Jos kuuppanne ei oo museopelejä, kuten Vesalla, niin hommatkaa siihen 99:n moottorinkannakkeet. Ovat jonkin verran pehmeämmät kuin kajakin omat, sopivat suoraan paikalleen ja mikä parasta, moottorin resonointi matkustamoon vähenee n.96%
Taisivat toimittaa 99:ssä etummaisen moottorinkannakkeen virkaa.. Tuplaysimiehet, kummat kumet tupliksessa on sellaiset lieriön malliset kumet, joihin on kiinnitetty pultit molempiin päihin??
Meikäläisellä on tälläinen valopatteristo talvipimeän ilona... isommat on H nelkut ja pienet pistekaukovalot. Poliisisetien tarkastamat ja varauksin hyväksymät .
KKuisma kirjoitti:Meikäläisellä on tälläinen valopatteristo talvipimeän ilona... isommat on H nelkut ja pienet pistekaukovalot. Poliisisetien tarkastamat ja varauksin hyväksymät .
Taas pitää todeta että JUMALAUTA toi auto on upea!
Kyllä jokaisella itseään kunnioittavalla miehellä tulee löytyä täysin mätä 96!
Hyvä talviauto tuo "käpysaabi", itse olen ajellut 12 vuotta pääasiassa kesäisin, nyt viimmeiset 5 vuotta ympärivuoden n. 15 tuhatta km / vuosi.
+ lämmin, varmatoiminen kun vain muistaa huoltaa, vakaa ajettava, kone kehrää kun kissa, ääntä on mutta ääni ei pelota voimaa pitää olla
..ja sitähän VeeNelkusta löytyy vaikka muille jakaa
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Ois kiva kuulla miten vois aloitta "käpysaabin" piristyksen, mulla makaa 96:n kone riihessä ja jos nyt työt loppuu niinku näyttää ja tulee vapaata vähän pitempään. Voisko joku kertoa kuinka ja mistä pelin "viilaus" kannattas aloittaa. Tiedoista kiitollinen jo etukäyteen.
Tosta vois Oulun mies rohkeasti alottaa uuden säikeen eli threadin, vaíkkapa otsikolla
"ajokuupan käytännölliset piristystoimenpiteet"
tai jotain sinne päin...
Seetirenkaat kansiin ja 99:n moottorinkannatin/tukikumit olis varmaan ensimmäisiä järkeviä toimenpiteitä. Periaate; ei paljoa lisätehoja - ei paljoa lisäongelmia... eli kokonaisuus toimii. Luotettavuus lienee kuitenkin käyttöautossa/talvisaikaan tärkeämpää kuin messevä rähinä?
Talviajossa on minunkin kajakki, toista talvea nyt. Tuon auton kohdalla tulee enemmän talviajoa, kesät olen yleensä huristellut wanhalla moottoripyörällä ja Saab saa levätä seisontavakuutuksessa. Täytyy kyllä sanoa että itse pidän tuosta Saabista enemmän talviajossa mitä kesäajossa, huomaa että on suunniteltu karuihin pohjolan olosuhteisiin Jos satun rikastumaan ensi kesäksi, olisi suunnitelmissa maalauttaa kajakki taas entisaikojen oranssinpunaiseen loistoonsa!