Kevät lähestyy kovaa vauhtia ja pitäisi vissiin Sonettiin saada tuo uusi kytkinpaketti jossain vaiheessa laitettua, kun remontilta ja lapsen kasvatukselta ehtii. Samalla varmaan pitää vähän siistiä tuota konehuonetta, kun kerran motti on pois tieltä.
Korjaamonkäsikirjasta löytyy tietysti ohjeet mutta hengennostatusta ja hyväksi havaittuja konsteja olisin vailla. Kannattaako se syylärin yläpuolinen kulmarauta rälläköidä pois tieltä? Mitä muuta tuossa kannattaa ottaa huomioon?
Sonettista kone pois
Sonettista kone pois
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
-
- "Hirsch"
- Viestit: 798
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Sonettista kone pois
Kerran irroittanut ja kiinnittänyt, mutta siitä on aikaa jo 6 vuotta. Ei siinä muuta ongelmaa ole kuin, että se oli hankalaa saada tippumaan siihen väliin - tilaa ei ole kun poikittaistuki tms on kiinteä. Tuulettimen propelli pois ja kone piti olla ihan poikittain, että sen sai siihen väliin tiputettua. Pakarit pois konehuoneesta.
Suosittelen katsomaan tarkasti konetilan laitteiden "huoltotarpeita" kun se kone on pois - ei sinne mahdu erkinkään sormet, kun lasikuitukoppa on päällä. Itsellä meni koneen asennuksen jälkeen välittömästi kytkimen pääsylinterin tiivisteet. Ensinnäkin ei ole sama systeemi kuin 96:ssa. Jotenkin sain sylinterin irti ja takaisin pyöränkotelon kautta, mutta helpompikin tapa olisi ollut. Kytkintä kun vaihdat, niin itsellä oli uuden Sachin kytkimen kanssa ongelmaa - levy oli liian paksu. Sekin havaittiin kun kone oli paikalla ja sit taas pois
.
Suosittelen katsomaan tarkasti konetilan laitteiden "huoltotarpeita" kun se kone on pois - ei sinne mahdu erkinkään sormet, kun lasikuitukoppa on päällä. Itsellä meni koneen asennuksen jälkeen välittömästi kytkimen pääsylinterin tiivisteet. Ensinnäkin ei ole sama systeemi kuin 96:ssa. Jotenkin sain sylinterin irti ja takaisin pyöränkotelon kautta, mutta helpompikin tapa olisi ollut. Kytkintä kun vaihdat, niin itsellä oli uuden Sachin kytkimen kanssa ongelmaa - levy oli liian paksu. Sekin havaittiin kun kone oli paikalla ja sit taas pois

Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Sonettista kone pois
jep kannattaa huomioida kytkimen etenkin sachsin asennuksessa se
että fyllipellit pitää ja sietää heittää asetelman ja vp n väliin kuitenkin muutaman vuoden päästä joutuu nostaa koneen pois laatikon entraamista varten niin silloin ne voi poistaa.
taikka tehdä sama "säätö" asennuksen jälkeen kuin 70 luvulla saabilla: ajetaan hallin taakse ja kumipuskuri seinää vasten ja luistatetaan kytkintä niin kauan että alkaa irrottaan
että fyllipellit pitää ja sietää heittää asetelman ja vp n väliin kuitenkin muutaman vuoden päästä joutuu nostaa koneen pois laatikon entraamista varten niin silloin ne voi poistaa.
taikka tehdä sama "säätö" asennuksen jälkeen kuin 70 luvulla saabilla: ajetaan hallin taakse ja kumipuskuri seinää vasten ja luistatetaan kytkintä niin kauan että alkaa irrottaan
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Sonettista kone pois
Kiitoksia vinkeistä!
Tuolla onkin jarrun pääsylinterin korjaussarja laatikossa odottelemassa, joten ainakin se tulee käytyä läpi. Flektin moottori pitää tsekata, kun se lakkasi viime kesänä bloosaamasta. Ruosteet pitää rappailla pois ja vetää jotain maalia päälle. Varmaan pitää sähköjäkin vilkaista.
Saa nähdä, koska tässä pääsee aloittamaan. Voi olla, että pitää sulia odotella.
Tuolla onkin jarrun pääsylinterin korjaussarja laatikossa odottelemassa, joten ainakin se tulee käytyä läpi. Flektin moottori pitää tsekata, kun se lakkasi viime kesänä bloosaamasta. Ruosteet pitää rappailla pois ja vetää jotain maalia päälle. Varmaan pitää sähköjäkin vilkaista.
Saa nähdä, koska tässä pääsee aloittamaan. Voi olla, että pitää sulia odotella.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Sonettista kone pois
Voihan siitä kulmaraudasta tehdä pultattavan version, jos ei haittaa, että alkuperäisyys kärsii. Paljon ovat jenkeissä näköjään tuota harrastaneet. Helpottaa tekniikan paikalleen/pois jumppaamista kummasti. Voi ottaa koneen ja laatikon yhtenä pakettina irti jos niin haluaa.tsaarela kirjoitti:Korjaamonkäsikirjasta löytyy tietysti ohjeet mutta hengennostatusta ja hyväksi havaittuja konsteja olisin vailla. Kannattaako se syylärin yläpuolinen kulmarauta rälläköidä pois tieltä? Mitä muuta tuossa kannattaa ottaa huomioon?
Mulla näytti olevan tommonen ranetus ostaessa auton, että rauta oli toisesta päästä kiinteästi..

http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850093.jpg
Siihen tuli sitten laitettua tilalle vähän paksummasta tavarasta oleva tuki:
http://i187.photobucket.com/albums/x109 ... 850352.jpg
Re: Sonettista kone pois
live neuvontaakin voidaan harjoittaa kun asia on ajankohtainen 

95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5