Tervehdys, hankin hiljattain itselleni kopakan ysikuutosen. Netissä ko. mallista
sanottiin että oikeaoppisella vapaakytkimen käytöllä malli on taloudellinen...Vapaakytkin on itselleni uusi tuttavuus, niin mitähän tarkalleen ottaen on tämä oikeaoppinen käyttö?
Vastaukset voi vääntää paksustakin rautalangasta , olen tosiaan ihan keltanokka tällaisen systeemin suhteen.
Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Hei vaan!
Vapaakytkimen käyttö on helppoa. Vapaakytkimen vipu jalkatilan alaosassa ylös ja vapaakytkin on päällä. Ensin auto normaalisti kytkimellä liikkeelle ja sitten vain ennen vaihtoa kaasusta kevennys ja vaihdetta sisään ylös tai alas. Useasti joudutaan 2:lta 1:lle avittamaan vähänn kytkimellä, muuten ne toiminevat ihan kepeästi, jos laitteet on kunnosssa. Ajossa voi kaasun nostaa vapaasti ja auto rullaa vapaalla ja ei kuluta, siis tästä se säästö tulee.
Sitten vielä muistettava, että kun auton pysäköi on käsijarru aina muitettava laittaa päälle, ettei auto karkaa. Näin mukava ja helppo juttu tuo vaparin käyttö on.
Mukavia matkoja, terveisin
Vapaakytkimen käyttö on helppoa. Vapaakytkimen vipu jalkatilan alaosassa ylös ja vapaakytkin on päällä. Ensin auto normaalisti kytkimellä liikkeelle ja sitten vain ennen vaihtoa kaasusta kevennys ja vaihdetta sisään ylös tai alas. Useasti joudutaan 2:lta 1:lle avittamaan vähänn kytkimellä, muuten ne toiminevat ihan kepeästi, jos laitteet on kunnosssa. Ajossa voi kaasun nostaa vapaasti ja auto rullaa vapaalla ja ei kuluta, siis tästä se säästö tulee.
Sitten vielä muistettava, että kun auton pysäköi on käsijarru aina muitettava laittaa päälle, ettei auto karkaa. Näin mukava ja helppo juttu tuo vaparin käyttö on.
Mukavia matkoja, terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
ristos kirjoitti:Vapaakytkimen vipu jalkatilan alaosassa ylös ja vapaakytkin on päällä.
Tai ainakin lauloi tuohon tapaanErkki Liikanen kirjoitti:...vaan em mie muista, oisko se ollu tooisiinpäin
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Siis vipu liikkuu eteen-taakse ja eteentyönnettynä vapaakytkin on käytössä.
Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö on sitä, että sitä käytetään.
Lukitusta ei ole tarkoitettu kuin erikoistilanteisiin: Alpeilla moottorijarrutukseen alamäissä ja jos jostain kumman syystä kajakkia pitäisi hinata käyntiin tai käsijarru ei pelaa
Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö on sitä, että sitä käytetään.
Lukitusta ei ole tarkoitettu kuin erikoistilanteisiin: Alpeilla moottorijarrutukseen alamäissä ja jos jostain kumman syystä kajakkia pitäisi hinata käyntiin tai käsijarru ei pelaa
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Pysyy pirssi vapaakytkin päällä parkissa vaihteellakin kunhan keula osoittaa alamäkeen.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Niinpä niin! Pitääkää kuitenkin käsijarru päällä aina pysäköidessänne. Niin on hyvä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Vapaakytkimen oikeaoppinen käyttö?
Saabilla voi kikkailla paljon muutakin, mutta kosk Saab edustaa aina myös turvallisuuden esikuvaa muille, niin kannattaa aina ensin ajatella!ristos kirjoitti:Niinpä niin! Pitääkää kuitenkin käsijarru päällä aina pysäköidessänne. Niin on hyvä!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen