Kuinka monta kuuppaa talviajossa?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Kuinka monta kuuppaa talviajossa?

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Uskaltaako kukaan muu tunnustaa käyttävänsä syöksäriä ympärivuotisena talviautona?
Itse en vaihtaisi mihinkään muuhun vaikka "pikkuvikoja" riittääkin

Oman kuuppani plussat ja miinukset (tämä ei ole myynti-ilmoitus :D):

+Lämmin
+Turkasen hyvän tuntuinen kytkin (ajan kiinteällä, vapaakytkin ei pelitä)
+Rallipenkki
+Kone ei juo öljyä
+Vosumagneetti (kunnes kuski avaa suunsa ja alkaa selittämään, mitä huoltotoimenpiteitä autoon on tehty ja mitä vielä tulisi tehdä...)
+Fiilis
+Fiilis
+Fiilis
+Rattivaihteet

-Mittarit toimivat silloin kun niitä huvittaa toimia
-Ruostetta paikoitellen (vaatisi jo joistain kohdista hiekkapuhallusta ja paikkailua)
-Ainoa auto (ärsyttävä kävellä kouluun aamulla jos leviää)
-Ykkönen ja pakki rutisee
-Tuulilasin ympäristö ruosteessa
-Lattiaa pitäisi uusia (hiekkapuhallusta)
-Automaattiryyppy
-Vetari rutisee
-Laakeri laahaa
-Lämmitettävä takalasi olisi kova juttu
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kuuppa on museoauto, joten ei ole arkikäytössä, mutta viime vuonna pöristeltiin melkein 600 km yhden päivän aikana, kun kävimme talvipäivillä Tahkolla. Oli mukava kokemus huitaista talvikeleissä bemareista ja mersuista ohi syöksärillä :) Tosi mukava auto ajella, kun vaan korvat kestää
# 419 Vesa Pohjalainen
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

Onneksi äänieristys on keksitty...mutta tuo mun vm.76 kuuppa on tulossa jokapäiväseen menoon. Jos joku sanoo et kuupalla ei saa ajaa talvella niin PYH! Onneksi on kädet keksitty ja aivot, jotta voi rakentaa jos joku hajoaa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

En raaski ajaa suolassa.. pitkältä se vaan tuntuu tämä 6kk odotella vappua :?
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

kyyllä.

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

-76:lla kuupalla ajellaan täälläkin kesät talvet.

Kyllä se vaan talviauto on..

Lukot ja käsijarru tuppaavat vaan jäätymään kun kelit vaihtelee jatkuvasti +5..-10 asteen välillä :?
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
eltzi
"Turbo"
Viestit: 279
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 23:42
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja eltzi »

MINÄ AJAN AINAKIN!! Tosin se nyt onkin ainoa autoni.. Mutta aika hauska ajella talvella :D
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Kajakki on juuri talvella parhaimmillaan, kuten tuosta viereisestä kuvasta näkyy :)
# 419 Vesa Pohjalainen
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

eltzi kirjoitti:MINÄ AJAN AINAKIN!! Tosin se nyt onkin ainoa autoni.. Mutta aika hauska ajella talvella :D
jaahas, nostan hattua ja kumarran syvään talvikajakisteille, olisi se hienoa kun omaisi taidot ja tilat ylläpitää kajakkia ympärivuotisena autona. minkäs värisellä ja ikäisellä kajakilla eltzi kruisailet, ei ole nyt vähään aikaan hyvinkäällä tullut sämpylöitä vastaan?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jannek
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Pe Loka 22, 2004 12:49
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jannek »

Ympäri vuoden meinasin kuupalla ajella. Talviajossahan kuupan ominaisuudet pääsee oikein kunnolla oikeuksiinsa. Tunnokas kytkin ja tasainen vääntö tekee voimaresevien hallinnan helpoksi. Kapeat renkaat puree lumeen hyvin, ja käytös on tasapainoista liukkaallakin :D

Mulla varmaan kertyy kuupan mittariin kilsoja talvella jopa enemmän kuin kesällä!
Janne - ex-Kuuppa '76 - #2259
KKuisma
"Saabisti"
Viestit: 256
Liittynyt: Pe Loka 10, 2003 20:34
Paikkakunta: Saarijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KKuisma »

Kuupalla ajellaan.... turbo seisonu pihassa koskematta kohta pari viikkoa :D Äänet on kovat ja verhoilut puuttuu, mutta silti mahtava peli päästellä talvella. Suolateille en kuitenkaan raaski mennä!
Kimmo #1373
Rynnäkkösämpylä
"Viggen"
Viestit: 679
Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja Rynnäkkösämpylä »

Ja kun kerran taas sai kameraa lainaan, niin olihan se mentävä ulos pari kuvaa ottamaan
http://www.angelfire.com/extreme4/voodo ... lvella.htm
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
JungleDrums
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Marras 29, 2004 17:24
Paikkakunta: Eura

Viesti Kirjoittaja JungleDrums »

Hulluja nuo saabistit :lol:
99 GL
"Hölösuu"
Viestit: 2954
Liittynyt: La Touko 22, 2004 13:41
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja 99 GL »

JungleDrums kirjoitti:Hulluja nuo saabistit :lol:
juu 8)
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Kiitoksia vaan rynnäkkösämpylälle kuvista.. tuntuu about 100 kertaa pidemmältä nyt tuo odotus vappuun :D
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Avatar
jt
"vanha pieru"
Viestit: 2215
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 13:03
Paikkakunta: Porvoon seutu

Viesti Kirjoittaja jt »

Toistakymmentä vuotta putkeen on ollut V4 (coupe tai stw) ympäri vuoden ajossa. Päivittäistä ajoa Kainuussa, Pirkanmaalla ja Itäisen Uudenmaan loskissa. Okei okei, yhden talven jouduin ajamaan satkulla (joka oli kamala puskemaan), mutta vierotusoireet olikin pahat.

Talviajo-ominaisuuksista sen verran, että eihän millään muulla autolla pärjäisi noin huonoilla renkailla talvisaikaan ;)

Ja gummipuskurit on korvaamattomat varsinkin talvisaikaan, kun ei näe mihin peruuttelee. Pari viikkoa sitten kolautin marketin parkissa toisen auton puskuriin. Onneksi se oli oikea auto, vanha jenkki, jossa on oikeat puskurit. Ei kalustotappioita :)

Tällä hetkellä 95 on kylmässä tallissa ilman konetta, tasapainoakselin laakerit sökönä. Koneen vaihto työn alla. Vara-autona ajossa pikkusiskolle kesäautoksi kunnostamani -77 kuuppa.

Muistakaa käyttää bensan lisäainetta (lyijyn korviketta) !


terv. jt
Jari "jt" Talvela
http://www.saab95.net/ * 95 STW '75 * 95E '70 "Hra 47" (rojetti) * 96 '71 "Battered Beige" * 96 '73 rallitribuutti * 96 '65 2t "Skorpan" (rojetti) * 9000 CS '97 *
Vastaa Viestiin