Aika jännää!
Aika jännää!
Tämä alla oleva teksti on lisätty myös myynti-ilmoitukseen.
Aika jännää! Kiinnostusta on 96:n myyntiilmoitukseeni ollut juuri nyt 356:n katsomiskerran verran. Nuo katsomiskerrat eivät ole tuoneet mukanaan edes sitä ekaa kyselyä. Liekö auto liian huono, liian vähillä varusteilla vai mikä lie?
Laitan tähän nyt kuitenkin hieman lisää selvitystä auton kunnosta. Auton on rakentanut allekirjoittanut syksyn 2003 aikana ja se on sitten museokatsastettu 4.1.2004. Kunnostuksessa on tehty seuraavat toimenpiteet:
Auton sisätilojen toimenpiteet:
- Auto on purettu sisältä pellille asti. kori on ehjä ja siihen tehty vain kaksi peltipaikkausta sisäjalkatilaan etulokasuojien takareunaan. Molemmat paikat 7 x 10 cm.
- Kaikki sisä-äänieristeet uusia.
- Hattuhylly takaikkunan alla uusi
- Kaikki sisäerityspahvit uusia
- Käsijarruvaijerit uusittu
- Sisällä seuraavat lisävarusteet: Alkuperäinen nahkapäälysteinen ratti, kello, takapenkin niskatuet, etupenkkien niskatuet. molemmat verhoiltu penkkien väriin. Alkuperäinen uusi verhoilu etu- ja takapenkeissä.
- B-tolpan verhoilu uusittu MR-katsastajan ohjeiden mukaisesti
- verhoilun ohjaustatarrat alkuperäisinä paikoillaan (Turvavöiden käyttö)
- osa ovien tiivisteistä uusittu
- Oikean oven lukko uusi
Moottoritilassa tehty seuraavat toimenpiteet:
- Alkuperäinen kaasutin vaihdettu Weberin 2-kurkkuiseen käsiryypylliseen kaasuttimeen, auton oman ilmanpuhdistajan alle.
- Lämmityslaitteen kenno uusi
- Lämmitylaitteen venttiili ja termsostaatti uusi
- Jäähdytysjärjestelmän kaikki letkut uusia
- Jäähdytin jäähdytinkorjaamolla tarkastettu ja maalattu
- Plokilämmittimen johdot (Defa) uusia sisälämmittimen johdon kanssa
- Akku uusi 12/2003
- Lisävalojen kytkentäreleet vuoden 1979 H4 Hellan asennussarja molemmille valoille erikseen.
- Hihnat uusia
- Tulpanjohdot uusia
- ilmanpuhdistimen patruuna uusi
- Moottoriin ja lämmityslaitteeseen kuuluvat ohjetarrat alkuperäisiä uusia
- Vaihdelaatikko uusi, korjattu
- Vaihdelaatikossa uusi vapaakytkin
- Kytkin- ja jarrusylintereiden kumit uusittu
Auton alustan puolen toimenpiteet:
- Alapallonivelet uusia
- Etujarrupalat uusittu
- Takajarrujen osat, jouset, jarrukengät uusia
- kaikki jarruletkut alkuperäisiä uusia
- Keskikuraläpät uudet
- Etukuraläpät uudet
- Pakoputki uusi
Korin ulkopuoliset toimenpiteet:
- Hellan H4 lisävalot mallia 1979
- Lisävalojen tukiraudat mallia 1979
- Korin "korvamerit" uusia Klubin uustuotantoa
- Takalokasuojan kiveniskumit uusia
- Kesärenkaat (Hankook) alkuperäisillä lisävaruste alumiini kennovanteilla
- Talvirenkaat (Hakkapeliitta) peltivanteilla
Muuta:
- Vilkkujen pintojen kunto oikein hyvä
- Maalipinta siinä kunnossa, mikä se oli kun ostin auton Rellulta, Oikein hyvä!
- Autossa on Lokarit
- Auto on ruostesuojattu 12/2003
- Autoa on säilytetty sisätiloissa koko omistukseni ajan
- Ajoltaan auto on omin sanoin kuvaltuna, erinomainen!
