Miksei kuuppa kulje?
Kyse ei ehkä ole uskaltamisesta...
Ottakaapa huomioon, että esim. koneen tasapainoakseli + laakerit rupeaa just täyttämään 25 vuotta...
Kuten isäni aikanaan teroitti, ajaessani vielä Fiat 600- vaunulla: "Jokainen edetty kilometri on pieni voitto"
Itse mietiskelin, motarilla sopivaa matkanopeutta hakiessani, sopivaa takaikkunatarraa -71 kuuppaan...
PARAS VAUHTI - 96
ja tuossa on totuuden siemen... korvakin sen kertoo...
terv. jt, yli 10 v. ja 200 tkm V4:llä
Ottakaapa huomioon, että esim. koneen tasapainoakseli + laakerit rupeaa just täyttämään 25 vuotta...
Kuten isäni aikanaan teroitti, ajaessani vielä Fiat 600- vaunulla: "Jokainen edetty kilometri on pieni voitto"
Itse mietiskelin, motarilla sopivaa matkanopeutta hakiessani, sopivaa takaikkunatarraa -71 kuuppaan...
PARAS VAUHTI - 96
ja tuossa on totuuden siemen... korvakin sen kertoo...
terv. jt, yli 10 v. ja 200 tkm V4:llä
Laittakaa pojat alustat ja renkaat kuntoon vaikka ei kuupalla kovaa haluais mennäkään, onhan se jo turvallisuuskysymys! Enkä tarkoita madaltamista vaan kunnollisia iskareita ja ei-niin-läsähtäneitä jousia.
Omani kun oli madallettu, kunnon iskareilla ja renkailla niin sillä pysty ajella helposti yhdellä kädellä ohjaten, mitää ajattelematta niin kovaa kuin se kulki. Joka tarkoitti sellaista 175-180.
Kuuppa jossa on alusta kunnossa on sairaan hyvä ajaa! Kuuppa jossa on kova+matala alusta on sairaan hyvä ajaa tilanteessa kuin tilanteessa(mm. 80taulussa tien vieressä olevalle parkkipaikalle tuli harrastettua säikyttelymielessä).
Kuulostaa vain jutut kummalta kun itellä on juurtunu päähän että kuuppa on loistava ajettava.
EDIT: mun kuupassa tuo JT:n mainitsema "paras nopeus" oli 108. Sitä se meni kevyesti ja möykkäämättä.
Omani kun oli madallettu, kunnon iskareilla ja renkailla niin sillä pysty ajella helposti yhdellä kädellä ohjaten, mitää ajattelematta niin kovaa kuin se kulki. Joka tarkoitti sellaista 175-180.
Kuuppa jossa on alusta kunnossa on sairaan hyvä ajaa! Kuuppa jossa on kova+matala alusta on sairaan hyvä ajaa tilanteessa kuin tilanteessa(mm. 80taulussa tien vieressä olevalle parkkipaikalle tuli harrastettua säikyttelymielessä).
Kuulostaa vain jutut kummalta kun itellä on juurtunu päähän että kuuppa on loistava ajettava.
EDIT: mun kuupassa tuo JT:n mainitsema "paras nopeus" oli 108. Sitä se meni kevyesti ja möykkäämättä.
Aki Peltola #1132
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Mulla ei vakiokone kierrä ku ~5000 rpm ku kuullostaa siltä että venttiilit sekoais ja kierrokset ei vaan yksinkertaisest nouse enää... Olisko venanjouset kuoleentuneet...?? vauhtia saa kyllä sen 150 km/h silti...mikan kirjoitti:Reilu 6000 rpm nelosella, eikä minua ainakaan pelottanut. Alusta vakio ja alla ikivanhat 155-15 Nokialaiset. 96 on vakaa aerodynaaminen auto.
t. Mika
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
vai ei kajakki kulje
Höpö höpö
Kyllä kajakkikin kulkee
Silloin kun kilpurini oli vielä katu liikenteessä ahtimen kanssa se todella kulki.8500kierrosta ja nopeus on vakio perällä vähän yli 220.
Pari gti pösöä ja muutama mersu kuski tuli nolattua pahemman kerran .
Siinä olette oikeassa että alustaan PITÄÄ panostaa todella samoin jarruihin.
Itselläni oli laskettu alusta jäykemmillä jousilla ja Bilsteini iskareilla.Ikävä ajaa hiljaa .Mutta 140 jälkeen se oli herkkua ja sen jälkeen autossa voi myös puhua.Koska pako ääni "jäi" taakse.
Suurempia ongelmia ovat kauhea meteli ,jäjetön bensan kulutus ja jatkuva sutiminen.Muut epä kohdat ovat lähinnä kosmeettisia .Naamaan nimittäin koskee koko ajan kun naurattaa ajaessa.
Kyllä kajakkikin kulkee
Silloin kun kilpurini oli vielä katu liikenteessä ahtimen kanssa se todella kulki.8500kierrosta ja nopeus on vakio perällä vähän yli 220.
Pari gti pösöä ja muutama mersu kuski tuli nolattua pahemman kerran .
Siinä olette oikeassa että alustaan PITÄÄ panostaa todella samoin jarruihin.
Itselläni oli laskettu alusta jäykemmillä jousilla ja Bilsteini iskareilla.Ikävä ajaa hiljaa .Mutta 140 jälkeen se oli herkkua ja sen jälkeen autossa voi myös puhua.Koska pako ääni "jäi" taakse.
Suurempia ongelmia ovat kauhea meteli ,jäjetön bensan kulutus ja jatkuva sutiminen.Muut epä kohdat ovat lähinnä kosmeettisia .Naamaan nimittäin koskee koko ajan kun naurattaa ajaessa.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
miksei kuuppa kulje?
Hei! Tää ei kuulu mitenkään tähän jutuun mutta
ihan muistin virkistykseksi,mahtoiko olla sama auto ja kuski joskus
takavuosina Rengon sprintissä eka mutkasta puuhun?
HJ t.KK
#158
ihan muistin virkistykseksi,mahtoiko olla sama auto ja kuski joskus
takavuosina Rengon sprintissä eka mutkasta puuhun?
HJ t.KK
#158
Kari Keskinen p.040-5486282
-
- "Turbo"
- Viestit: 242
- Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
- Paikkakunta: Riihimäki
Joo
Se on sitä RACEA
Eikö ole pääasia että katsojilla on hauskaa.
Ei vaan, ei se eka mutka ollut mutta ei niitä montaa ollut ennen sitä.
Ja voin ihan reilusti sanoa että vauhtia oli paljon enemmän kuin järkeä.
Terv Jari
Eikö ole pääasia että katsojilla on hauskaa.
Ei vaan, ei se eka mutka ollut mutta ei niitä montaa ollut ennen sitä.
Ja voin ihan reilusti sanoa että vauhtia oli paljon enemmän kuin järkeä.
Terv Jari
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Viimeisen kuukauden aikana kuupan huiput vaan laski. Eilen päivällä 80km/h, eikä nelosta voinut enää käyttää. Ja muuten pelas aivan normaalisti, otti kierroksia jne. Olin kokeillut toisella kaasarilla, tarkistanut b-pumpun, käynyt sytkäpuolen kokonaan läpi ja tuplatsekannut venttiilit. Ei apua. No eilen sitten raapaisin vuoden pari vanhan pakoputken etupöntöstä irti. Jo rupes kajakki kulkemaan. Tuli arviolta 30 hepoa lisää ja vääntöjä 50nm.
Pitää virittää siihen joku kunnon rööri, ei tollaista pilliä viitti muutenkaan siihen enää pistää. Äänetkin oli tosi naheet ilman putkea
Pitää virittää siihen joku kunnon rööri, ei tollaista pilliä viitti muutenkaan siihen enää pistää. Äänetkin oli tosi naheet ilman putkea
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Viggen"
- Viestit: 679
- Liittynyt: La Heinä 24, 2004 10:53
- Paikkakunta: Kouvola
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi