Onkohan ketään , joka tuntee V4:n laatikkoa .
Kuinka suuri on esim. moottorin kierroksina kakkos-ja kolmosvaihteen ero ja paljonko ero pienenee kun asentaa C3 väliakselin ?
Vaihteiston muglausta suunnitteilla
Re: Vaihteiston muglausta suunnitteilla
Special ykkösiä ja kakkosia ja vakioita on tullut kasailtua, mutta ei niissä mielestäni ole ollut muuta C3:sta kuin laakerivälyksissä
Re: Vaihteiston muglausta suunnitteilla
Tein kuiteskii parit laskutoimitukset. Jos on V4 vakioperä ja kakkosella kierrättää (maltilliset) 6000 rpm, se vastaa kolmosella:
-vakiolootassa 3700 rpm
-special I 4200 rpm
-special II 4450 rpm
-vakiolootassa 3700 rpm
-special I 4200 rpm
-special II 4450 rpm
Re: Vaihteiston muglausta suunnitteilla
Kiitos Mikko !
Eli kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa kierrokset putoaa n.2300 rpm ja se on liikaa , jos kaipaa urheilullista laatikkoa .
Opas , josta yritän aihetta opiskella , on toisella kotimaisella ja siinä käytetään nimitystä mellanväxel.
Kuvassa mellanväxel näyttää akselilta , jossa on hammaspyörä ja joku "kuppi" .
Ilmeisesti siihen kuuluu myös vastapyörä .
Ruåttissa olis tätä myynnissä tilauksesta ja siedettävään hintaan ja pitäisi jatkaa ykköstä ja kakkosta 10% standardiin verrattuna .
sp1 : ssä on C2 mellanväxel ja sp2 : ssa C4.
Ajatuksena on laittaa viilattuun tahtariin V4:n laatikko 7:38 perällä mutta sitä jättimäistä kakkosen ja kolmosen väliä pitäis saada MUGLATTUA pienemmäksi.
Hyviä ehdotuksia ?
Eli kakkoselta kolmoselle vaihdettaessa kierrokset putoaa n.2300 rpm ja se on liikaa , jos kaipaa urheilullista laatikkoa .
Opas , josta yritän aihetta opiskella , on toisella kotimaisella ja siinä käytetään nimitystä mellanväxel.
Kuvassa mellanväxel näyttää akselilta , jossa on hammaspyörä ja joku "kuppi" .
Ilmeisesti siihen kuuluu myös vastapyörä .
Ruåttissa olis tätä myynnissä tilauksesta ja siedettävään hintaan ja pitäisi jatkaa ykköstä ja kakkosta 10% standardiin verrattuna .
sp1 : ssä on C2 mellanväxel ja sp2 : ssa C4.
Ajatuksena on laittaa viilattuun tahtariin V4:n laatikko 7:38 perällä mutta sitä jättimäistä kakkosen ja kolmosen väliä pitäis saada MUGLATTUA pienemmäksi.
Hyviä ehdotuksia ?
Re: Vaihteiston muglausta suunnitteilla
Kuppi on vapaakytkimen pesä, eli mellanväxelin voi suomentaa vapaakytkimen akseliksi. Hammaspyörä on samaa valua akselin kanssa. Vastapyörä on sitten sivuakselin päässä kiilan ja mutterin avulla kiinni.mikali kirjoitti:Kuvassa mellanväxel näyttää akselilta , jossa on hammaspyörä ja joku "kuppi" .
Ilmeisesti siihen kuuluu myös vastapyörä .
Yksi ehdotus on hankkia vanha jokkiskajakki, missä on loota paikallaan. Tuurilla voi löytyä sp1 tai -2, tai vähintään (melko varmasti) tuo sivuakselin käyttö on vaihdettu sorvin ja hitsin avulla.
Löytyhän tuolta jotain tietoa noista c1-c4 koodeista.
Kukas näitä myy?