Autolla on on ajettu vuosittain museokatsastuksen jäkeen. Auton mittarilukema on n. 92000km ja noitten edellä esitettujen kunnostustoimenpiteiden jälkeen museoautolla on ajettu vajaa 6000km.
Myyn auton sen takia, ettei minulla enää riitä tallitila ja minulla on kaksi näitä museo-Saabeja kuten kuvista olette nähneet. Tuo tummasininen jää sen takia talliin, että minulla oli juusi samanlainen vuonna 1979.
Toivottavasti yllä esittety saisi hieman enemmän kiinnostusta aikaan ja auto löytäisi uuden hyvän kodin. Auton hinta on edelleen 4700 euroa ja oma käsitykseni on, ettei tuohon rahaan kovin helposti vastaavan kuntoista auto rakenna. No, tämä oli vain minun näkemykseni asiasta, siitä olen varma, että työtä tarvitaan paljon vanhan auton kunnostamiseen.
Ystävälisin 96-terveisin
Aika jännää! Kiinnostusta on 96:n myyntiilmoitukseeni ollut juuri nyt 356:n katsomiskerran verran. Nuo katsomiskerrat eivät ole tuoneet mukanaan edes sitä ekaa kyselyä. Liekö auto liian huono, liian vähillä varusteilla vai mikä lie?
Laitan tähän nyt kuitenkin hieman lisää selvitystä auton kunnosta. Auton on rakentanut allekirjoittanut syksyn 2003 aikana ja se on sitten museokatsastettu 4.1.2004. Kunnostuksessa on tehty seuraavat toimenpiteet:
Auton sisätilojen toimenpiteet:
- Auto on purettu sisältä pellille asti. kori on ehjä ja siihen tehty vain kaksi peltipaikkausta sisäjalkatilaan etulokasuojien takareunaan. Molemmat paikat 7 x 10 cm.
- Kaikki sisä-äänieristeet uusia.
- Hattuhylly takaikkunan alla uusi
- Kaikki sisäerityspahvit uusia
- Käsijarruvaijerit uusittu
- Sisällä seuraavat lisävarusteet: Alkuperäinen nahkapäälysteinen ratti, kello, takapenkin niskatuet, etupenkkien niskatuet. molemmat verhoiltu penkkien väriin. Alkuperäinen uusi verhoilu etu- ja takapenkeissä.
- B-tolpan verhoilu uusittu MR-katsastajan ohjeiden mukaisesti
- verhoilun ohjaustatarrat alkuperäisinä paikoillaan (Turvavöiden käyttö)
- osa ovien tiivisteistä uusittu
- Oikean oven lukko uusi
Moottoritilassa tehty seuraavat toimenpiteet:
- Alkuperäinen kaasutin vaihdettu Weberin 2-kurkkuiseen käsiryypylliseen kaasuttimeen, auton oman ilmanpuhdistajan alle.
- Lämmityslaitteen kenno uusi
- Lämmitylaitteen venttiili ja termsostaatti uusi
- Jäähdytysjärjestelmän kaikki letkut uusia
- Jäähdytin jäähdytinkorjaamolla tarkastettu ja maalattu
- Plokilämmittimen johdot (Defa) uusia sisälämmittimen johdon kanssa
- Akku uusi 12/2003
- Lisävalojen kytkentäreleet vuoden 1979 H4 Hellan asennussarja molemmille valoille erikseen.
