Apua..solex
Finder antaa siis tuolle numerolle firman "Kaasutinexpertti Oy Suomen". Paikkakunta Helsinki, ei tarkempia osoitetietoja. Tuolla nimellä taas Keltaiset sivut mainitsevat saman numeron alla sekä Helsingin seudun että Pirkanmaan. Sivuilta http://www.kaasutinexpertti.fi taas löytyy s-postiosoite ym. tuotetietoja ja linkkejä...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
hewidero kirjoitti:Tänään tillasin Varaosalinnasta korjaussarjan kaasariin. Huomenna pitäisi olla perillä, mikäli maahantuojalta sitä löytyy. Hintaa sarjalla oli myyjän mukaan 26e, mikä ei mielestäni ollut kauhean suolainen.
No ei paha.
Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Suoraa pintaa
Jos jotain kaasarin laippaa,tai muuta pitäisi saada hiottua suoraksi.Niin lasilevy,tai joku muu suora kappale pöydälle,ja siihen päälle hiomapaperia,ja eikun hiontaan.
Juuri tuo venttili on ollut myös mietinnässä,jos nyt ollaan samassa asiassa?Kuuppa huohottaa juuri tuon venttilin kautta,ja imee sitäkautta likaa kaasuttajaan.Olisiko aiheellista laittaa huohotus johkin purnukkaan?Ja vaikuttaako jarrutehostajan toimintaan,jos muuttaa huohotuksen johkin muualle?veenelkku kirjoitti:Mulla on myös 1.7 kone mutta vakio 2-kurkkusolex.Eikä mitään ongelmia tyhjäkäynnin tai muun kulkupuolen kanssa.Epäilisin,että on vaan roskia tms. tyhjäkäyntisuuttimen kanavassa.Sehän on aika yleistä,että kun kaasaria availee ja putsailee,sen saakin sitten tehdä moneen kertaan.Ainakin itselleni on aina käynyt niin.Yksi asia,mikä ainakin omassa kuupassa vaikeutti tyhjäkäynnin säädöissään pysymistä,on se mikälie PCV-venttiili siinä kaasarin laipassa.Siellähän on se joku helmi sisässä ja sen pitäisi päästää virtaus vain toiseen suuntaan.Tulppasin sen monta vuotta sitten ja laitoin letkun suodattimella siihen venttiilikopan natsaan,johon/josta sen PCV-venttiilin pitäisi hengitellä.Eipä ole enää tyhjäkäynti hakenut paikkaansa ja tuntuu,että kaasuun reagointikin parani.Mikähän lie merkitys sillä venttiilillä alunperin..
Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Jäsen 823
Saab 96 -77
Saab 96 -77
Soittelin tänään, ja ei sitä ei kuulemma saanut enää tukusta kun valmistus on lopetettu . Pitää vaan jatkaa etsintöjä.Isolohko kirjoitti:hewidero kirjoitti:Tänään tillasin Varaosalinnasta korjaussarjan kaasariin. Huomenna pitäisi olla perillä, mikäli maahantuojalta sitä löytyy. Hintaa sarjalla oli myyjän mukaan 26e, mikä ei mielestäni ollut kauhean suolainen.
No ei paha.
Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
EDIT: Nyt on korjaussarja tilattu Tampereen Kaasutinhuollosta. Pitäisi alkuviikosta saapua postiin.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.
Jermu kirjoitti:Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.
Nyt en oikein ymmärrä....Jarrutehostaja saa alipaineensa kaasarin alalaipan oikealta puolelta,(kuskin puolelta katsottuna) ja jutun aiheena oleva PCV-venttiili on vasemmalla puolella,ainakin 2-kurkku Solexilla varustetussa koneessa.
