Mistä savupilvi tulee!?
Mistä savupilvi tulee!?
Kajakkiprojektimme moottori on rempattu, eli mm. venttiilit ja ohjurit ovat nyt OK. Kuitenkin parin minuutin kaasuttelun jälkeen alkaa nelossylinterin pakokaasu olla öljyn kyllästämää... Vuotaako meidän uusi kannentiivisteemme? Voiko asiaa auttaa lisäkiristys ja kuinka suuri lisäkiristys? Ohivuotoa ei koneessa juuri ole.
Tähän nyt lisäten: Päätelimme vian olevan kansipahvissa koska se myös vuosi,vaihdoimme sen ja totesimme vuodon olleen jäähdytin nestettä joka oli myös huuhdellut nelospytystä aivan kirkkaan. Pahvi on nyt taas uusi,eikä ainakaan vuotoa vielä ole,mutta nelos pytty ei kaikesta huolimatta sytytä ja vika ei ole kipinässä. Missä se siis voi enää olla,onko kenelläkään nyt mitään hajua,rupeaa jo usko loppumaan koneen kanssa kun kohta pitäis jo autoki ajoon saada..
Onko sen nelospytyn tulppa märkä vai kuiva? Jos kuiva, niin imusarjan tiiviste voi vuotaa ja laihentaa seoksen syttymättömäksi. Ilmavuotoja voi etsiä suihkimalla starttipilottia tai jotain muuta herkästi syttyvää tiivisteen saumaan: käynti muuttuu, jos tiiviste vuotaa. Jos tulppa on märkä, niin se voi olla viallinen vaikka kokeiltaessa kipinän antaakin. Siis ei paineessa jaksa kipunoida.
Loppuihan savutus kannentiivisteiden vaihdolla?
Loppuihan savutus kannentiivisteiden vaihdolla?