Tero_s kirjoitti:Hämmästyttävän pienellä tosiaan.....Perän vaikutus näkyy kulutuksessa, eli sehän tienaa "kohta" hintansa, täytyy vaan ajaa enemmän...
Ok, kiva kuulla että 9:38 kesti hyvin ja lunasti lupaukset! Jos kestää seuraavat n. 48tkm se on maksanut ittensä säästetyillä bensoilla. Suurempi nautinto on kuitenkin resonanssien puute ainakin V4 viipaassani; radiotakin voi kuunnella välillä 0-130km/h. Tarkkana pitää vaan olla ens kuusta lähtien kun ylinopeuksien 0-toleranssi astuu voimaan. Mutta sitä varten on jo kytketty Garmin Viipan kojelautaan päälle ja se taitaa maksaa itsensä nopeammin kuin 9:38 perä
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
tikkis kirjoitti:...Muuten perävälityksistä. Tein klubilehteen, muistaakseni vuonna -99, artikkelin perävälityksistä. Siinä oli eri 2t välitykset, kisaperät, sonett perä ja muistaakseni 11 hampainen aavikkoperä diagrammeina esitettynä. Saiskohan joku skannattua sen jutun tänne foorumeille.
Tuossa yksi sivu artikkelista, tätä varmaan tarkoitit?
SAABISTI 4/98 (Joulukuu 1998)
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
Juttelin Interlakenissa HC Thing:n kanssa ja 3kpl välityksiä oli hyllyssä, lisää ei ehkä tule koskaan. Syynä Thing:n mukaan se, ettei nykyiseltä työltään ehdi, eikä myöskään ole valmis välitysten teosta maksamaan, eli hinnassa voi olla jatkossa korotuspaineita. Perissä on ollut joillakin murheita ja useammalla kuuluu jonkinlainen vihellys. Mullakin jotain ääntä kuuluu pienissä nopeuksissa. Nopeuden noustessa ääni katoaa tai hukkuu muun möykän alle. Perästä en ole erityisen huolissani, vaan aion aukaista laatikon laakeriääneltä vaikuttavan äänen takia. Mun laatikolla ja perällä on nyt ajettu noin 7tkm. Eli ulkomailla on tullut ajettua noin 2/3 viime vuosien kilometreistä.
Laatikko / perä (ja auto) toimi loistavasti myös interlakenin retken, kilsoja tuli hiukan yli 3300. Ja mikä hämmästyttävintä, kulutus tippui viimevuodesta. Keskiarvo reissulta 8,24L/100km, pienin 7,6L/100km ja suurin 9,51L/100km kun pyörittiin Hampurissa. Ainoa muutos laitteeseen oli kärjetön jakaja! Ilmeisesti ennakkokäyrä ja jakaja muutenkin on huomattavasti parempi. Itseasiassa sen jopa huomasi ajossa.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
mistä heitit setin kärjetöntä pellin alle tarvike vaiko modaus?
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Nyt Intsaabissa HC Thing kertoi, että lisää välityksiä / uusi erä menee tuotantoon, jos riittävä määrä ostajia löytyy.
Aikaisempiin viesteihin viitaten mun laatikko on edelleen avaamatta, koska sieltä kuuluva ääni ei ole muuttunut. Vetelin 2012 syyspäivien jälkeen on tullut taas noin 7000km lisää mittariin. Intsaab2013 reissulla ajeltiin autobahnilla n. 120kmh nopeudella. Soppaa kuilui enemmän kuin koskaan eli n. 10l/100km. Jotain häikkää koneessa on Span kansipahvi hässäkän jäljiltä, sillä öljyäkin on alkanut kulumaan. Lisäksi tyhjäkäynnin jälkeen on alue, jossa kone rykii melko ikävästi. Sytkyä ja seosruuvia on tullut säädeltyä ilman mainittavaa edistystä. Täytynee laittaa lambdan paikka putkeen, jos se siltä sais jotain valaistusta missä mennään.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.