katoppa ny ensiksi kiihdytyspumppu, itellä parani huomattavasti... ja sitten ennakot kuntoon. siis pitää sisällään ennakon säädön ja alipainehässäköiden tarkistukset/korjaukset.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Onko ollut tuollainen jo pitempään, vai äskettäin ilmennyt ongelma? Kuullostaa olevan joko seos rikkaalla tai sitten sytkä pielessä, kuten joku jo epäili edellä.
Re: bensamittari näyttää koko ajan täyttä, vaikka bensaa ei ole puoliakaan...
Morjens!
Tuttu juttu kahdesta eri kajaakista, joissa molemmissa oli sama vika.
Tietenkin johdot voivat olla väärin päin tai anturi huonosti maadoitettu, mutta jos ne ovat OK, niin 99% varmuudella voisin sanoa, että vika on anturin käämityksessä.
Jos nostat anturin bensatankin päältä, huomaat, että anturissa on liukukytkin, joka uimurin nousun ja laskun mukaisesti hankaa vastuslankaa vasten. Periaate on sama kuin mittarivalon reostaatissa. Vastuslanka on kierretty kapean levyskän ympärille ja se on aika ohutta. Vuosien saatossa se tietenkin kuluu, ja jos yksikin kierros on katkennut, niin seurauksena on juuri tuo, että mittari näyttää aina täyttä.
Itselläni oli tosiaan sama vika kahdessa eri anturissa, eikä siinä auttanut muuta kuin anturin vaihto ehjään. Lankojen yhteenjuottaminen ei ainakaan minulta onnistunut kun ovat niin tiheässä - tietenkin olisi voinut yrittää purkaa ja kiertää uuttaa lankaa...?
Vinkki: Anturi kannattaa liottaa vuorokausi sitruunahapossa niin lähtee samalla ruoste ja töhnä - muuten mahd. katkennutta lankaa voi olla vaikea havaita. Sitruunahappo ei vaurioita johtoja.
Kaasutinexpertti myy vielä korjaussarjaa tuohon kaasuttimeen, jossa mukana kyseinen kalvo.
Samalla irroitat ja putsaat sen kaasuttimen ja muistat hioa ne tasopinnat sieltä imusarjan puolelta suoriksi ennen takaisin asennusta.
Itsellä ainakin kannatti moinen...
Mulla jumittaa omassa kuupassa lämpö- ja bensamittarit aina talviseisonnan jälkeen.Nousevat johonkin lukemaan ja jäävät siihen vaikka virrat on katkaistu,sitten kun takoo nyrkillä mittaristoa,laskevat pikkuhiljaa alas.Tai sitten eivät nouse ollenkaan.Bensan loppumisen varoitusvalo toimii silti.Viikon käyttörupeaman jälkeen alkavat aina toimia normaalisti.Siellä voi olla mittareissa jotain hapettumaa joka ahdistaa mekanismin toimintaa,eli ei välttämättä anturivika,varsinkin kun auto on ollut pois käytöstä 17 vuotta..
todennäköisesti ei ole saatavilla muualla tuota sarjaa. Kaasutinexpertinkään sarja ei ole ihan 100% sopiva, (ryypyn kalvon varsi on väärä. kalvo sopii). sen ainakin laitoin, ja sain toimimaan. tuollaisen seisonnan jälkeen kaasutin on kyllä hyvä purkaa ja putsata.. ja suodatin asentaa/vaihtaa.
onnea yritykselle, ja ymmärrän hyvin jos kunnioitus herra solexia kohtaan laskee tämän projektin edetessä.. on se kaasari sen verran mielenkiintoinen ratustus. Tosin itselläkin on aika vähän kokemusta kaasareista yleensä.
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
yleisin vika kuitenkin tankin anturissa, ruostunut yhteen asentoon tahi ei saa aktia
näinhän se tuppaa oleen
Viimeksi muokannut mestari, Ke Syys 29, 2010 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,