Kajakki tärähti tulille näin talven jälkeen nätisti, mutta kytkin on täysin tunnoton. Samoin nestepinta vajentunut yllättävän paljon säiliöstä. Letkussa ei huomattavissa vuotoa, joten vuoto lienee sisäinen.
Voisin olettaa, ettei pelkkä ilmaus auttane, joten minkähänlaiseen projektiin tämän suhteen olisi syytä nyt varautua?
Ja samalla tiedustelen, josko klubilaisilla olisi tarvittavia varaosia myynnissä, jos nuista oireista selviää jo vahingon laajuus. Tai tiedossa, mistä niitä vielä löytää...
Kytkin tunnoton eikä irroita
Kytkin tunnoton eikä irroita
Saab 9000 CDE 2.3T A vm.97
#3167#
#3167#
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Kytkin tunnoton eikä irroita
Pääsylinterin tiivisteet maksavat motonetissa 4,20 €. Työsylinterin tiivisteitä ei taida motonetin listoilla olla, mutta itse löysin sellaiset vielä muutama vuosi sitten jostain muusta varaosaliikkeestä. Niillä voi aloittaa, mutta jos koko sylinterin/sylinterit joutuu vaihtamaan niin kyllä niitäkin varmasti jostain löytyy. Klubin pj:n varastot ovat ainakin monesti olleet avuksi, jos kaupasta ei löydy.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Kytkin tunnoton eikä irroita
Samanlaista vikaa oli 95:ssa vuosien seisonnan jälkeen. Pääsylinterin ja työsylinterin tiivisteet sain Turun Jarruosasta, ja nyt systeemi taas toimii, ilmaus vaan kysyy kärsivällisyyttä.
Mutta kytkin ei taaskaan irroittanut, kytkinlevy oli takertunut vauhtipyörään. Pihateillä oli jo pitoa, mutta rynkyttäen ajamalla ei avautunut. Mutta vanha konsti tuntui tehoavan, tällä kertaa Pepsi Max 0,3 litraa. Tein kasteluletkun noin 10 mm muoviletkusta, jonka pään litistin suuttimeksi läpikiertäen pienellä peltiruuvilla. Sitten ujutin sen suulakepään huolellisesti pitkälle kytkimen sisälle ja suppiloon tuota kaikenmaailman kemikaaleja sisältävää nestettä. Ja kas kummaa hetken päästä kytkin napsahtaen aukesi. Jos ei olisi tehonnut, olisin ajanut auton jyrkkään luiskaan nokka alaspäin ja uusinut tempun siinä, jolloin kytkimen sisus olisi kastunut vielä tehokkaammin.
Seuraava vaihe on taas yrittää samaa temppua Jubilee Replicaan, luulisi sen tepsivän siihenkin eikä vain ysiviippaan.
Mutta kytkin ei taaskaan irroittanut, kytkinlevy oli takertunut vauhtipyörään. Pihateillä oli jo pitoa, mutta rynkyttäen ajamalla ei avautunut. Mutta vanha konsti tuntui tehoavan, tällä kertaa Pepsi Max 0,3 litraa. Tein kasteluletkun noin 10 mm muoviletkusta, jonka pään litistin suuttimeksi läpikiertäen pienellä peltiruuvilla. Sitten ujutin sen suulakepään huolellisesti pitkälle kytkimen sisälle ja suppiloon tuota kaikenmaailman kemikaaleja sisältävää nestettä. Ja kas kummaa hetken päästä kytkin napsahtaen aukesi. Jos ei olisi tehonnut, olisin ajanut auton jyrkkään luiskaan nokka alaspäin ja uusinut tempun siinä, jolloin kytkimen sisus olisi kastunut vielä tehokkaammin.
Seuraava vaihe on taas yrittää samaa temppua Jubilee Replicaan, luulisi sen tepsivän siihenkin eikä vain ysiviippaan.