Isolohko V4 ja Weber 32/36 DGV tai 38/38 DGSM

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Isolohko V4 ja Weber 32/36 DGV tai 38/38 DGSM

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Onko tietoa Weber 32/36 DGV:stä viritetyssä katu V4:ssa. Itse aloitan sellaisella ja kiinnostaisi ko kaasarin säädöt. Löysin netistä jonkun vastauksen DGV kysymykseen, missä hän mainostaa herra Jack Ashcraftin kirjaa. Ashcraft virittää koneita "ammatikseen" eri viritysasteisina, mutta tästä nettivastauksesta ei selviä, mihin koneeseen hän suosittelee em suuttimia yms. Omassa koneessani on 92 mm männät, rallinokka, lasketut ja avarretut isoventtiilikannet, avarrettu imusarja, 2 tuuman putket ja kevyt vauhtipyörä näin yleisesti kerrottuna. Tässä alla netistä kaivettua tietoa:

"Max,
Jack Ashcraft in California wrote the book about weber carbs and V4 motors. Literally. The name of the book is The Total performance V4. It's worth the few bucks he charges for it. You should buy it. All that said, here’s the figures he gives for the 32/36 carb set up;
primary idle jet = 50
secondary idle jet = 65
primary air corrector = 160
primary emulsion tube = F5
secondary air corrector = 190
secondary emulsion tube = F16
primary main jet = 135
secondary main jet = 140
pump discharge nozzle = 50
You can buy the complete book directly from Jack with lots of pretty pictures and high performance V4 tech info. Reach him at http://www.subrew.com/jackashcraft/
Good luck

Jos 32/36 DGV:n ominaisuudet ei riittäisi, niin seuraavaksi ajattelin kokeilla Weber 38/38 DGSM:ää. Onko jollakin tälläinen koneessa kiinni ja miltä tuntuu :P .
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Heti alkuun pakko mainita:
Jackin kanssa jo vuosia sitten Saabeista keskustelleena mun on ihan pakko sanoa, että ei kannata aina uskoa noitten jenkkien bullshittia varsinkin kun puhutaan tehoista. Ne ovat saaneet ulos muka sellaisia tehoja V4:sta että huhhhuh.
Yhdellä DGV:llä, melkein vakio kansilla (vakio venat ja vähän siloiteltu), tosi miedolla nokalla, pienillä puristuksilla jne jne jne. Tosin penkissä ne ei ikinä ole käyneet, mutta tietävät muka autojensa tehot tasan tarkkaan....

Tuo nyt oli ihan vaan yleistä löpinää...

Koita noita suuttimia, hommaa seosmittari ja se on siinä. Vaikka varmasti itekkin tiedät, jokainen kone on erilainen eikä suutinjuttuja voida yleistää.
Kyllä sillä nyt alkuun pitäisi päästä.
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Jep - kone on nyt kasausvaiheessa ja säädettäväksi auto viedään jossakin vaiheessa, mutta kokemukset ja aloitussuuttimet kiinnostaa. Nyt ko kaasarissa on jonkun Volvon peruja olevat suuttimet, jolloin mm pääsuuttimet on 150 ja 185, seosputket F6:et ja lisäilmat 160 ja 185.
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

Joo. Mullahan oli kun sain kortin (ja ennen kun mopo karkasi kunnolla käsistä) DGV ihan suoraan jostain Volvosta, vai piru olikohan Fordista, ja pelitti vallan mainiosti. Ei mitään ongelmia. Että niinkin voi käydä. :D
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

nuo alkuperäiset
primary idle jet = 50
secondary idle jet = 65
primary air corrector = 160
primary emulsion tube = F5
secondary air corrector = 190
secondary emulsion tube = F16
primary main jet = 135
secondary main jet = 140
pump discharge nozzle = 50
on ainakin laihemmat mitä nuo mikkä on siinä paikoillaan, 135/140 pääsuuttimet voi alkaa ahistaan aika pian.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

kallejh kirjoitti:Joo. Mullahan oli kun sain kortin (ja ennen kun mopo karkasi kunnolla käsistä) DGV ihan suoraan jostain Volvosta, vai piru olikohan Fordista, ja pelitti vallan mainiosti. Ei mitään ongelmia. Että niinkin voi käydä. :D
Tämmönen? http://www.firmanetti.com/laurilanromu/ ... osat12.jpg

50 euroa.. ei paha
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

mistä löysit tollasen kaasarin,mäki oon koittanu metsästää jotain 36/36 weberiä tai vastaavaa?
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

eltzi kirjoitti:mistä löysit tollasen kaasarin,mäki oon koittanu metsästää jotain 36/36 weberiä tai vastaavaa?
Ford V6 kaksoiskaasari käy, ainakin kiinityksiltään. Sitten jos löydätte jostain Weberin DCD:n niin siinä on oikeat irtokurkut ja kaikki, lisäksi DCD:tä on 40 rungolla (webr 36dcd ja 40dcd).
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 752
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

lintta go go kirjoitti:
eltzi kirjoitti:mistä löysit tollasen kaasarin,mäki oon koittanu metsästää jotain 36/36 weberiä tai vastaavaa?
Ford V6 kaksoiskaasari käy, ainakin kiinityksiltään. Sitten jos löydätte jostain Weberin DCD:n niin siinä on oikeat irtokurkut ja kaikki, lisäksi DCD:tä on 40 rungolla (webr 36dcd ja 40dcd).
Ford V6 kaasari käsichokella on Weber 38/38 DGMS ja vanha pienempi irtokurkuilla oleva on Weber 28/36 DCD, jota on käytetty mm GT Cortinassa. Tässä jatkona Freetehnicin vastausta mun kyselyihin (olin ostamassa tuota 32/36 DGV:tä ja tallissa oli tuo 28/36 DCD):

"DCD ja DGV on molemmat käsiryypyllisiä vaiheittain aukevia webruja. DGVn ryyppy on läpällä, ja siinä ryypyn vetäminen avaa myös kaasuläppää. DCD:ssä ei. Tuo 28/36 DCD on siis rungoltaan vähän pienempi kuin 32/36, mutta DCDssä on vaihdettavat sisäkurkut, kun DGVssä kiinteät 26 ja 27mm. DGV on helpompi osiltaan. Varaosia ja säätöosia on siihen paremmin saatavilla."
Vastaa Viestiin