On tullu ajettua jo 2200 km RE 85lla ja ei vieläkään murheita, siis autona 78 mallin 96 super, Weeberin DGV kaasuttimella
Saas nähdä millon loppuu kansista venttiiliseetit ja alkaa käyntiinlähtö tökkimään..
Onkos muut kokeillu 96:siin etanoolia??
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Pääsuuttimet vaihdoin isommaksi ja sytkää muutettu, raakaa re85:stä tankattu koko ajan.
Käyntiinlähtö kylmänä hiukka pitempi, mut kun pumppaa n 5-6 kertaa kaasulla ennen starttausta niin lähtee hyvin käyntiin, pakkasessa ei kokemusta enkä taida ajaa kuupalla talviajoja, pitää ottaa 99 käyttöön..
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Hienoa... Nyt vaan syyttämään kaikkia diesel kuskeja luonnon raiskaamisesta ja vaatimaan tiukennuksia häkäpäästöihin. kerrohan mitä katsastuksessa sanotaan..
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Pelkällä ennakon säädöllä kulkee myös. Vähän röpöttää jos kierrättää kovasti mutta normiajussa ei oo ollu ongelmia, paitsi kerran ei lähteny käyntiin ja manasin jo etanoolin alimpaan helevettiin kunnes huomasin että virtalukosta oli irronnu johto...puolalle ei menny sähköä. Kone on menossa vaihtoon ja aattelin mielenkiinnosta ajella tuolla liemellä ja talven tullen purkaa sitten moottorin ja katella minkälaista vahinkoa on tullut tai ei. Hyvin on startannu ja pakokaasussakin on ihan viehättävä aromi.
Onpas kesä tullut kurvailtua Re85 voimin ja hyvin on kulkenut ja käynnistynyt, sen huomaa RE,n puhtaudesta et kun käyttää konetta ryyppy täysillä niin putkenpäästä ei pursua mustaa savua... Vaan vesihöyryä.
Ajattelin kurkistaa moottorin sisuksiin talven aikana myöskin, saapas nähdä mitä löytyy, kone käy hyvin mutta laakerit kalkattaa kummasti ei varmaan johdu REstä kun kuului jo ennen re aikaa.
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Ihan vaan perstuntumalla sytkyä säädetty, ja samoten suuttimia nyt olis vuorossa koneen vaihto. Entinen toimii loistavasti mut ajattelin et jospa vähän isompi kone keulalla tekis ihmeitä kulkupuoleen..
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
Mitäs sanoo asiantuntijat jos V4:ssa on turbo, uskaltaako kokeilla E85:ttä? Olisi aikaninen houkutus kokeilla tuota etaonlia tuohon turbokoneeseen kun saan sen muuten pelaamaan...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009 http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab.96 kirjoitti:Mitäs sanoo asiantuntijat jos V4:ssa on turbo, uskaltaako kokeilla E85:ttä? Olisi aikaninen houkutus kokeilla tuota etaonlia tuohon turbokoneeseen kun saan sen muuten pelaamaan...
Eikös se periaatteessa ole turvallisempaakin ajella etanolilla kuin bensalla turbovehkeessä? Kestää paremmin puristuksia, ei nakuta ja pysyy paikat puhtaana. Toki osat pitää olla sitten viinaa kestäviä.