Mulla oli samaa vikaa ysikolmosessa. Onneksi oli alamäkiäkin matkassa niin sai jäähdyteltyä välillä. Koneen säädöt vaikuttavat paljon tahtarin lämpöihin, mutta vaikuttaa siltä että jäähdytin on lyhytnokassa alimitoitettu (ja huonossa paikassa). Lisäksi se ropelli on ilman mitään tuulitunnelia ja lapoja vähän ja nekin pieniä.
Eli alimitoitettu systeemi, jonka pitäisi olla 100% tikissä että pelaa helteellä. Nyt kun syylarilla on ikää, todennäköisesti on keriinnyt kertyä kaikenlaista töhkää sinne kennoonkin, ja lamellit ovat saattaneet hieman irtaantua vaakaputkista.
Itte olen ajatellut laittaa sähköflektin ja/tai "tropiikkisieraimet" isomman (alumiini)jäähdyttimen kaveriksi. Suunnitteluasteella vielä, eikä nämä jutut tietenkään sieraimia lukuunottamatta sovellu MR-autoon.
Auttaisikohan jäähdytysjärjestelmän huuhtelu ja käsittely puhdistusaineella?
Kesällä voi tietysti ajatella ajavansa hyvin laimealla glykoliseoksella, pelkkä vesi systeemissä jäähdyttää paljon tehokkaammin kuin 50/50 glykoliseos. Pitää vaan muistaa vaihtaa ennen pakkasia taas talvenkestävät litkut
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Olikohan redlinella jotain korroosiosuoja-ainetta jota voi käyttää pelkän veden kanssa?