Eniten tarvitut tuumakoot
Eniten tarvitut tuumakoot
Mitä tuumakokoja eniten tarvii työkaluissa, kun Kuupan/Sonettin kanssa tuusaa? Lähinnä, että kannattaako ostaa yksittäiset hylsyt/avaimet vai saman tien setit?
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Osta vaan suoraan kokosarja, niin ei jää aina homma puolitiehen uusia avaimia hankkiesssa.
Esim. Bilteman 23 osainen tuumanen hylsysarja kustantaa 46,90€ ja llatuhan on aivan ok, ei tietenkään mitään Snap onia, mutta hinta/laatu on ollut kohdallaan.
Toinen hankinnan arvoinen sarja on tuumainen jenkatappi/pakkasarja, joka on ainakin täällä hankkinut hintansa moneen kertaan vanhoja kierteitä putsatessa.
Esim. Bilteman 23 osainen tuumanen hylsysarja kustantaa 46,90€ ja llatuhan on aivan ok, ei tietenkään mitään Snap onia, mutta hinta/laatu on ollut kohdallaan.
Toinen hankinnan arvoinen sarja on tuumainen jenkatappi/pakkasarja, joka on ainakin täällä hankkinut hintansa moneen kertaan vanhoja kierteitä putsatessa.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Kuupan kanssa pärjää aika pitkälle ½" / 13mm avaimella
Suosittelen muuten hylsysarjan lisäksi räikkälenkkejä, ne on loistavia!
Suosittelen muuten hylsysarjan lisäksi räikkälenkkejä, ne on loistavia!
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Kävin Biltemasta hommaamassa tuumaisen kiintoavainsarjan sekä 1/2, 5/8, 3/4 ja 11/16 tuuman hylsyt. Hylsyseteistä puuttui tuo 5/8 ja 11/16 tuumaiset, joita tarvin Sonettin pallonivelen vaihdossa, joten ostin irtohylsyt.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Kierretyökaluja hankkiessa kannattaa siten muistaa että SAABin aikanaan käyttämä kierrejärjestelmä oli tuumainen harva kierre eli UNC.
Kierretapeilla / -pakoilla kokoa 1/4 UNC, 5/16 UNC, 3/8 UNC pärjää jo melkoisen hyvin. Alustan osissa on sitten jonkin verran myös isompia 7/16 UNC ja 1/2 UNC kokojakin. Yleensä tappi on tarpeellisempi kuin pakka koska monasti ainakin entisöidessä ruuvi tulee vaihdettua uuteen (tai ainakin parempaan)
Kaksitahtareissahan on kaikki ruuvit UNC -standardin mukaisia.
Kierretapeilla / -pakoilla kokoa 1/4 UNC, 5/16 UNC, 3/8 UNC pärjää jo melkoisen hyvin. Alustan osissa on sitten jonkin verran myös isompia 7/16 UNC ja 1/2 UNC kokojakin. Yleensä tappi on tarpeellisempi kuin pakka koska monasti ainakin entisöidessä ruuvi tulee vaihdettua uuteen (tai ainakin parempaan)
Kaksitahtareissahan on kaikki ruuvit UNC -standardin mukaisia.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Bilteman jenkasatsissa on sekä UNF ja UNC.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Onkos nuo Biltsun pakat ja tapit mistään kotoisin? Jos kellä omakohtaista kokemusta on, niin tuotenumeroa ja kommenttia kehiin, kiitos
Ihan kohtalaisia M-tappeja mulla jo onkin hommattuna yksittäin, mutta halpis-pakkasatsini jälki on kuin rotan järsimää Kelpaa korkeintaan jenkojen puhdistukseen.
Ihan kohtalaisia M-tappeja mulla jo onkin hommattuna yksittäin, mutta halpis-pakkasatsini jälki on kuin rotan järsimää Kelpaa korkeintaan jenkojen puhdistukseen.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Bilteman isoimman kierretyökalusatsin muutama vuosi sitten palautin. n. 3 vuotta sitten motonetista vielä löytyi peltiaskeissa sekä tuumanen että millinen kierresarjasatsi a' 60 € ( osa on kyllä turhan suuria), ne olivat laadukkaita. pitää olla maininta pikaterästä tai enkuksi TUNGSTEN (tarkoittanee volframilla seostettua eli vissiin pikaterästä). Hiiliteräksisiin ei kandee sotkeentua. SAMA KOSKEE PORIA.!!
Pirullista arpapeliä on noiden laadun tietäminen ilman kokeilua. osa tavarasta on ihan apulantaa, vaikka olisi kuinka pätevä työkaluviilari, niin ei kyllä pakalla jengaa synny, ihme kun kehtaavat moisia myydä.
Vaikka paljon on väännetty, niin en kyllä osaa muuta VARMAA kikkaa sanoa laadun varmistamiseksi kuin sen, jotta kierteitettävä tappi kauppaan mukaan ja jengaa vääntämään. jos ei onnistu, niin samantien palauttaa.
--
tarjoustalosta otin FINBULLET tuotemerkillä millisen tappisarjan, siinä oli 10 kpl M6---> M10 kokoisia ja myös hienokierteitä, laatu tuntui suht hyvälle ainakin hintaan nähden
Pirullista arpapeliä on noiden laadun tietäminen ilman kokeilua. osa tavarasta on ihan apulantaa, vaikka olisi kuinka pätevä työkaluviilari, niin ei kyllä pakalla jengaa synny, ihme kun kehtaavat moisia myydä.
Vaikka paljon on väännetty, niin en kyllä osaa muuta VARMAA kikkaa sanoa laadun varmistamiseksi kuin sen, jotta kierteitettävä tappi kauppaan mukaan ja jengaa vääntämään. jos ei onnistu, niin samantien palauttaa.
--
tarjoustalosta otin FINBULLET tuotemerkillä millisen tappisarjan, siinä oli 10 kpl M6---> M10 kokoisia ja myös hienokierteitä, laatu tuntui suht hyvälle ainakin hintaan nähden
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ma Touko 11, 2009 18:46
Re: Eniten tarvitut tuumakoot
Pikateräksen tunnistaa myös HSS-lyhenteestä (high speed steel)stara kirjoitti:pitää olla maininta pikaterästä tai enkuksi TUNGSTEN (tarkoittanee volframilla seostettua eli vissiin pikaterästä). Hiiliteräksisiin ei kandee sotkeentua. SAMA KOSKEE PORIA.