Kysymys forumin tietäjille: Miten 96:n vaihdekeppi saadaan irti oikeaoppisesti vaihdeakselista, siitä mustasta peltisestä vaihdevivun kotelon sisältä?
Projektiautossani, Saab 96 vm. 1975, on porsinut se peltinen vaihdevivun kotelo ja vaihdekepissä oleva muoviholkki tulee lähes läpi kotelosta, eikä pakkia saa muutoin päälle kuin vaihdeakselista toisella kädellä auttamalla. Varaosa-autossa peltinen vaihdevivun kotelo sekä keppi näyttävät ja vaikuttavat ehjiltä, mutta ongelmaksi muodostui irrotus.
Kartiotappi konehuoneen puolelta vaihdenivelistöstä on irrotettu. Ratti on poistettu, lasinpyyhk. käyttökytkin on otettu tieltä pois. Iso mutteri vaihdevivun kotelon juuresta on löysätty. En saa keppiä pois siitä vaihdeakselin reiästä. Ajattelin kysyä neuvoa täältä, ennen kuin saan tuhoa aikaan.
Ties vaikka 10 vuotta rekisteristä poiston jälkeen pääsisi Saab rekisteröintikatsastukseen vielä tänä keväänä... Onhan tuota muutama tunti tallissa vietetty talven aikana...
T. Jukka-Pekka Keränen
040-5483019
Vaihdekepin irrotus?
Vaihdekepin irrotus?
Jukka-Pekka Keränen, Oulunsalo
Jäsen# 4677 puh: 040-5483019
Saab 96, vm 1975 (ka)
Jäsen# 4677 puh: 040-5483019
Saab 96, vm 1975 (ka)
Re: Vaihdekepin irrotus?
Muistaakseni keppi voi olla hankala vaihtaa siitä kotelosta käsin, joten kandee vaihtaa koko ratti/vaihdekarahka toisesta autosta kun sellainen kerran on. Irroitetaan kokonaisuudessaan polkimien luota.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
Re: Vaihdekepin irrotus?
sen saa ratin ollessa paikallaan kätevällä ranneliikkeellä irroitettua.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,