Tervehdys!
Tulipa palattua juurille yli kymmenen kuupattoman vuoden jälkeen. Välillä tuli harhailtua uudempien, jopa diesel Saabien ratissa, mutta nyt on asiat taas mallillaan. Alla on taas kajakki ja vuodelta 1974.
Mutta asiaan. Kohokammiolta lähtevään letkuun on laitettu polttoainesuodatin toiseen päähän ja suodatin on nippusiteellä johtosarjassa kiinni. Mitenkä tämä on alunpitäen ollut? Ei ole aiemmin ollut tätä FoMoCo kaasaria. Netistä, raamatusta saatikka haulla ei vastausta löytynyt.
EDIT: Letku ei siis mene käytössä olevaan pa- suodattimeen vaan sellaseen tarvike manfiltteriin mikä on vänkärinpuolen lokarin päällä nipparilla johtosarjassa kiinni.. Ei tämä taida orkkissysteemi olla
t. Antti
kohokammion tuuletusletku mihin?
kohokammion tuuletusletku mihin?
#3254
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Re: kohokammion tuuletusletku mihin?
Meidän 75 mallin kuupassa tuo kyseinen letku menee siihen koteloon missä on pyörän ylätukivarsi kiinni, siinä on muistaakseni pyöreä aukko. Eli siihen akun edessä olevaan. Ei ole mitään suodatinta päässä, lienee joku halunnut olla eko ihminen.
On se vaan hurja peli
Re: kohokammion tuuletusletku mihin?
Aivan. Ilmankos sille ei mitään järkevää tökkäyspaikkaa löytyny mistään. Kaipa sen on joku aatellu ettei pääse kakkaa kaasariin letkun hörsiessä korvausilmaa..?
Täytyypä kokeilla vaikuttaako säätöihin tuon suotattimen poisto.
Täytyypä kokeilla vaikuttaako säätöihin tuon suotattimen poisto.
#3254
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Re: kohokammion tuuletusletku mihin?
Letku on alkuperäisesti mustaa kiiltävää "nailonia" ja Se tosiaan kuuluu mennä siihen tukivarsikoteloon. Idea on siinä, että mikäli sieltä jotain bensaa tulvisi, niin bensa menisi edes jotenkin turvalliseen paikkaan. Tämä huohotus on muuten yksi kajakin paloturvallisuus riskikohteista koska menee sopivasti pakoputken päältä. Eli tähän näpertelykohteeseen kannattaa kiinnittää huomiota ja tarkastusta säännöllisesti. Toinen palovaara piilee siinä kiihdytyspumpun mahdollisesti vuotavassa kalvossa. Saattaa huomaamatta vuotaa pitkäänkin sinne imusarjan koloihin josta sitten haihtuu konehuoneeseen seurauksella, että pienikin vuoto pakoputkessa, tai sähköistä tuleva kipinä sitten aikaansaa räjähdysmäisen tulipalon. Aikanaan konehuoneesta palanut kajakki oli suht yleinen näky tienvarressa. Lähinnä ne huonosti hoidetut käyttöauto ajanjakson loppumetreillä.
- sabatti 96
- "Hölösuu"
- Viestit: 1092
- Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 16:28
- Paikkakunta: Knummi
Re: kohokammion tuuletusletku mihin?
Ahaa... ite ihmettelin oman kuupan kaasarin mustaa kovaa letkua... näköjään kuuluu olla sit tollanen. Meinasin sen jo nyppästä pois ja on tossa nähtävästi ollu joskus pieni palo konehuoneessa, bensapumpun puolella. Mistä lienee saanu alun. Lohkolämppärikin oli vähän sulanu.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
Re: kohokammion tuuletusletku mihin?
Juu tollanen kova letku Se on itelläki. Hyvä huomio tuo kaasarin vuoto kun näyttää itelläki kertyvän bentsiiniä tuonne imusarjan koloihin. On kyllä muutenkin tarkoitus korjaussarja hommata kaasariin ja säätää ainakin ryypyn toimintaa.
Vai onko ominaisuus että kylmänä ei käy heti korkeilla kierroksilla vaan vasta hetken "lämmettyään"...?
Vai onko ominaisuus että kylmänä ei käy heti korkeilla kierroksilla vaan vasta hetken "lämmettyään"...?
#3254
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986