eltzi kirjoitti:MINÄ AJAN AINAKIN!! Tosin se nyt onkin ainoa autoni.. Mutta aika hauska ajella talvella
jaahas, nostan hattua ja kumarran syvään talvikajakisteille, olisi se hienoa kun omaisi taidot ja tilat ylläpitää kajakkia ympärivuotisena autona. minkäs värisellä ja ikäisellä kajakilla eltzi kruisailet, ei ole nyt vähään aikaan hyvinkäällä tullut sämpylöitä vastaan?
Mallia -78 ja helmiäis sininen ja nyt pitäis jonkun näkönen kuvaki jo olla <- tossa vieressä. Kyllä sen ihan täälä hyvinkäällä pitäs vastaan vielä tulla..
Ei ole kuuppa, mutta 70-luvun Saab kuitenkin. Viime talvi meni vuoden 75 tuplaysillä ja täytyy sanoa, että etelä-eurooppalaisten (alle kymmenvuotiaiden) kokemusten jälkeen oli kyllä ongelmaton talvi. Tällä hetkellä ajossa vuoden 76 tuplis.
Tunnustanpa minäkin ajelevani paskanruskealla kuupallani läpi talven, se on mitä erinomaisin talvimobiili. Lähinnä tulee ajeltua töihin ja takaisin täällä Joensuussa. Miinuksina tällä hetkellä paska vapaakytkin (veto ripeää helposti) sekä takalasinlämmittimen puute (M75). Talvella ei kääntymättömät etupyörätkään haittaa, etenkin kun käsijarru on taakse. Ajettavuudeltaan kajakki on minusta ihan ykkönen talvella.
No ei ainakaan remonttitunnit ihan heti Rynnäkkösämpylänuorukaiselta lopu. Nuo epätarkkuudet ja korroosiot kuorrutettuna vielä tämän vaihtelevan talven suoloilla tietää sulle vähän kiireitä toukokuussa ennen katsastusta. Saab-friikillä Hartolassa on (ainakin oli vielä viime viikolla) hyvä vm-79 myynnissä, ovh. 750. Kannattaisi varmaan käydä katsomassa sitä ja muutenkin, kun olet noin syvällä harrastuksessa.
jri kirjoitti:No ei ainakaan remonttitunnit ihan heti Rynnäkkösämpylänuorukaiselta lopu. Nuo epätarkkuudet ja korroosiot kuorrutettuna vielä tämän vaihtelevan talven suoloilla tietää sulle vähän kiireitä toukokuussa ennen katsastusta. Saab-friikillä Hartolassa on (ainakin oli vielä viime viikolla) hyvä vm-79 myynnissä, ovh. 750. Kannattaisi varmaan käydä katsomassa sitä ja muutenkin, kun olet noin syvällä harrastuksessa.
No, ottaen huomioon, että se oli läpäissyt katsastuksen siinä kunnossa kun se minulle tuli, niin ei ole syytä huoleen
Toki on hyvä talviaikaan parin viikon välein huuhtaista auto painepesurilla perusteellisasti ja joululomalla olisi tarkoitus remppaa tuolle tehdä (takalokarit hiekkapuhallukseen, hitsausta, maalausta, massausta + varaosa-autosta teknistä osaa...)
Kyllähän tuota Hartolan kuuppaa voisi käydä ihan piruuttaan katsomassakin , löytyykö kuvia?
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Ei ihan heittämällä kuvia löydy vihjaamastani 96:sta mutta puhetta kyllä numerosta 040 5473708. Auto on sininen ns. pidetty yksilö, kone ja laatikko älyssään, kaksilla medium-kuntoisilla pyörillä, vetokoukkua, koko vanteen teräskapselia (muistaakseni), siistiä interiööriä, ei tarvita hitsaustaitoa vähään aikaan, takuu 3 v... no ei nyt sentään!! Ajankohtaan nähden (verot!) kiinnostusta on ollut hyvin. Sisäisen markkinatutkimuksen mukaan muuttuu rahaksi viikonloppuna viimeistään, joten pidä kiirettä. Olishan se kiva kuunnella meilläpäin vaihteeksi vähän siistimpiä jyminöitä. Tosin nuo sun nykyisen kulkupelisi krohinatkin on tunnistettavissa 96:n soundeiksi.
Jeps, menee kyllä tässä talven aikana tämän yksilön remontteihin varmaan sen verran kiinnostusta ja rahaa, että ei ihan ensi viikonloppuna toista kajakkia osteta.
Nyt oli kyllä pakko laittaa tallille, kun jätti 2 kertaa tänään tielle
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Jos kuuppanne ei oo museopelejä, kuten Vesalla, niin hommatkaa siihen 99:n moottorinkannakkeet. Ovat jonkin verran pehmeämmät kuin kajakin omat, sopivat suoraan paikalleen ja mikä parasta, moottorin resonointi matkustamoon vähenee n.96%
Taisivat toimittaa 99:ssä etummaisen moottorinkannakkeen virkaa.. Tuplaysimiehet, kummat kumet tupliksessa on sellaiset lieriön malliset kumet, joihin on kiinnitetty pultit molempiin päihin??
Ite tein tuon ja vedin lisäksi kerroksen bitumimattoa rintapeltiin ja lokasuojiin. Nam.
Taisivat toimittaa 99:ssä etummaisen moottorinkannakkeen virkaa.. Tuplaysimiehet, kummat kumet tupliksessa on sellaiset lieriön malliset kumet, joihin on kiinnitetty pultit molempiin päihin??
Ja saako noita vielä uusia joltain tai onko jollain hyviä??
Oiskohan tämä sitten minulle kolmas talvi 96:n ratissa...
Mukavaa kuupassa talvella
- pyörät kääntyy erihelposti
- vakaa kulkemaan. huonossa kelissä huomaa kuinka mukavat pitkät joustot ja isokokoiset kapeat renkaat ovat.
- tehokas lämppäri ja nopeasti lämpenevä kone
- pakosarjan vieressä lämpenevä peruneste
- käynnistyy! jos vaan on jaksanut sytyksen ja venttiilit säätää...
Oman kuupan "ominaisuuksia"
- takalasin lämmitin ei toimi (ei ole jaksanut vieläkään korjata)
- penkinlämmittimet eivät toimi (ei näitäkään...)
- lämppärin laakeri huutaa pakkasella
- takakontin lukko jäätyi umpeen, ongelma katosi kun laitoin solenoidin
- pitemmässä ajossa takapenkkiläisillä ns. Ibiza (ainakin on lämmintä!)
- ruostetta oli viimetalven jälkeen kaikissa pelleissä. nyt on onneksi kuitua kaikissa kulmissa.
Alkutalvesta oli ongelmia kun eturenkaissa oli yhteensä kaksi nastaa, käsijarrukäännöksetkin päätyivät nokka edellä kinokseen. Eihän sellainen sovi ja laitoin parempikuntoiset renkaat alle varaosa-autosta. Nyt voi jo valoissa kyykyttää kitkarenkailijoita ja Fiiatteja (ihan vain pari mainitakseni).
Lisäpitkiä olen vakavasti harkinnut ainakin talven ajaksi ja jos aikaa ja budjettia riittää niin tehokkaammat pesurit voisi asentaa ajovaloille (pyyhkijät eivät toiminnassa) sekä tuulilasille.
Tällasia ajatuksia talviajeluista. Kiitoksia Aksulle kannakevinkistä.
normaali kirjoitti:Lisäpitkiä olen vakavasti harkinnut ainakin talven ajaksi
Itse en ollut aikaisemmin ikinä ajanut lisävaloilla varustettua autoa, ja täytyy sanoa että kun nämä kuuppani mukana tulleet tupla H4:t pisti ekaa kertaa päälle syyspimeällä maantiellä, niin se oli valaistus!
joo tosiaan ja kyllähän se kuupalla kelpaa kun on WEBASTO
Lämppärin hanan kanssa vaan on ollut ongelmia kun vuotaa vaikka luulin laittaneeni ehjän.. no nyt se on ohitettu eikä vuoda enää!!