- Hihnat uusia
- Tulpanjohdot uusia
- ilmanpuhdistimen patruuna uusi
- Moottoriin ja lämmityslaitteeseen kuuluvat ohjetarrat alkuperäisiä uusia
- Vaihdelaatikko uusi, korjattu
- Vaihdelaatikossa uusi vapaakytkin
- Kytkin- ja jarrusylintereiden kumit uusittu
Auton alustan puolen toimenpiteet:
- Alapallonivelet uusia
- Etujarrupalat uusittu
- Takajarrujen osat, jouset, jarrukengät uusia
- kaikki jarruletkut alkuperäisiä uusia
- Keskikuraläpät uudet
- Etukuraläpät uudet
- Pakoputki uusi
Korin ulkopuoliset toimenpiteet:
- Hellan H4 lisävalot mallia 1979
- Lisävalojen tukiraudat mallia 1979
- Korin "korvamerit" uusia Klubin uustuotantoa
- Takalokasuojan kiveniskumit uusia
- Kesärenkaat (Hankook) alkuperäisillä lisävaruste alumiini kennovanteilla
- Talvirenkaat (Hakkapeliitta) peltivanteilla
Muuta:
- Vilkkujen pintojen kunto oikein hyvä
- Maalipinta siinä kunnossa, mikä se oli kun ostin auton Rellulta, Oikein hyvä!
- Autossa on Lokarit
- Auto on ruostesuojattu 12/2003
- Autoa on säilytetty sisätiloissa koko omistukseni ajan
- Ajoltaan auto on omin sanoin kuvaltuna, erinomainen!
Autolla on on ajettu vuosittain museokatsastuksen jäkeen. Auton mittarilukema on n. 92000km ja noitten edellä esitettujen kunnostustoimenpiteiden jälkeen museoautolla on ajettu vajaa 6000km.
Myyn auton sen takia, ettei minulla enää riitä tallitila ja minulla on kaksi näitä museo-Saabeja kuten kuvista olette nähneet. Tuo tummasininen jää sen takia talliin, että minulla oli juusi samanlainen vuonna 1979.
Toivottavasti yllä esittety saisi hieman enemmän kiinnostusta aikaan ja auto löytäisi uuden hyvän kodin. Auton hinta on edelleen 4700 euroa ja oma käsitykseni on, ettei tuohon rahaan kovin helposti vastaavan kuntoista auto rakenna. No, tämä oli vain minun näkemykseni asiasta, siitä olen varma, että työtä tarvitaan paljon vanhan auton kunnostamiseen.
Ystävälisin 96-terveisin
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Aika jännää!
Moi Risto, älä lannistu.
Kun kevät koittaa niin joku poimii helmen talteen! Hinta on varmasti kohdillaan kunhan sopiva ostaja ehdokas löytyy. Tuollaiselle täysin läpikäydylle ja arvokkaammalle museopelille pitää olla arvoisensa säilytystilat myös, joita ei kaikilta löydy. Olisi itsellä kunnon säilytyspaikka autolle niin hallituksen kanssa olisi varmasti kova vääntö käynnissä
Nyt joutuu noihin omiin romuihin tyytymään ja niitä rukkailemaan kunnes saadaan sellainen kämppä, jossa on 2 auton talli ja pihassa tilaa.
-Tommi
Kun kevät koittaa niin joku poimii helmen talteen! Hinta on varmasti kohdillaan kunhan sopiva ostaja ehdokas löytyy. Tuollaiselle täysin läpikäydylle ja arvokkaammalle museopelille pitää olla arvoisensa säilytystilat myös, joita ei kaikilta löydy. Olisi itsellä kunnon säilytyspaikka autolle niin hallituksen kanssa olisi varmasti kova vääntö käynnissä
Nyt joutuu noihin omiin romuihin tyytymään ja niitä rukkailemaan kunnes saadaan sellainen kämppä, jossa on 2 auton talli ja pihassa tilaa.
-Tommi
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Aika jännää!
se on
tuossa syksyllä möin vw transporteria ja eipä kiinnostanut vaikka kunto ja hinta oli kohdallaan. mutta kun laskin hintaa niin alkoi halpuus houkuttamaan.
kynnys hinnoittelussa oli 200 eur. sen kun pudotti niin oli jo useita ostaja kanditaatteja, jotkut oli tosin sitä mieltä että puhelimessa tingitään ja sitten vasta paikanpäällä tingitään lisää, no kaveri tuli bussilla ja lähti autolla.
soitteli 4 kk kuluttua ja kehui miten hyvin toimii vehkeet.
