ostinpa kuupan
Re: ostinpa kuupan
Rohkenen väittää, että em. määräykset ei koske ennen 1980 rekisteröityjä.
Saab 96 Draken vm.-79
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
SaaB 95 postivaunu vm.-74
Saab 96 Tunnan vm.-79
Saab 9-3 Hirsch cabriolet vm.-02
Re: ostinpa kuupan
http://rpglasfiber.com/ tekee aidon näköisiä levikkeitä, tai kokonaisia levitettyjä loksuja.
Takaloksujahan voi aika raakasti levittää tarvitsematta edes muutoskatsastaa: korihan on senttikaupalla kapeampi takapyörien kohdalta kuin mitä auton suurin leveys on, mikä on rekisteriotteessa oleva tieto.
Minä kaivoin takaloksujen ruuvinreiät, paitsi etummaiset, soikeiksi. Ei sillä saanut pyörän kohdalle kuin muutaman millin lisää, mutta onpahan huomaamaton ja kuitenkin 165 talvirenkaat menee pujottelematta paikalleen.
Ralliauto kyllä pärjää 4,5" vanteillakin.
Takaloksujahan voi aika raakasti levittää tarvitsematta edes muutoskatsastaa: korihan on senttikaupalla kapeampi takapyörien kohdalta kuin mitä auton suurin leveys on, mikä on rekisteriotteessa oleva tieto.
Minä kaivoin takaloksujen ruuvinreiät, paitsi etummaiset, soikeiksi. Ei sillä saanut pyörän kohdalle kuin muutaman millin lisää, mutta onpahan huomaamaton ja kuitenkin 165 talvirenkaat menee pujottelematta paikalleen.
Ralliauto kyllä pärjää 4,5" vanteillakin.
Re: ostinpa kuupan
täytyypi katsella tuota rp glasfiberiä, mitä sieltä tilaaminen kustantaisi. Samalla voisi tilata kuituisen takaluukunkin.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
mites tuo muutoskatsastus käytännössä tapahtuu? Kaksipaikkaiseksi kuitenkin pitää muutoskatsastaa, niin kai ne levikkeet menis siinä samalla kuten vakiota leveämpi rengas/vanne yhdistelmäkin. Tarvitaanko mitä papereita sinne ym? Tarviiko jotain hakemuksia täyttää?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
pistin tuonne RP glasfiberiin mailia ja kyselin hiukan noista levikkeistä, toimituksesta Suomeen, hinnoista rahteineen jne. Saapi nähdä mitä vastaavat vai vastaavatko ees.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
höm, tuli hiukan sekava maili RP Glasfiberiltä, pitäisköhän yrittää englannin sijasta ruotsiksi. Sen verran ymmärsin että onnistuu toimitus Suomeen.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
mitenköhän 96 toimii nykybensalla, 95 E10 tai 98 E5, kumpaa te olette käyttäneet?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
Polttoaineena oktaanivaatimuksen mukaan käy esim. 96 oktaaninen,riippuen hiukan käyttöolosuhteista.Jos sytky kohdallaan (6 astetta e.y.k.k.) ja ajo-olosuhteet normaalit (tasa-maa,ei vastatuulta) pystyy ajamaan ilman nakutusta.Jos nakuttaa voi yrittää korkeampioktaanista ja lisäämällä venttiilisuoja-ainetta voi ainakin kuvitella selviävänsä ilman venttiiliremppaa.V4 kestää joillakin jossain olosuhteissa hyvinkin,jotkut taas korjailevat yhtenään.Oikeat tulpat,usein ja säännöllisesti säädetyt venttiilivälykset ja sytytyksen säätö katkojankärkien huollon kanssa sekä oikean kaasuttimen säädön tärkeys on vanhenevan koneen toimivuuden kannalta tärkeää.Kerran vuodessa parempi kuin 30tkm välein.Vanhassa moottorissa säätötoimenpiteitä on juuri sen verran kuin huoleton toiminta vaatii,eli paljon!
Saab 96 V4 MY 74 MR
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Saab 96 V4 MY 75 MR
Saab 9-5 V6 Griffin 99
Re: ostinpa kuupan
mistäköhän saisin käsiini Sport & Rally -kansion, mistä saisi viritysohjeita tuohon kisamyllyyn?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
Google-haku sanoilla saab sport rally tuottaa ensimmäiseksi hakutulokseksi seuraavan linkin josta löytyy 1971 vuoden sport&rally kataloogi.
http://www.vsaab.com/sportrally/preface.htm
1978 vuoden kataloogiinkin näyttäisi olevan hakutuloksia mutta ainakin muutamat joita pikaisesti kokeilin olivat rikki. hieman pidemmällä googlailulla varmasti töytyy toimiva sellainenkin.
Sitä en tiedä minä vuosina noita kataloogeja on julkaistu, tuskin sentään joka vuosi.
LISÄYS: Ja näkyyhän tuolla olevan mallikkaasti Sport&Rally materiaalia Tomminkin sivulla, muunmuassa 1975 Sport&Rally kataloogi ( http://www.saabisti.fi/category/handbooks-etc/ )
http://www.vsaab.com/sportrally/preface.htm
1978 vuoden kataloogiinkin näyttäisi olevan hakutuloksia mutta ainakin muutamat joita pikaisesti kokeilin olivat rikki. hieman pidemmällä googlailulla varmasti töytyy toimiva sellainenkin.
Sitä en tiedä minä vuosina noita kataloogeja on julkaistu, tuskin sentään joka vuosi.
LISÄYS: Ja näkyyhän tuolla olevan mallikkaasti Sport&Rally materiaalia Tomminkin sivulla, muunmuassa 1975 Sport&Rally kataloogi ( http://www.saabisti.fi/category/handbooks-etc/ )
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Re: ostinpa kuupan
kiitoksia vinkistä, täytyypi tulostella tuo vuoden 1975 Sport & Rally katalogi tuolta Tommin sivulta.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
entäpä sitten kytkinpuoli, mitä suositellaan viritetyn koneen kanssa käytettäväksi?
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40
Re: ostinpa kuupan
etsi-napilla löytyi kiinnostavaa asiaa viritetyn koneen kytkinsetupista. Jos tuohon ymppäisi neli- tai kuusilapaisen sintterikytkimen, luulisi ainakin kestävän. Mutta, miten kevennetty vauhtipyörä vaikuttaa koneen käytökseen? Onneksi tässä on kuitenkin aikaa pohdiskella erilaisia kombinaatioita.
Saabisti jo vuodesta 1994, Saab-klubin jäsen numero 918 vuodesta 1998. harrasteena 96 -78, käyttiksenä -97 Volvo S40