Morjesta,
Ny meni sitten Ylermi vihdoin maalattavaksi, ja sillä välin onkin hyvä fiksailla noita kromiosia.
Puskurit oli paikoin ruostunut kromipinnan läpi, onneksi siltä puolen mikä on osoittanut tienpintaa kohti, joten eivät tuu kuitenkaan pahasti näkyviin, mutta... Onko näille mitään keinoa saada inhimillisen näköiseksi niin ettei ruoste leviäs, ilman että tarttee viedä puskurit uudelleen kromattavaksi? Itse mietein ainakin tuon ruosteen poistamista sitruunahapolla, mutta sen jälkeiset toimenpiteet ovat vähän auki.. Kenties joku paklaus ja paikkamaalaus kromispraylla...? Ehdotuksia?
Mikä olis paras keino saada ehostettua nuo peltikapselit? On sen verran paljon hapettumaa, että ei tunnu lähtevän pois ainakaan Autosolin kiillotustahnalla, eikä sen koommin Sinolilla. Meneekö hiontahommiin? Onko ne alunperin olleet kiiltoasteeltaan ihan peilit, vai himmeämmät?
Kolmas aihe liittyy sitten koneen puristuspaineisiin. Mittailin niitä tuossa, ja näkyi 1. sylinterin puristuspaineet olevan 3 baria matalammat kuin muissa. Kaikkien muiden sylinterien puristukset pyöri siinä 12 barin molemmin puolin, mutta ykkönen näytti n. 8.75 bar. Onko tuo vielä mitenkään huolestuttavaa, ja tartteeko ton vuoksi lähtä tekeen mitään toimenpiteitä?
Kiitokset taas kollegoille jo etukäteen vastauksista =).
Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
mitenkähän ne venttiilin välykset siellä koneessa? yleensä ohipuhalllusmittaus kertoo myös sylinterin tiiviyden.
syökö miten jölyä kone yleensä?
olisiko tippakannnulla heittää jölyä männän päällle ja mitata uudestaan, tulos kertonee puolestaan mistä kiikastaa
syökö miten jölyä kone yleensä?
olisiko tippakannnulla heittää jölyä männän päällle ja mitata uudestaan, tulos kertonee puolestaan mistä kiikastaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Tarkistin venttiilinvälykset ennen mittauksen tekemistä, jokseenkin kylläkin suuripiirteisesti, mutta tuskin nissä on niin suurta heittoa ohjearvoista, että merkittävästi vaikuttais puristuspaineisiin. Kone syö jonkin verran öljyä, en kyllä nyt mitään tarkempia määriä pysty sanoon. Oiskohan, että n. 5000-6000km aikana on kaikenkaikkiaan n. 1l pitänyt lisätä.. Osaltaan siinäki on kyllä edesauttanut huonot kopan tiivisteet kun on sitä kautta vuotanut konetilaan.
Testailen laittaa öljyä männän päälle heti sitten kun saan tuon auton maalauksesta.. Eikös se niin mennyt, että mikäli sen jälkeen paineet paranee, niin männänrengas falskaa koska öljy on tiivistänyt sen? Mikäs on tuomio jos paineet ei tuossa testissä parane?
Testailen laittaa öljyä männän päälle heti sitten kun saan tuon auton maalauksesta.. Eikös se niin mennyt, että mikäli sen jälkeen paineet paranee, niin männänrengas falskaa koska öljy on tiivistänyt sen? Mikäs on tuomio jos paineet ei tuossa testissä parane?
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
tuomiohan on se että stop smokea koneeseeen joka palauttaa puristuspaineet normaaliksi, lisää vetoja, parantaa jälleenmyyntiarvoa, jne
olethan noita lukenut.
olisko männänrenkaalla lähetty..

olisko männänrenkaalla lähetty..
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Heh, entä mites olis tuo "Motor Up" mitä aikoinaan TV-Shopissa mainostettiin? Eikös sillä herännyt romikseltakin jokin random auto joka ei pihahtanutkaan ilman Motor Uppia..
Takaisin aiheeseen, onko kellään ehdotuksia noihin kahteen ekaan kymysykseen?

Takaisin aiheeseen, onko kellään ehdotuksia noihin kahteen ekaan kymysykseen?
Ylermi, eli Saab 96 vm. -71
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Jos öljyn lisääminen ei nosta painetta, on kyseessä todennäköisesti venttiilivaurio. Eli pitäisi ottaa kansi irti ja hioa tai vaihtaa venttiili.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Kromiosien fiksaus ja pari kysymystä
Kromiosien kiillotuksessa on työjärjestys seuraava: osan rasvanpoistopesu, hapettuman poisto hiomatahnalla ja huopalaikalla, kiilloitus esim autosolilla ja huopalaikalla, viimeistelykiilloitus sinolilla ja huopalaikalla.
Jos ruoste pukkaa kromin läpi eipä ole paljon muuta tehtävissä, kuin uudelleen kromaus, mutta puskuri maksaa jo useamman satasen.
Rosterikapseleissa sama työjärjestys.
Jos ruoste pukkaa kromin läpi eipä ole paljon muuta tehtävissä, kuin uudelleen kromaus, mutta puskuri maksaa jo useamman satasen.
Rosterikapseleissa sama työjärjestys.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02