virikonekysymys
virikonekysymys
mitä venttiilejä porukka on käyttänyt V4 virikoneissa? Entä millaisia kansia? Suositellaanko omatekoisia pakosarjoja?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24070
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: virikonekysymys
suosittelen etsimään/lainaamaan rally&sport punakantisen kirjan.... ei tarvitse pyörää keksiä uudestaan
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: virikonekysymys
Täällä foorumilla on paljon juttua V4:n virittämisestä. Katso esim jutut " V4 nokka-akseli?" tai "1.7l koneen läpikäynti/piristys+sähköflektistä" tai "Weber 28/36 DCD? + muuta virittelystä".
Se kuuluisa V4 viritysohje: http://www.vsaab.com/SportRally/TOC.htm . On suomennettuna Vauhdin Maailmassa v 1979 ja kopiona Saabistin rallierikoisessa toukokuu 1993. Kuvia kansien työstämisestä:
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg13.htm
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg14.htm
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg15.htm
Ralli peleissä oli imu 42/44 mm ja pako 37/38 mm. MUTTA Mutta mutta......isot venttiilit, suuret kanavat ja palotilojen muotoilu vain KUNNOLLA viritettyyn moottoriin. Vakio kannet virtaa imupuolelta vakio venttiileillä yli 100 hv, mutta pakoaukkoa pitää suurentaa. Nokka-akseli tekee koneen. Sportin putket katuautossa erittäin hyvät, hyvä kaksi kurkkuinen kaasari riittää pitkälle ja kevennetty vauhtipyörä
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Se kuuluisa V4 viritysohje: http://www.vsaab.com/SportRally/TOC.htm . On suomennettuna Vauhdin Maailmassa v 1979 ja kopiona Saabistin rallierikoisessa toukokuu 1993. Kuvia kansien työstämisestä:
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg13.htm
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg14.htm
http://www.vsaab.com/SportRally/Chapter_6/Ch6Pg15.htm
Ralli peleissä oli imu 42/44 mm ja pako 37/38 mm. MUTTA Mutta mutta......isot venttiilit, suuret kanavat ja palotilojen muotoilu vain KUNNOLLA viritettyyn moottoriin. Vakio kannet virtaa imupuolelta vakio venttiileillä yli 100 hv, mutta pakoaukkoa pitää suurentaa. Nokka-akseli tekee koneen. Sportin putket katuautossa erittäin hyvät, hyvä kaksi kurkkuinen kaasari riittää pitkälle ja kevennetty vauhtipyörä
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: virikonekysymys
omassa 1815cc koneessa Mazda 626;n 42 imut ja Bmw 2002 Turbon 38 natrium täytteiset pakoventtiilit ja Ladan venttiilinjouset omien jousien sisällä.Hyvin on kestäneet jo yli 10 vuotta
9-5 Aero Wagon -04, 9000cse 2.0t-96 ,96 -73x2, 96-80, 96-71, 95-64, 9000 Aero-97, 96-72
Re: virikonekysymys
oiskohan kenelläkään myytävänä kuuppaan hieman ärjympää nokka-akselia?
on se hyvä ettei lehmät lennä ja taivaalta suolta tyhjennä.
Saab 96 gl v4 super vm:78
Saab 96 gl v4 super vm:78
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: virikonekysymys
Teetä vakionokasta esim GT-Motor Oy:ssä. Hinta jokunen vuosi sitten alle 100 €. Ei tarvitse jonkun vanhaa kulahtanutta laittaa - ne kuluu käytössä
. Aina menee vähintään yläpään tiivistesarja, jakopään tiivisteet ja öljy+suodatin.
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )