Otsikon kaltaisia ongelmia on havaittavissa Ylermissä. Eli kylmänä lähtee hyvin käyntiin ryypyn kanssa, ei kuitenkaan pysy käynnissä ellei minuutin verran pidä kaasulla korkeampia kierroksia yllä. Tuon jälkeen käy OK, kunnes vielä kylmälle moottorille antaa liikaa työtä, silloin tuntuu kone tukehtuvan. Sitten pitää laittaa pienempää silmään, ja lähtä kiihdyttelemään taas sillä. Mitä kylmempää ulkona, sitä hankalampaa päästä vauhtiin, mutta tuo oli ihan selkeästi havaittavissa jo 10-asteen lämpötiloissa. En ole konetta säätänyt sitten viime kesän, joten varmasti ihan perusjutuilla saadaan paljon aikaiseksi, mutta olisko ideaa mikä on erityisesti syypäänä tuohon? Lämpimänä kone tuntuu toimivan hyvin.
Liian rikkaaseen seokseen viittais se, että löpöä tuntuu nykyään menevän tavallista enemmän, ja tietty se että kone meinaa tukehtua nimenomaan kylmänä, kun ryyppy on päällä.. Mutta kuinka herkästi se seos voi mennä vituralleen kun alle 6kk sitten on viimeksi säädety...?
Sitten jo pitemmän aikaa on ollut havaittavissa, että mikäli jarruttaa tarpeeksi tehokkaasti, tulee matkustamoon hyvin pian sen jälkeen aina kohtuullisen reipas bensan haju. Normaalia vai ei? Ja itseasiassa autossa haisee käytännössä sisällä aina jonkin verran bensa kun auto on seissyt jonkin aikaa paikallaan, ajaessa taas tuulettuu sen verran ettei hajuhaittaa ole.
Viime aikoina on myös muutaman kerran käynyt niin, että olen vaihtanut kakkoselle, mutta kas eihän se olekaan mennyt päälle, vaikka ihan samalla tavalla aikaisemmin mennyt. Sitten vaan uudestaan kokeilemaan, ja onnistuu.. Voiko viitata johonkin vaihteistovikaan?
Olis kiva saada noita potentiaalisia vikoja fiksailtua tässä ennen kuin joulun alla tulee taas ajettua 400km suuntaansa, ettei jäis välille. Viime vuotinenkin joulureissu oli melkoisen tragikoominen, joten jos siltä välttyis tänä vuonna
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)