tuossa syksyllä möin vw transporteria ja eipä kiinnostanut vaikka kunto ja hinta oli kohdallaan. mutta kun laskin hintaa niin alkoi halpuus houkuttamaan.
kynnys hinnoittelussa oli 200 eur. sen kun pudotti niin oli jo useita ostaja kanditaatteja, jotkut oli tosin sitä mieltä että puhelimessa tingitään ja sitten vasta paikanpäällä tingitään lisää, no kaveri tuli bussilla ja lähti autolla.
soitteli 4 kk kuluttua ja kehui miten hyvin toimii vehkeet.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Aika jännää!
Tuo kiinnostaisi niin kovin, ei tää syttynyt kuume nimittäin ota laantuakseen.
Mutta kuten tuossa edellä jo todettiin, ei tuollaista helmeä voi ulos pakkaseen jättää seisomaan. Jotta tallipaikasta tää ois kiinni. Kuvat on kyllä katsottu jo moneen kertaan...
Vaikka kuinka muilla ajaa, niin kai se on vaan todettava tosiasia; kerran :saab:isti, aina :saab:isti.
Mutta kuten tuossa edellä jo todettiin, ei tuollaista helmeä voi ulos pakkaseen jättää seisomaan. Jotta tallipaikasta tää ois kiinni. Kuvat on kyllä katsottu jo moneen kertaan...
Vaikka kuinka muilla ajaa, niin kai se on vaan todettava tosiasia; kerran :saab:isti, aina :saab:isti.
Saab 96 -78 "Pikkuauto"
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Aika jännää!
eihän nää "helmet" kelpaa vaikka ilmaiseksi antais...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Aika jännää!
Kiitos pojat kannustuksesta! Odotellaan, että hyvälle autolle löytyisi hyvä koti?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Aika jännää!
Niinhän se taitaa olla, kun allekirjoitusta katsot.moksanen kirjoitti:Vaikka kuinka muilla ajaa, niin kai se on vaan todettava tosiasia; kerran isti, aina isti.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
- Rin-tin-tin
- "Viggen"
- Viestit: 604
- Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
- Paikkakunta: Borgå
Re: Aika jännää!
Joo ei ole mahdoton hinta, mutta näissä harrasteautoissa on se huono puoli, että kunnostaminen, rakentaminen ja lopuksi museoiminen on hauskempaa kuin lämpimän tallipaikan hankkiminen.
nimim.
Kohta 5. museokatsastettu omassa piikissä
nimim.
Kohta 5. museokatsastettu omassa piikissä
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 179
- Liittynyt: Pe Syys 26, 2008 19:40
- Paikkakunta: Korsholm - Mustasaari
Re: Aika jännää!
Ja. . . Kohta 3. museokatsastettu omassa piikissä, niin laguunisininen Saab 95 -78.
Nohh ..
Pian kerron minun kaverilleni sinun 96:stasi, ja katsotaan sitten Jos hän kiinostaa ostaa sen...
Nohh ..
Pian kerron minun kaverilleni sinun 96:stasi, ja katsotaan sitten Jos hän kiinostaa ostaa sen...
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"!
*Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993
Re: Aika jännää!
Big Oa kirjoitti:Ja. . . Kohta 3. museokatsastettu omassa piikissä, niin laguunisininen Saab 95 -78.
Nohh ..
Pian kerron minun kaverilleni sinun 96:stasi, ja katsotaan sitten Jos hän kiinostaa ostaa sen...
Kiitos pojat kannustuksesta, Minulle oli nyt hyvin tärkeää, että löytäisin tälle autolleni uuden kodin. Sitten pääsin tuon 2-tahtarin kimppuun oikein tositarkoituksella!Rin-tin-tin kirjoitti:Joo ei ole mahdoton hinta, mutta näissä harrasteautoissa on se huono puoli, että kunnostaminen, rakentaminen ja lopuksi museoiminen on hauskempaa kuin lämpimän tallipaikan hankkiminen.
nimim.
Kohta 5. museokatsastettu omassa piikissä
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen