Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä.
Olisko klubilaisilla infoa "hyvistä" museotarkastajista pk seudulla, jolta vois kysyä vinkkiä museoinnista ja sen tarkkuusvaatimuksista ilman sen kummempia sitoomuksia?
mm.
Voiko esim. penkit verhoilla uudella kankaalla, joka on suht lähellä alkuperäistä?
Lokasuojien sivulistat korvata tarvikelistalla (metritavarana)?
Kiitollinen kommenteista.
Olisko klubilaisilla infoa "hyvistä" museotarkastajista pk seudulla, jolta vois kysyä vinkkiä museoinnista ja sen tarkkuusvaatimuksista ilman sen kummempia sitoomuksia?
mm.
Voiko esim. penkit verhoilla uudella kankaalla, joka on suht lähellä alkuperäistä?
Lokasuojien sivulistat korvata tarvikelistalla (metritavarana)?
Kiitollinen kommenteista.
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
Verhoilun voi teettää lähinnä vastaavasta kankaasta.caramba1 kirjoitti:Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä.
Olisko klubilaisilla infoa "hyvistä" museotarkastajista pk seudulla, jolta vois kysyä vinkkiä museoinnista ja sen tarkkuusvaatimuksista ilman sen kummempia sitoomuksia?
mm.
Voiko esim. penkit verhoilla uudella kankaalla, joka on suht lähellä alkuperäistä?
Lokasuojien sivulistat korvata tarvikelistalla (metritavarana)?
Kiitollinen kommenteista.
Listoja luulisi vielä saavan harrastajien valikoimista. Niiden korvaamista metrihommilla on suosittele, mutta tuskin siihenkään homma kaatuu.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Vm1970 95V4 van goes museo ... ehkä
ok, kiitos. Niin ja auto on siis 95van.
Peltityöt ensin, mutta osapuutelistaa alkaa pikkuhiljaa kertymään joten täytyy miettiä onko liiian rankka juttu koittaa museointia tavoitella. Matalat vuosikulut ainakin houkuttelevat.
Sahk:n listoilta pitänee ottaa joku kaveri jota kevyesti häiritä kun konkreettista kysymystä alkaa olemaan.
Peltityöt ensin, mutta osapuutelistaa alkaa pikkuhiljaa kertymään joten täytyy miettiä onko liiian rankka juttu koittaa museointia tavoitella. Matalat vuosikulut ainakin houkuttelevat.
Sahk:n listoilta pitänee ottaa joku kaveri jota kevyesti häiritä kun konkreettista kysymystä alkaa olemaan.
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Vm1970 95V4 van goes museo ... ehkä
Eiköhän se tarvittava tieto täältäkin löydy.caramba1 kirjoitti:ok, kiitos. Niin ja auto on siis 95van.
Peltityöt ensin, mutta osapuutelistaa alkaa pikkuhiljaa kertymään joten täytyy miettiä onko liiian rankka juttu koittaa museointia tavoitella. Matalat vuosikulut ainakin houkuttelevat.
Sahk:n listoilta pitänee ottaa joku kaveri jota kevyesti häiritä kun konkreettista kysymystä alkaa olemaan.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Vm1970 95V4 van goes museo ... ehkä
Juu tietoa on kiitettävästi - ja erittäin hyvä niin.
Kunnostus on menossa...sittenkin ja auto on 95E vm1970.
Kysymyksiä/ vinkkiä:
Onko vinkkiä miten saada vanha bensatankki, jossa seissyt vanhaa bensaa ja muuta roipetta, putsattua ja vielä käyttökuntoiseksi?
Tai olisiko jollain ylimääräisenä pelikuntoista toista tankkia tilalle?
Autonavaimia pitäis teettää yhden yksinäsien lisäksi. Saiskohan jostain Saab aihiolla (ja tekstillä) - onkohan jollain lukkosepällä vielä näitä? Soittokierroksellakin tietty selviää.
Minkävärinen tulisi koneen ja konehuoneen tilpehöörien olla... löytyisikö kuvaa/kuvia?
Oliko keltapassivoituja osia/pultteja jo vm70 mallissa?
Kuraläpät...Hyväksyisikö museomies että tekee metritavarasta kokomustat batmanläpät, kuten edessä ja takapyörien edessä?
95E:n puutelista status 3.8.2010:
INSIDE:
-musta kuskin (muovivinyylisekoite) penkki ja mustat ovipahvit
-aurinkovisiirit
-oven kahva kovamuovinen
-95 V4 vm 1970sen owner's manual
-niskatuet ('kiekura' ja tyyny)
OUTSIDE:
-takakuraläpät jossa lentokone logo (ehkä)
-kromipeilit tai varret
-V4 merkki lokkariin
-3 kpl leveämpää peltivannetta (mallia sonett/VAN)
-kromiset kiveniskusuojat takaloksuihin
optiot:
-vetokoukku
-kattoteline
-parempi krominen takapuskuri
Mahdolliset yhteydenotot mieluiten gsm tai sms 0407155701
Kunnostus on menossa...sittenkin ja auto on 95E vm1970.
Kysymyksiä/ vinkkiä:
Onko vinkkiä miten saada vanha bensatankki, jossa seissyt vanhaa bensaa ja muuta roipetta, putsattua ja vielä käyttökuntoiseksi?
Tai olisiko jollain ylimääräisenä pelikuntoista toista tankkia tilalle?
Autonavaimia pitäis teettää yhden yksinäsien lisäksi. Saiskohan jostain Saab aihiolla (ja tekstillä) - onkohan jollain lukkosepällä vielä näitä? Soittokierroksellakin tietty selviää.
Minkävärinen tulisi koneen ja konehuoneen tilpehöörien olla... löytyisikö kuvaa/kuvia?
Oliko keltapassivoituja osia/pultteja jo vm70 mallissa?
Kuraläpät...Hyväksyisikö museomies että tekee metritavarasta kokomustat batmanläpät, kuten edessä ja takapyörien edessä?
95E:n puutelista status 3.8.2010:
INSIDE:
-musta kuskin (muovivinyylisekoite) penkki ja mustat ovipahvit
-aurinkovisiirit
-oven kahva kovamuovinen
-95 V4 vm 1970sen owner's manual
-niskatuet ('kiekura' ja tyyny)
OUTSIDE:
-takakuraläpät jossa lentokone logo (ehkä)
-kromipeilit tai varret
-V4 merkki lokkariin
-3 kpl leveämpää peltivannetta (mallia sonett/VAN)
-kromiset kiveniskusuojat takaloksuihin
optiot:
-vetokoukku
-kattoteline
-parempi krominen takapuskuri
Mahdolliset yhteydenotot mieluiten gsm tai sms 0407155701
SAAB 9-3 | 99 | 96V4 | 95V4
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Vm1970 95V4 van goes museo ... ehkä
http://jt.users.saabclub.fi/mallit/indexmallit.htmlcaramba1 kirjoitti: INSIDE:
-niskatuet ('kiekura' ja tyyny)
Noiden esitteiden mukaan niskatuet tulivat vakiovarusteeksi vasta 1974
http://www.saabhistory.com/2006/11/11/s ... ification/caramba1 kirjoitti: OUTSIDE:
-takakuraläpät jossa lentokone logo (ehkä)
ja lentokonelogo jäi pois käytöstä juuri vuotta ennen autosi valmistumista.
En tiedä miten tarkkoja tarkastajat ovat mutta tässä kuitenkin pari ulkomuistista vedettyä ja netistä tarkistettua asiaa
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
^Takaroiskeläpissä lentokonelogo oli käytössä vielä mv. 1971, uusi logo ehti sinne vasta 1972-malliin. Näin ainakin 96:ssa, luultavasti on pätenyt myös 95:een.
Ja niskatuet olivat hyvin yleinen lisävaruste ennen vakioksi tulemistaan (penkeissä oli tulpatut paikat valmiiksi näille), eivät varmasti estä museorekisteröintiä.
Ja niskatuet olivat hyvin yleinen lisävaruste ennen vakioksi tulemistaan (penkeissä oli tulpatut paikat valmiiksi näille), eivät varmasti estä museorekisteröintiä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
Hyvä että joku tietää vielä paremmin Ihmettelinkin että olen varmasti nähnyt ennen vuotta -74 tehdyissä niskatukia...Juha96 kirjoitti:^Takaroiskeläpissä lentokonelogo oli käytössä vielä mv. 1971, uusi logo ehti sinne vasta 1972-malliin. Näin ainakin 96:ssa, luultavasti on pätenyt myös 95:een.
Ja niskatuet olivat hyvin yleinen lisävaruste ennen vakioksi tulemistaan (penkeissä oli tulpatut paikat valmiiksi näille), eivät varmasti estä museorekisteröintiä.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Vm1970 96V4 van goes museo ... ehkä
Mulla tarkasti kesäkuussa Helsingissä Martti Peltonen, oli asiallinen kaveri.
Nykyään ei enää vaadita mutteritason entisöintiä museoleimaan, riittää että kokonaisuus on riittävän alkuperäisen näköinen.
Muista liittyä ennen tarkastusta HAK:n jäseneksi niin saat tarkastuksen puoleen hintaan.
--Timppa
Nykyään ei enää vaadita mutteritason entisöintiä museoleimaan, riittää että kokonaisuus on riittävän alkuperäisen näköinen.
Muista liittyä ennen tarkastusta HAK:n jäseneksi niin saat tarkastuksen puoleen hintaan.
--Timppa
#513
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93
96 V4 '73 - 99 GLE-L Finlandia '77 - 900 Turbo 16 S Cabrio ’93