v4 perävälitys

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Avatar
Rin-tin-tin
"Viggen"
Viestit: 604
Liittynyt: Su Joulu 12, 2004 00:32
Paikkakunta: Borgå

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Rin-tin-tin »

Tero_s kirjoitti:Hämmästyttävän pienellä tosiaan.....Perän vaikutus näkyy kulutuksessa, eli sehän tienaa "kohta" hintansa, täytyy vaan ajaa enemmän...
Ok, kiva kuulla että 9:38 kesti hyvin ja lunasti lupaukset! Jos kestää seuraavat n. 48tkm se on maksanut ittensä säästetyillä bensoilla. Suurempi nautinto on kuitenkin resonanssien puute ainakin V4 viipaassani; radiotakin voi kuunnella välillä 0-130km/h. Tarkkana pitää vaan olla ens kuusta lähtien kun ylinopeuksien 0-toleranssi astuu voimaan. Mutta sitä varten on jo kytketty Garmin Viipan kojelautaan päälle ja se taitaa maksaa itsensä nopeammin kuin 9:38 perä 8)
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
Isolohko
"Hirsch"
Viestit: 740
Liittynyt: La Helmi 14, 2004 16:50
Paikkakunta: Ylivieska

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Isolohko »

tikkis kirjoitti:...Muuten perävälityksistä. Tein klubilehteen, muistaakseni vuonna -99, artikkelin perävälityksistä. Siinä oli eri 2t välitykset, kisaperät, sonett perä ja muistaakseni 11 hampainen aavikkoperä diagrammeina esitettynä. Saiskohan joku skannattua sen jutun tänne foorumeille.
Tuossa yksi sivu artikkelista, tätä varmaan tarkoitit?
SAABISTI 4/98 (Joulukuu 1998)

Kuva
Kuva
Kuva
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Nostetaan vanhaa aihetta.

Juttelin Interlakenissa HC Thing:n kanssa ja 3kpl välityksiä oli hyllyssä, lisää ei ehkä tule koskaan. Syynä Thing:n mukaan se, ettei nykyiseltä työltään ehdi, eikä myöskään ole valmis välitysten teosta maksamaan, eli hinnassa voi olla jatkossa korotuspaineita. Perissä on ollut joillakin murheita ja useammalla kuuluu jonkinlainen vihellys. Mullakin jotain ääntä kuuluu pienissä nopeuksissa. Nopeuden noustessa ääni katoaa tai hukkuu muun möykän alle. Perästä en ole erityisen huolissani, vaan aion aukaista laatikon laakeriääneltä vaikuttavan äänen takia. Mun laatikolla ja perällä on nyt ajettu noin 7tkm. Eli ulkomailla on tullut ajettua noin 2/3 viime vuosien kilometreistä.

Laatikko / perä (ja auto) toimi loistavasti myös interlakenin retken, kilsoja tuli hiukan yli 3300. Ja mikä hämmästyttävintä, kulutus tippui viimevuodesta. Keskiarvo reissulta 8,24L/100km, pienin 7,6L/100km ja suurin 9,51L/100km kun pyörittiin Hampurissa. Ainoa muutos laitteeseen oli kärjetön jakaja! Ilmeisesti ennakkokäyrä ja jakaja muutenkin on huomattavasti parempi. Itseasiassa sen jopa huomasi ajossa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja mestari »

mistä heitit setin kärjetöntä pellin alle tarvike vaiko modaus?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

mestari kirjoitti:mistä heitit setin kärjetöntä pellin alle tarvike vaiko modaus?
Tuli joskus harrastettua Fordeja, eli vanhaa varastoa ja original Ford. V6 taunuksesta napattu. V6:n tuli kärjettömät jossain -79 vaiheilla.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Nyt Intsaabissa HC Thing kertoi, että lisää välityksiä / uusi erä menee tuotantoon, jos riittävä määrä ostajia löytyy.

Aikaisempiin viesteihin viitaten mun laatikko on edelleen avaamatta, koska sieltä kuuluva ääni ei ole muuttunut. Vetelin 2012 syyspäivien jälkeen on tullut taas noin 7000km lisää mittariin. Intsaab2013 reissulla ajeltiin autobahnilla n. 120kmh nopeudella. Soppaa kuilui enemmän kuin koskaan eli n. 10l/100km. Jotain häikkää koneessa on Span kansipahvi hässäkän jäljiltä, sillä öljyäkin on alkanut kulumaan. Lisäksi tyhjäkäynnin jälkeen on alue, jossa kone rykii melko ikävästi. Sytkyä ja seosruuvia on tullut säädeltyä ilman mainittavaa edistystä. Täytynee laittaa lambdan paikka putkeen, jos se siltä sais jotain valaistusta missä mennään.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Sonett73
"Hölösuu"
Viestit: 1254
Liittynyt: Su Huhti 17, 2005 19:41
Paikkakunta: Kuopio

Re: v4 perävälitys

Viesti Kirjoittaja Sonett73 »

Moi, onks tietoo, onko pitkää perävälitystä saatavilla? Vai oliko jollain vielä varastossa, mistä kysellä?
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Vastaa Viestiin