jumittunut 2-t kone

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

jumittunut 2-t kone

Viesti Kirjoittaja saariju »

Miten jumittuneen koneen mäntiä kannattaa ruveta irroittelemaan ?
Onko jotain litkua, millä "sulatella" männät irti ?
Pitäis purkaa muutama kone ja ottaa männät talteen...

Jii
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: jumittunut 2-t kone

Viesti Kirjoittaja V-M »

saariju kirjoitti:Miten jumittuneen koneen mäntiä kannattaa ruveta irroittelemaan ?
Onko jotain litkua, millä "sulatella" männät irti ?
Pitäis purkaa muutama kone ja ottaa männät talteen...

Jii
Naftaa olen itse noissa tapauksissa käyttänyt.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: jumittunut 2-t kone

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Petroli voisi olla kanssa yksi. Mutta tärkein "työkalu" on aika. Eli jos vaan mahdollista, jätä likoamaan muutamaksi kuukaudeksi :wink: Jos vaan mahdollista, tue moottorit pystyasentoon ja täytä sylinterit löpöllä/petrolilla, ja ohi kulkiessa aina lisää jos on vajunut.

Tietysti jos ja kun jossain pytyssä aina on kanava auki, niin se olisi hyvä saada tukittua jollain.

Mitä meinasit lohkoille tehdä vai ovatko tuhoon tuomittuja?
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
V-M
"Hölösuu"
Viestit: 3132
Liittynyt: Ma Marras 03, 2003 09:01
Paikkakunta: Oulu

Re: jumittunut 2-t kone

Viesti Kirjoittaja V-M »

Kartsa kirjoitti: Tietysti jos ja kun jossain pytyssä aina on kanava auki, niin se olisi hyvä saada tukittua jollain.
Vaseliini on toiminu aika hyvin vaikka liukeneekin vähitellen.

V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: jumittunut 2-t kone

Viesti Kirjoittaja saariju »

Kartsa kirjoitti:Petroli voisi olla kanssa yksi. Mutta tärkein "työkalu" on aika. Eli jos vaan mahdollista, jätä likoamaan muutamaksi kuukaudeksi :wink: Jos vaan mahdollista, tue moottorit pystyasentoon ja täytä sylinterit löpöllä/petrolilla, ja ohi kulkiessa aina lisää jos on vajunut.

Tietysti jos ja kun jossain pytyssä aina on kanava auki, niin se olisi hyvä saada tukittua jollain.

Mitä meinasit lohkoille tehdä vai ovatko tuhoon tuomittuja?

Tuskin lohkot tuhoon tuomittuja on, mutta täys koneistus varmaan vaaditaan....
Täytys ainakin yksi kone saada käyntikuntoon.
Vastaa Viestiin