Oikea lakka puurattiin?
Re: Oikea lakka puurattiin?
Moi,
Meidän laitteessa urat ovat mustat, alla kuvia.
Meidän laitteessa urat ovat mustat, alla kuvia.
Re: Oikea lakka puurattiin?
Rattia hioessani katselin, että musta maali siellä urien pohjalla näyttäisi olevan, joten päädyin ne maalaamaan.
http://www.saabisti.fi/wp-content/uploa ... -Wheel.jpg
Vähän tummempi sävyltään kuin tuo Villen. 30 vuotta kosteudelle alttiina oli saanut puunsäleet levähtään ja tummumaan ihan huolella. Hioin sen minkä "kehtasin", mutta kuitenkin aika kevyellä kädellä puuta säästääkseni.
http://www.saabisti.fi/wp-content/uploa ... -Wheel.jpg
Vähän tummempi sävyltään kuin tuo Villen. 30 vuotta kosteudelle alttiina oli saanut puunsäleet levähtään ja tummumaan ihan huolella. Hioin sen minkä "kehtasin", mutta kuitenkin aika kevyellä kädellä puuta säästääkseni.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Oikea lakka puurattiin?
Hieno
Mistäs mulle tollanen saatais? Ostinkin jo hätäpäissäni Les Leston-ruorin mutta keskiötä vailla se on ja muutenkin projektikuntoinen brittiratti. Kyllä italialainen sentään on... on se
Niin, tämän mallinen se minun ratti:
Mistäs mulle tollanen saatais? Ostinkin jo hätäpäissäni Les Leston-ruorin mutta keskiötä vailla se on ja muutenkin projektikuntoinen brittiratti. Kyllä italialainen sentään on... on se
Niin, tämän mallinen se minun ratti:
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 158
- Liittynyt: Ke Marras 24, 2004 10:48
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Oikea lakka puurattiin?
Orkkis sporttiratti on muuten ruotsalainen! Klassiker -lehden numerossa 8/2012 on aukeaman juttu aiheesta.Kartsa kirjoitti: Kyllä italialainen sentään on... on se
Reijo Ranta #140
95-66, 95-07
95-66, 95-07
Re: Oikea lakka puurattiin?
Onnistuiskohan tosta kuupan vakioratista sorvaan keskiön irti ja hyödyntämään sitä. Etupuolellehan olis helppo sorvata reunarinkula alumiinista ja kiinnitys takapuolelta ruuveilla.Kartsa kirjoitti:keskiötä vailla
Toinen mahdollisuus mikä tulee mieleen, niin jos kattelee noita halpis "ralli"ratteja, niin sattuisko niistä jonkun ruuvijako sopimaan. Esim. mulla on V4:sen Luisin ralliratti jossa on Motoralin keskiö. Motoral noita keskiöitä taisi täällä tehtailla eri ratteihin. Muistelen, että kun aikoinaan jonkun ralliratin ostin, niin nimenomaan se ratti ja keskiö tuli erillisissä paketeissa, eli ei ollut valmiiksi naitettu.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Oikea lakka puurattiin?
No hitsinvitsi, minä olen elänyt 20 vuottta luulossa että tuo jumalainen puurinkula olisi italialaisesta Nardi:n rattisorvaamosta peräisin. Aina sitä oppii uuttaReijo Ranta kirjoitti:Orkkis sporttiratti on muuten ruotsalainen! Klassiker -lehden numerossa 8/2012 on aukeaman juttu aiheesta.Kartsa kirjoitti: Kyllä italialainen sentään on... on se
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Oikea lakka puurattiin?
Juupa, tuon ratin mukana tuli perimätiedon mukaan Rellu 8 Gordinin keskiö, sellainen puolentoista kilon mötikkä, joka oli uppokantaruuveilla suoraan ratissa kiinni, ruuvinreiät näkyykin tuossa kuvassa jos oikein tihrustaa. Taisi kyllä olla vaan 4 reikää mun ratissa, tuo kuvahan on netistä pöllitty.tommij kirjoitti:Onnistuiskohan tosta kuupan vakioratista sorvaan keskiön irti ja hyödyntämään sitä. Etupuolellehan olis helppo sorvata reunarinkula alumiinista ja kiinnitys takapuolelta ruuveilla.Kartsa kirjoitti:keskiötä vailla
Toinen mahdollisuus mikä tulee mieleen, niin jos kattelee noita halpis "ralli"ratteja, niin sattuisko niistä jonkun ruuvijako sopimaan. Esim. mulla on V4:sen Luisin ralliratti jossa on Motoralin keskiö. Motoral noita keskiöitä taisi täällä tehtailla eri ratteihin. Muistelen, että kun aikoinaan jonkun ralliratin ostin, niin nimenomaan se ratti ja keskiö tuli erillisissä paketeissa, eli ei ollut valmiiksi naitettu.
Kuupan ratista varmaan saisi teurastettua keskiöaihion. Harmillisesti jokunen vuosi sitten nakkasin pois jonkun rotanjärsimän kumiratin, siitähän mokoman olisi saanut Pitääpäs hommata joku ratti ja vähän tutkaista. Päällipuolelle tuohon rattiin "kuuluisi" sellainen jääkiekon kokoinen ja näköinen töötännappi, jossa on mustavalkoista ralliruutua painikepinta Kilpureissa tietysti moista ei ole.
Saattaahan noita tarvikerattien keskiöitä tosiaan ollakin liikkeellä, voivat vaan olla aika kysyttyä tavaraa.
Tuo Les Leston-ruori muuten on englantilaisen Walsall Wheelsin tekele, jonka samannäköistä mallia käytti mm Ferrari ensiasennuksena 50-60-luvulla. Meniköhän Enzolla ja hra Nardilla sukset ristiin jossain vaiheessa kun piti ohjauspyörät tilata Englannista saakka?
Re: Oikea lakka puurattiin?
Mulla on nimenomaan uustuotantona tuo töötin painikkeen kehys Ruåttissa sorvattu ja itse painike '67 tai vanhemmasta kuupan ratista.tommij kirjoitti:Onnistuiskohan tosta kuupan vakioratista sorvaan keskiön irti ja hyödyntämään sitä. Etupuolellehan olis helppo sorvata reunarinkula alumiinista ja kiinnitys takapuolelta ruuveilla.
Joskus tehtiin AMC/Jeepin keskiö rälläköimällä vakio bakeliittiratista se irti ja sorvaamalla sovitepala jollekin Luisin, Motoralin, tms. ratille. Ratti päätyi Valmet Wagoneeriin
Re: Oikea lakka puurattiin?
On muuten ollut melko hapan lähtökohta ratin entisöintiin! Tosi hyvän näköinen siitä tuli