeisesti loput kaksikin antoivat kytkintä painettaessa jo niin paljon periksi, että polkimen painalluksesta seurasi ainoastaan se, että käpälien siirrosta vastaava palikka painautui kytkinlevyä vasten (mistä lienee seurannut kytkintä painettaessa kuulunut ruma krohina). Kytkinlevyssä olevat pienet jousetkin näyttivät löystyneen pois paikoiltaan tuon seurauksena... eli koko paketti menee uusiksi.
Osaakos joku sanoa miten paljon kuupan kytkinlevyssä on uutena tyypillisesti kulutuspintaa? Meillä oli käsissä yksi vanha varakytkin mutta levy oli siinä jotakuinkin yhtä kulunut kuin nykyisessä, eli levyn ulkopinnan ja niittien pinnan välillä oli paksuutta korkeintaan milli jäljellä. Paljonkohan sitä kuuluisi olla, eli olisiko tuollainen levy vielä ollut järkevää laittaa paikalleen? Nyt koimme paremmaksi jäädä odottamaan uuden varaosan saapumista tarvikeliikkeeseen.
--Tuomas
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 185
- Liittynyt: Pe Tammi 16, 2004 15:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
- Viesti:
Re: kuupan kytkin ei irrota
Jos sylinterin ilmaus ei tunnu onnistuvan millään vaikka tiivisteetkin on vaihdettu, voi vika olla myös letkussa. Itse en arvannut sen päästävän ilmaa sisään kunnes se meni niin huonoksi että alkoi vuotaa nestettä.
Re: kuupan kytkin ei irrota
Kytkinlevyn paksuus uutena 11 mm ja luistaa 6 mikäli vauhtipyörä ei ole kulunut ja asetelman jouset vielä iskussa. Näin muistan mittailleeni. Tämä oli sitten muistin syövereistä eli en vastaa jos kytkin luistaa aijemmin
On se vaan hurja peli