96 Jarruosat
96 Jarruosat
Huomenta!
Pientä jarruremonttia menossa.
Takajarrujen jarrukenkien palautusjousia ei saa varaosa- eikä merkkiliikkeistä.
Passaako 96:n takajarruihin osia muista merkeistä/malleista? Jarrukilvet, kengät jne...
Pientä jarruremonttia menossa.
Takajarrujen jarrukenkien palautusjousia ei saa varaosa- eikä merkkiliikkeistä.
Passaako 96:n takajarruihin osia muista merkeistä/malleista? Jarrukilvet, kengät jne...
Re: 96 Jarruosat
Kyllä noita takajarrujen asennussarjoja on mielestäni vielä saatavana, ei tosin varmaankaan joka liikkeestä kuten itse toteatkin.
Tässä muutama paikka josta näyttäisi löytyvän:
http://www.skruvat.fi/Tarvikesarja-jarr ... 04958.aspx
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... grp=195679
Tässä muutama paikka josta näyttäisi löytyvän:
http://www.skruvat.fi/Tarvikesarja-jarr ... 04958.aspx
http://shop.textalk.se/se/article.php?i ... grp=195679
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Re: 96 Jarruosat
Sylintereitä ainakin saa, tosin on "tarkoitetut" johonkin Minin malliin. Lockheedin kamaahan kuupan jarrut taitavat olla, joten varmaan osia löytyy. Mulla on semmoiset "mini"-sylinterit jossain, voin katsoa minkä mallin ovat jos löydän ne laatikot.
Vieterin osalta kannattaa ehkä lähteä mallin kanssa ostoksille, jos ei joku ole jo asiaa selvittänyt. Kerro sitten minkä mallin vieteri sopi
Kenkiin saa liimattua uudet "hihnat". Tällaista kioskia on kehuttu:
http://www.kitkaliimaus.fi/
Omaa kokemusta mulla ei vielä ole tästä paikasta mutta muistan positiivista kuulleeni.
Vieterin osalta kannattaa ehkä lähteä mallin kanssa ostoksille, jos ei joku ole jo asiaa selvittänyt. Kerro sitten minkä mallin vieteri sopi
Kenkiin saa liimattua uudet "hihnat". Tällaista kioskia on kehuttu:
http://www.kitkaliimaus.fi/
Omaa kokemusta mulla ei vielä ole tästä paikasta mutta muistan positiivista kuulleeni.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: 96 Jarruosat
Skruvatilta laitoin pari sarjaa tilaukseen. Kiitoksia vinkeistä!
Re: 96 Jarruosat
Kannattaa lukea kisaraportti klubilehdestä talvelta 2004, josta selviää ks. Hihnojen laatu.Kartsa kirjoitti:Sylintereitä ainakin saa, tosin on "tarkoitetut" johonkin Minin malliin. Lockheedin kamaahan kuupan jarrut taitavat olla, joten varmaan osia löytyy. Mulla on semmoiset "mini"-sylinterit jossain, voin katsoa minkä mallin ovat jos löydän ne laatikot.
Vieterin osalta kannattaa ehkä lähteä mallin kanssa ostoksille, jos ei joku ole jo asiaa selvittänyt. Kerro sitten minkä mallin vieteri sopi
Kenkiin saa liimattua uudet "hihnat". Tällaista kioskia on kehuttu:
http://www.kitkaliimaus.fi/
Omaa kokemusta mulla ei vielä ole tästä paikasta mutta muistan positiivista kuulleeni.
Re: 96 Jarruosat
Kitkaliimaukseen on hyvä viedä mukaan jarrurumpu, niin osaavat kuvitella tilanteen paremmpin. Pyysivät ainakin meikäläiseltä kun trailerin jarruja laiteltiin.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: 96 Jarruosat
Ilmeisesti laadussa oli moittimista sitten? Irtosivatko vai oliko liukkaat, vai mikä mätti? Kai se lehti mulla on arkistossa, kakkosnumerosta lähtien kun on postel- ja sittemmin itelljooni niitä mulle kiikuttanut, muutama numero tosin on kadonnut, eli kokoelma ei ole täydellinen. Pitää tonkaista kun tässä kerkiää.tikkis kirjoitti:Kannattaa lukea kisaraportti klubilehdestä talvelta 2004, josta selviää ks. Hihnojen laatu.Kartsa kirjoitti:Kenkiin saa liimattua uudet "hihnat". Tällaista kioskia on kehuttu:
http://www.kitkaliimaus.fi/
Omaa kokemusta mulla ei vielä ole tästä paikasta mutta muistan positiivista kuulleeni.
Mutta olisiko mahdollista että tässä 8-9 vuoden aikana homma olisi kehittynyt? Varmaan tosiaan tarvitsevat joko käyttämättömät kengät tai rummun ja ehkä jopa kilven mukaan että saavat tehtyä homman oikein. En tiiä. Onko jollain tuoreempaa kokemusta? Tuskin nyt aivan toivottomia ovat kun kerran vielä ovat busineksessa mukana.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: 96 Jarruosat
Kitkaliimaus (Kelatiellä?) toimii asiallisen näköisissä tiloissa. Viimeksi sain sen vaikutelman, että autoihin liittyvät työt eivät ole kovin iso osa toiminasta, vaan muut koneet. Eli kaikenlaiset kytkimet, hätäjarrut jne nostureissa jne.
Jos autossa liimaukset eivät pidä, saattaa kyseessä olla väärinkäyttö, jarrut laahaavat päällä tai muuten kuumenevat. Kuumeneminen kun saattaa olla syy liimauksen pettämiseen. Normaaliajossahan jarrukengät eivät kuumene.
Jos autossa liimaukset eivät pidä, saattaa kyseessä olla väärinkäyttö, jarrut laahaavat päällä tai muuten kuumenevat. Kuumeneminen kun saattaa olla syy liimauksen pettämiseen. Normaaliajossahan jarrukengät eivät kuumene.
pentti.kostamo2@luukku.com
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
040-5950109
96 -64... ja uudempiakin
V4-purkuvaraosia maan paras (?) valikoima
Re: 96 Jarruosat
Foorumillla on n. 15 000 käyttäjää, eli vain murto-osalle tulee tuo lehti.tikkis kirjoitti:Kannattaa lukea kisaraportti klubilehdestä talvelta 2004, josta selviää ks. Hihnojen laatu.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 96 Jarruosat
Siinäpä hyvä syy liittyä jäseneksijt kirjoitti:Foorumillla on n. 15 000 käyttäjää, eli vain murto-osalle tulee tuo lehti.tikkis kirjoitti:Kannattaa lukea kisaraportti klubilehdestä talvelta 2004, josta selviää ks. Hihnojen laatu.
Saa hyvää ja laadukasta lukemista
Mutta pakko tunnustaa en löytänyt tuota numeroa kun yritin etsiä sitä...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 96 Jarruosat
Jep. Jäsenmaksu aikalailla pieni verrattuna mitä klubi tarjoaa vastineeksi.
No, en kyllä nyt löydä itsekkään ks. lehteä- Norpasta ostetut kansiot on vielä täyttämättä -
No, selvitetään; Kitkaliimauksessa teetetyt kengät olivat niin pehmeätä materiaalia, että kahden eekoon jälkeen olivat täysin loppu sillä seurauksella, että jarrusylinterin männät tulivat ulos ja nesteet pihalle. Kisa oli sillä erää pilalla. Tämä tapahtui muistaakseni kahdessa eri rallissa samana talvena.
Vertailun vuoksi AYA-10:lla ajettiin n. 10 rallia yksillä ja samoilla jarrukengillä 2010-2011. Ne olivat jostain romulaarista löydetyt vanhat, taatusti asbestia sisältävät kengät.
Saattaa ne Kitkaliimauksen, joka on muuten todella asiallinen yritys, kengät ihan jotenkunten siviiliautossa menetellä.
Korostan vielä, että yritys on hyvä ja vastuullinen, sieltä saa palvelua. Mitäs he sille mahtaa että Asbestin käyttö on kielletty.
No, en kyllä nyt löydä itsekkään ks. lehteä- Norpasta ostetut kansiot on vielä täyttämättä -
No, selvitetään; Kitkaliimauksessa teetetyt kengät olivat niin pehmeätä materiaalia, että kahden eekoon jälkeen olivat täysin loppu sillä seurauksella, että jarrusylinterin männät tulivat ulos ja nesteet pihalle. Kisa oli sillä erää pilalla. Tämä tapahtui muistaakseni kahdessa eri rallissa samana talvena.
Vertailun vuoksi AYA-10:lla ajettiin n. 10 rallia yksillä ja samoilla jarrukengillä 2010-2011. Ne olivat jostain romulaarista löydetyt vanhat, taatusti asbestia sisältävät kengät.
Saattaa ne Kitkaliimauksen, joka on muuten todella asiallinen yritys, kengät ihan jotenkunten siviiliautossa menetellä.
Korostan vielä, että yritys on hyvä ja vastuullinen, sieltä saa palvelua. Mitäs he sille mahtaa että Asbestin käyttö on kielletty.
Re: 96 Jarruosat
Tikkiksen juttu talven 2004 ajoista löytyy Saabisti-lehdestä 2/2005, numero 58.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 96 Jarruosat
jyväskylässä jokin firma mainostaa kitkapintojen liimausta mutta yritysala oli joku hyrdrauli tms eli ei ihan voinut päätellä nimestä asiaa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 Jarruosat
Ihan kiva näkökulma asiaan.tikkis kirjoitti:Jep. Jäsenmaksu aikalailla pieni verrattuna mitä klubi tarjoaa vastineeksi.
Realistisempi tulkinta tässä: Lehti poislukien - klubihan tarjoaa tavallaan vain alennuksia, joista ei saa mitään käytännön hyötyä, jollei ensin investoi esim. varaosahankintoihin tai matkustuskuluihin tapahtumapaikalle. Pers'aukiselle jää siis jäsenyydestä vain lehti käteen. Samoin monelle "etäämmällä" asujalle, jolla ei ole vähintään kohtuullista harrastusbudjettia.
Tunnistaako asbestilliset jarrukengät/palat jostakin? Voisi kukanenkin penkoa varastoja sillä silmällä ja laittaa kyseiset halutut ongelmajätteet sivuun. Noitahan on suht hyväkuntoisiakin kenkiä 80-90 -luvulla hyllytetty jos käsijarrun pitämisessä on ollut ongelmia. Moni vaihtoi uudet takajarrukengät kerran vuodessa, ennen katsastusta.tikkis kirjoitti:Vertailun vuoksi AYA-10:lla ajettiin n. 10 rallia yksillä ja samoilla jarrukengillä 2010-2011. Ne olivat jostain romulaarista löydetyt vanhat, taatusti asbestia sisältävät kengät.
Olen käsittänyt, että aikoinaan jarruhihnat, eli kaarevat pätkät metritavarasta katkottuna, on vaihdettu niitit purkamalla ja uudet pätkät tilalle niittaamalla. Jos tuollaista metritavaraa + niittejä vielä jostain saisi, voisi olla kelpo ratkaisu.
Kenkien päihin käsijarrutuksen tehostus-tarkoituksessa hitsatuille täyteknööleillekin tulisi pitkäaikaisempaa hyötykäyttöä.
terv. jt
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Re: 96 Jarruosat
saahan niitä kenkiä niitattua itsekin kun on vain reillä varustettuja peruskenkiä.
raskaskalustolla ainakin onnistuu.
raskaskalustolla ainakin onnistuu.
Ari 1622