Turbo 96:seen ?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
mikko05
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Su Syys 12, 2004 16:24
Paikkakunta: Nivala

Turbo 96:seen ?

Viesti Kirjoittaja mikko05 »

Onko kellän kokemuksia 96:sen turbotuksesta? :idea:
Itellä ois vaan suunnitelmissa ruveta väsään ku saa korin läjään.
Ois mukava saaha tietää vähä etukäteen mitä ongelmia on
ilmenny esim. mistä helpoiten öljynpaineet? Ei oo vielä tulu
kateltua tuota V4:sta turbon kiilto silmissä nii ei tiiä mitä siihe joutuu äsvään. Alakerran aattelin pitää vakiona, vähän ahtoja nii se aikasa kestää,ku on kertyny nuita koneita nii eikai se haittaa vaikka sattus hajoon... :wink:
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

gti:ssähä oli se yx tupla turbo kuuppa...

mut siinä oliki v6...
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

mites oot aatellu että männät kestää?? itekki TOTTAKAI himottas turbotus mutta vähän ehkä pelottaa miten siinäki kävis.. Ja tottakai laitat suoraan kaks turboa ku on v-kone,on meinaa ainakin helpompi rakentaa ja saa aika paljon viivettä pois ku laittaa kaks vähän pienempää.
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

saabracing kirjoitti:gti:ssähä oli se yx tupla turbo kuuppa...

mut siinä oliki v6...
tissarin mikan v-6 kajakki :twisted:
kallejh
"Saabisti"
Viestit: 441
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 07:52
Paikkakunta: Loppi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kallejh »

eltzi kirjoitti:Ja tottakai laitat suoraan kaks turboa ku on v-kone,on meinaa ainakin helpompi rakentaa ja saa aika paljon viivettä pois ku laittaa kaks vähän pienempää.
Höpöhöpö!!! Yhdellä pärjää mainiosti, ja on itseasiassa mun mielestäni parempi vaihtoehto kuin kaksi. Mitä yksinkertaisempi, sen parempi. Pakosarjakin on kajakin tapauksessa varsin helppo tehdä, kun ei niitä putkia kovin montaa ole! :wink:

Kyllä ne männätkin saa kestämään (laittamalla laatukamaa), vakiot toki voi olla vähän kovilla, tai kaikiihan riippuu kaikesta. Kiertokanget onkin sitten se heikoin lenkki.
Köyhän kun ei kannata tehdä halpaa, sen mä ole oppinut.

Tollanen olisi tulossa Hyvinkäällä...... 1800cc, muokattu Cossun T03, Wisecot, Haltech, pidemmät H-profiili kiertokanget + kaikkea muuta kivaa :twisted:

Vaikein homma voi sitten olla leimalla, johon se 1700S:n paperi olisi tuonut helpotusta........ mutta ei se mahdotonta ole.

Edit: Levänen noita turbokajakkeja on tehnyt ennenkin, kommentoinee tänne.......?

Edit 2: Haulla löytyi http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... t=turbo%2A
- Kalle Heikkilä #973 -
- Saab 96 V4 1978 turbo - Saab 99 Turbo Historic rata-auto projekti -
Jusau

...

Viesti Kirjoittaja Jusau »

Jos saat jostain käsiisi Vauhdin Maaiilman 7/76, siinä on pieni esittely Simo Lampisen rallycross Turbo-96:sta. Jotain artikkelista: Tilavuus 1783cm3, perusteho noin 130hp, ahdin tulee mukaan n. 4800 kierroksessa, käytetty teho 205/7000rpm, maksimi teho 256hp/7000rpm, mutta vakio? laatikot/perät ei kestä. Kuvan perusteella turbo on keskellä moottorin takana ja kaasutin (taitaa olla joku zenith/strömberg) apukuskin puolella tulipellin edessä.
Vastaa Viestiin