Lyhytnokan valmistusvideota
Lyhytnokan valmistusvideota
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Komeaa
tuotantoa
Olisi ollut unelmatyöpaikka,mutta minkäs voit kun on liian nuori
Kiitos Tommi linkistä!


Olisi ollut unelmatyöpaikka,mutta minkäs voit kun on liian nuori

Kiitos Tommi linkistä!
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Aivan loistava filmi! Onkohan tuo konehuonetähystäjän vakanssi käytössä myös nykyisiä malleja testattaessa?
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Hieno filmi! Itseäni vaan kummastutti karmea epäsuhta sen välillä että sama yritys valmisti hienoa ja "nykyaikaista" Drakenia samaan aikaan kuin noita vanhanaikaisia 96/95 -autoja kaksitahtimoottorein varustettuina. Taisi olla siihen aikaan ohjattuna about 99% kehitysresursseista lentokonepuolelle, vai oliko Saabin valmistamien autojen tarkoitus alunperin päätyä itäblokkiin kilpailemaan sikäläisten tuotteiden kanssa? 

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4073
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Kaunistakatseltavaa! Tuli ihn tippa linssiin 

Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Se toi raakkeni lensi ensilentonsa joskus vuonna 1955. Että ei sekään nyt ihan viimeistä huutoa ollut enää tuohon aikaan. Ja kyllähän noita kajakkeja tehtiin ja myytiin joku vajaa 20 vuotta filkan teon jälkeenkin vielä. Minusta kajakki on (lyhytnokkaisena) kakstahtarina parempi, paitövei. Se henry-hopan maamoottori mikä uudempiin malleihin tuli, teki laitteesta turhan nokkapainoisen. Minun mielipide tämäng900aero kirjoitti:Hieno filmi! Itseäni vaan kummastutti karmea epäsuhta sen välillä että sama yritys valmisti hienoa ja "nykyaikaista" Drakenia samaan aikaan kuin noita vanhanaikaisia 96/95 -autoja kaksitahtimoottorein varustettuina. Taisi olla siihen aikaan ohjattuna about 99% kehitysresursseista lentokonepuolelle, vai oliko Saabin valmistamien autojen tarkoitus alunperin päätyä itäblokkiin kilpailemaan sikäläisten tuotteiden kanssa?

Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Ei toi rysky vielä 60-luvulla mitenkään vanhentunut kone ollut. Kuitenkin ylisooninen kone, huippunopeuskin 2 mach. 60-luvulla "kunnollinen" tutka, toisin kuin 21MIG:ssä. Suomessakin käytössä 2000-luvulleKartsa kirjoitti:Se toi raakkeni lensi ensilentonsa joskus vuonna 1955. Että ei sekään nyt ihan viimeistä huutoa ollut enää tuohon aikaan.

Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Lyhytnokan valmistusvideota
Juu kyllähän Draken oli "tätä päivää" vielä pitkälle 80-lukua. Vaakalennossa täysillä se menisi Hornettiakin karkuun
Eli samalla tapaa, kestäviä designejä sekä kajakki että tuo toinen. Mutta eivät enää varsinaisia uutuuksia tuolloin kun filmi tehtiin. Kaipa Draken olisi nykyaikaisella avioniikalla ihan kohtuullinen hävittäjä edelleenkin? Maatalous... eiku -taisteluun siitä ei taida olla
Draken on kyllä hieno peli. En ole lähellä käynyt muuta kuin sitä "messuversiota" jota kuskattiin ennen ilmailunäytöksissä, mutta se meno taivaalla... Ai että mitä kurvailua, se on oikeaa lentämistä kun mennään stabiililla aerodynamiikalla lujaa. Hornetin tietokoneavusteinen digilentäminen on paljon kulmikkaamman ja aggressiivisemman/levottomamman näköistä. Näin molemmat lentämässä samassa näytöksessä, eron huomasi selvästi.


Draken on kyllä hieno peli. En ole lähellä käynyt muuta kuin sitä "messuversiota" jota kuskattiin ennen ilmailunäytöksissä, mutta se meno taivaalla... Ai että mitä kurvailua, se on oikeaa lentämistä kun mennään stabiililla aerodynamiikalla lujaa. Hornetin tietokoneavusteinen digilentäminen on paljon kulmikkaamman ja aggressiivisemman/levottomamman näköistä. Näin molemmat lentämässä samassa näytöksessä, eron huomasi selvästi.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007