Lattiamattoja?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja Darco »

Saako jostain uusia tai olisiko jollain ylimääräsenä?

Pitäisi saada eteen kuskin puolelle ja taakse muistaakseni myös kuskin puolelle.
kostape
"Hölösuu"
Viestit: 1249
Liittynyt: To Kesä 19, 2003 13:32
Paikkakunta: Nurmijärvi/Renko

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja kostape »

Eikös ne matot ole auton levyiset, kynnyksestä kynnykseen? Sellaisia on, muutamia haalistuneita värejä.
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja kabu »

Alkuperäiselle kysyjälle vinkiksi että asiaa selventäisi huomattavasti mikäli jo kysymyksen yhteydessä tarkentaisi että mistä vuosimallista ja mattojen väristä on kysymys. Oletan nyt että kyse on kuitenkin ennen 1980 vuotta valmistetusta 96 tai 95 mallista eikä mistään myöhemmästä Saabista.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja Darco »

Tuskin kysyisin tällä alueella jos tarkottaisin jotain uudempaa Saabbia. Eli 96 puhutaan, vuosimalli -79, sisuta on vihreä, niin kuin koko autokin, mutta noi nykyiset matot on harmaat. Nykyisin mulla on hanttarin puolella erillinen matto, eli ei ainakaan mun autossa ole sellasta yhtenäistä mattoa. Tiedä sitten onko noi mun matot originaalit, olen ajatellut niitten olevan koska sen verta hyvin sopivat tonne.
mölli77
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Su Joulu 25, 2011 18:02
Paikkakunta: valkeakoski

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja mölli77 »

mahdakkohan nyt tarkottaa noita kumimattoja vai verhoiluun kuuluvaa huopa mattoa?
og 9-5 -99, og 900 cabbe -88, og 900 i -88, 99 petro -80 (mr), 99 gl -82, 96 2.0 v6 -75, 96 -78, 95 -76, 95 -75, 95 72
#2657
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja kabu »

Ei todellakaan millään pahalla. Tahtareissa, varhaisissa vee nelkuissa jaloppupään tuotannossa kun on kaikissa erilaiset matot niin lisätiedot ovat tarpeen. Muistaakseni tuon ikäisissä 96:issa on alunperin ollut yhtenäinen nukkamatto ja sen päällä sitten usein erilliset kumimatot.

Niin ja aika usein tänne eksyy kysymyksiä uudemmistakin Saabeista joten kun mallia ja vuosimallia ei ole kerrottu niin siitäkään ei voi olla varma.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja Darco »

Niin siis lattiamattoja tarkotan, niitä kumisia harmaita. Enkä siis lattiaverhoilua. Eli vuosimalli -79 ja 96 on auto. Olisiko jollain tollasia, vai saako uutenaan vielä jostain jotain tarvikemallia? Ei tartte olla alkuperäsiä kun en näillä näkymin tota vielä museoi.
Ei todellakaan millään pahalla.
En minä nokkiini ota.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24023
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

eikös noita yleismallisia saa ihan motonet // muu varaosaputka.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja Darco »

Ei ollut motonetissä kunnollisia kun viimeksi kävin, oli sellasia ihme muovi-kumisekotuksesta tehtyjä koppuroita, joita voisi enemmänkin kutsua levyksi kuin matoksi. Itellä oli tollaset ysisatasessa, eivätkä oikeen vakuuttaneet. Hankalat saada autosta pois kun olivat niin jäykkiä, ja liukuivat lattialla koko ajan. Sellaset löysän malliset paremmat.

Sitten muuten tuli pari pikku kysymystä ihan eri aiheesta mieleen. Onko näissä ihan normi ikkuna ja oven tiivisteet? Sellaset mitä saa metritavarana varaosaliikkeestä?

Entäs voiko sellasta ikkunalasia korjata mitenkään itse (hioda jollain, tai jollain ikkuna pakkelilla jos sellasta onkaan) johon on rälläkän kipinöitä osunut.

Ikkunalasin vaihto ei liene paha homma?
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja kabu »

Hmmm, mulla on tahtarin lattian levyisen kumimaton päällä suojana juurikin Motonetistä hankitut vaaleanharmaat yleismalliset ruutukuvioiset kumimatot, tai kyllähän ne jotakin elastomeeriä pikemminkin ovat. Ne ovat kuitenkin hyvinkin taipuisat ja "lötköt" ja pysyvät hyvin paikoillaan. Itseasiassa matot ovat niin hyvät tuohon käyttöön että hankin sellaiset myös toiseen harrasteautooni karvamattojen pääle suojaksi.

Alkuperäisiä muotoon tehtyjä kunnollisia kumimattoja 96:een en tiedä mistään saatavan, siis sellaisia joita niihin on aikanaan jo myyjäliikkeestä saanut tilattua.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Darco
"Turbo"
Viestit: 225
Liittynyt: Su Huhti 25, 2010 21:21

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja Darco »

Tollasia motonetin nettisivuilla on: http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/400900/94

joka on siis tämän näkönen: http://www.vannetukku.fi/kaukalomatto-900-p-7864.html
Saman näkönen koppuramatto mitä mulla oli satkussa.

Ilmeisesti motonetissä ollut jotain muitakin mattoja kuin noita, kun noi ei ole vaalean harmaita? Mulla on kanssa hantin puolella edessä vaalean harmaa Saab-matto, joka on joustava ja hyvä.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7547
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja mestari »

on siellä mot o netisä sellasia samannäkösiä kuin kuupan takatilan jalkamatot hieman isompia tosin.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lattiamattoja?

Viesti Kirjoittaja kabu »

Kyseessä on siis yleismalliset suorakulmaiset matot. Mulla on omassa tahtarissani tällaiset irtoimatot koko lattian peittävän maton päällä.

Edessä: 50x70cm, harmaa ( http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/416072/0 )
Takana: 35x50cm, harmaa ( http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/416070/0 )

Etumattoa joutuu leikkelemällä hieman muotoilemaan, onnistuu mainiosti mattopuukolla. Muistaakseni etukulmasta joutuu leikkaamaan nurkan kaarevasti pois pyöränkotelon edestä. Ja tuossa tahtarissa joutuu tiettu leikkaamaan polkimille aukot, ne kun tulevat lattiasta läpi. Saattaa olla että takamattoihin piti tehdä pienet lovet etureunaan etupenkin kiskojen kannattimien kohdille, mutta ne vaan auttavat pitämään maton paremmmin paikoillaan.
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Vastaa Viestiin