Moottorikoneistamo Tampereella ?

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Kartsa
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: To Kesä 05, 2003 20:28
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Niinno, se lisäainehan maksaa kokonaisen kympin per puteli jolla sitten käsitteleekin parisataa litraa bensaa (=340 euron litkut). Autonpito on tietty kallista mutta tuon 3% mitä lisäaine maksaa lisää, voi säästää esim pitämällä koneen säädöissä ja ennakoivalla ajotavalla. Paljonx maksaa venttiiliremontin tarpeet?
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
niko_s
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2011 18:51
Paikkakunta: Nokia

Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?

Viesti Kirjoittaja niko_s »

Kyllä meikäläisen kohdalla käyttämättömyys on ollut ihan laiskuutta ja hölmöyttä. Autoilu maksaa mitä maksaa, kuka niitä laskea jaksaa.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
ekiha
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: Ma Elo 19, 2013 14:35

Re: Moottorikoneistamo Tampereella ?

Viesti Kirjoittaja ekiha »

Saab 96:n valurautainen v4-kone ei kestä lyijytöntä bensaa vaikka käyttäis sitä
korviketta. niin ihmeellinen aine se lyijy oli. Käyttöautossa ongelma tulee esiin niin,
että tehot häviää. Esim. 4-vaihteella ajettaessa loivaa ylämäkeä auto ei kiihdy
mihinkään vaikka painaa kaasun pohjaan. Kun vika etsitään niin pakoventtiilien
välykset on nollassa. Mitä tämä tarkooittaa?? Seeti kuluu ja menee atomeina pako-
putken kautta taivaan tuuliin. Tuntuu vähän oudolta mutta TOSI ON. Onneksi tähän
löytyy lääke. Kannet pitää viedä moottorikoneistamoon , joka osaa homman. Kansiin
asennetaan irto seetirenkaat irto ohjurit puristustiukkuudella, uudet venttiilit
Rahaa menee mutta hyvä tulee
Täällä Helsingissä on yksi paja ,joka osaa. Nimi on GT-MOTOR. Olen teettänyt siellä
ja hyvä tuli.
Vastaa Viestiin