Mikä kytkin kuuppaan?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
madmail
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Mikä kytkin kuuppaan?

Viesti Kirjoittaja madmail »

Toimiiko kuupassa mikä tahansa tarvike kytkin vai pitääkö olla joku määrätty merkkinen?
Saab.96
"Hölösuu"
Viestit: 4073
Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saab.96 »

Mulla on Motonet:in kytkinpaketti merkki on SACHS...
On toiminut hienosti.
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Sachs on paras

Usein tarvikekytkimien kanssa on ollut ns. irroitusonglemia, eli levy on liian paksu, eikä kytkin irrota kunnolla
madmail
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Pe Marras 05, 2004 10:22
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja madmail »

Kiitän tiedoista. Olisin saanut tarvikkeen aika edukkaasti, tais olla joku Luk merkkinen. No ehkä hankin originaalin tai Sachsin.
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3986
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

madmail kirjoitti:Kiitän tiedoista. Olisin saanut tarvikkeen aika edukkaasti, tais olla joku Luk merkkinen. No ehkä hankin originaalin tai Sachsin.
Muistaakseni Lehtonen on myynyt tuota Luk -merkkistä, joten voinee olettaa sen kuitenkin olevan OK. Tosin Sachs on paras siitä huolimatta
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Motonetin 119,72 eurot + postikulut on Saschin paketti (Turun toimipisteestä näkyy löytyvän). Laitoin juuri yhden Sonettiin ja toisen ostin ihan varoiksi hyllyyn odottamaan.

EDIT: sain kysymyksen privana, missä kysyttiin että sopiiko ilman kikkailuja ja mikä on levyn paksuus. Tässä vastausta:

" Hyvä kysymys. En ole vielä testannut kun Sonett 3:n moottoria ei ole käytetty koneremontin jälkeen ja näin myös koeajo on ajamatta. Tässä varoiksi ostetussa paketissa on seuraavat tiedot (tilattu abaut 1,5 kk sitten Motonetistä): Sachs 3000 951 212, Saab-Scania 1882 251 101 ja 1878 001 537 ja 3151 270 602. Levyn paksuus on 8 mm."
Heguli
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 22:46
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Heguli »

Moi,


Vaihdoin juuri Luk merkkisen kytkipaketin Sonettiini, ja taytyy myontaa, etta vanhan kytkimen luistaminen korjaantui hieman turhankin hyvin, eli nyt kytkin ei irroita kunnolla kaiken saatamisen jalkeenkaan.Mielenkiintoista nahda,paraneeko kytkin ajettujen kilometrien lisaantyessa.

steppailemisiin
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Tuskinpa paranee..nois tarvike kytkimet on niin ihmeellisiä!
Omassa tonnarissa tarvikekytkin ei alkuu irrottanu kunnolla noin vuosi mennyt niin on ruvennu luistamaan ja lykkää siniset savut palaessaan.

Vaihtoon vaihtoon.
VW transporter 2.5tdi vm.99
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Heguli kirjoitti:Moi,


Vaihdoin juuri Luk merkkisen kytkipaketin Sonettiini, ja taytyy myontaa, etta vanhan kytkimen luistaminen korjaantui hieman turhankin hyvin, eli nyt kytkin ei irroita kunnolla kaiken saatamisen jalkeenkaan.Mielenkiintoista nahda,paraneeko kytkin ajettujen kilometrien lisaantyessa.

steppailemisiin
Kumpaan vaihdoit vai jopa merten takana olevaan ?
soossi
Matalapaineturbo
Viestit: 152
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 21:44

Viesti Kirjoittaja soossi »

SACHS = kytkimen alkuperäisvalmistaja
Luk= tarvike

jos vaihtaa pelkän kytkinlevyn ja paineasetelman jouset ovat kuluneet niin kytkin ei irrota
kytkinremontissa pitäisi vaihtaa koko sarja : levy, asetelma ja painelaakeri, näin homma skulaa...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

soossi kirjoitti:SACHS = kytkimen alkuperäisvalmistaja
Luk= tarvike

jos vaihtaa pelkän kytkinlevyn ja paineasetelman jouset ovat kuluneet niin kytkin ei irrota
kytkinremontissa pitäisi vaihtaa koko sarja : levy, asetelma ja painelaakeri, näin homma skulaa...
Ei muuten ole ihan noin. Jos levy on esim. liian paksu niin voi käyä heikosti.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Heguli
"Tuplakaasari"
Viestit: 64
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 22:46
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Heguli »

himmee kirjoitti:
soossi kirjoitti:SACHS = kytkimen alkuperäisvalmistaja
Luk= tarvike

jos vaihtaa pelkän kytkinlevyn ja paineasetelman jouset ovat kuluneet niin kytkin ei irrota
kytkinremontissa pitäisi vaihtaa koko sarja : levy, asetelma ja painelaakeri, näin homma skulaa...
Ei muuten ole ihan noin. Jos levy on esim. liian paksu niin voi käyä heikosti.
Jep, ainakin Luk:in kanssa nain kavi, eli kaikki vaihdettiin, mutta silti kytkin ei irrota kunnolla.

Jah KeijoAnnikille sisapiiritietona, etta ko auto oli yksi niista valtameren takaisista
Vastaa Viestiin