Jäsen 823
Saab 96 -77
Saab 96 -77
Luulin että letkut lähtee samasta kanavasta laipassa,tais olla vain luulo?veenelkku kirjoitti:Jermu kirjoitti:Joo,eipä lika voi kyllä ylöspäin nousta.veenelkku kirjoitti:Ei se taida likaa kaasariin imeä sen PCV-venttiilin kautta,sehän on kaasarin laipassa.Seosta se varmasti laihentaa kun kone imee sen kautta ylimääräistä ilmaa.Tulppaa vain se venttiili ja vedä venttiilikopasta pitempi letku johonkin roikkumaan ja laita vaikka varakoneesta se öljyntäyttökorkki/huohotin letkun päähän,siinä on öljyinen metallivillasuodatinkin valmiina.Jarrutehostimen toimintaan se ei vaikuta millään lailla.
Eikös tehostajan täydy kuiteskin toimiakseen saada jostain imua?
Letkuhan menee venttiililtä tehostajaan.
Nyt en oikein ymmärrä....Jarrutehostaja saa alipaineensa kaasarin alalaipan oikealta puolelta,(kuskin puolelta katsottuna) ja jutun aiheena oleva PCV-venttiili on vasemmalla puolella,ainakin 2-kurkku Solexilla varustetussa koneessa.
Tänään posti toi tuon korjaussarjan fomoco:on. Sarja tuli Suomen Kaasutinexpertti Oy:ltä, hintaa sille tuli 40e + kulut 5e. Eli vähän on hinta kallistunut, mutta pääasia kun vaan sais kuupan tulille. Tässä vielä sarjan sisältö kokonaisuudessaan, ja mukana oli myös räjäytyskuva.Isolohko kirjoitti:Pistätkö sitten tietoa, mitä sisältää?
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re:
Itse myös tyhjäkäyntiongelmaisen Solex:n putsasin "pumppu paineilmalla", sekä asensin uuden korjaussarjan, mutta asennuksen jälkeen tuli ensiö puolelta silti roiskeita kurkkuun ja konehan ei käy kunnolla tyhjäkäyntiä.himmee kirjoitti:No niin kiitos vastauksista! Ilmeisesti pääsyyksi ilmeni tuo tyhjäkäyntisuutin. Ruuvasin sitä vähän aukipäin ja kummallista auto käy normaalisti! Voiskohan olla, että tuon suuttimen alla pitäisi olla jokin prikka tai vastaava alunperin?
- Laskin bensan pintaa ja puhalsin uudelleen tyhjäkäynti/ -seosruuvikanavat. Ei auttanut, mutta tyhjäkäyntisuuttimen jättäminen hiukka raollellen toimi.
Kysymys: onko kanavat siis edelleen vain likaiset vai johtuuko tuo ylivuoto jostain muualta? ( jonka suuttimen aukaisu toissijaisesti korjaa)
Ps. Hiottu myös tasopintoja, sekä uusittu neulaventtiili. Samoin ruikuteltu käynnistyssumutetta alipaineletkuille ja tiivistepinnoille
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
Re: Apua..solex
Lainataan ketjua, oli tarkoitus putsata ja huoltaa kaasari kun oli ongelmia tyhjäkäynnissä. Purin kaasarin ja ainakin ryypyn kalvo missä on se varsi oli ihan riekaleina ja samoiten kiihdytyspumpussakin oleva kalvo mistä vuoti bensaakin.
Tilasin moposportista korjaussarjan jossa oli kaikki muuten ok, mutta tuossa ryypyn kalvossa, kun onse varsi, niin se oli pidempi. Yritin jos olisin saanut vanhasta varren irti tms. onnistumatta kuitenkaan siinä. Myydäänkö jossain tuollaista uutta oikeanmittaisella varrella?
Kuva:KLIK
Tilasin moposportista korjaussarjan jossa oli kaikki muuten ok, mutta tuossa ryypyn kalvossa, kun onse varsi, niin se oli pidempi. Yritin jos olisin saanut vanhasta varren irti tms. onnistumatta kuitenkaan siinä. Myydäänkö jossain tuollaista uutta oikeanmittaisella varrella?
Kuva:KLIK
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819