SAAB 96
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
SAAB 96
mikä on paras korvauskaasutin saab 96?
Re: SAAB 96
En ole asiantuntia, etkä kerro minkä tilalle tulee. Mutta oletan että kaksikurkkuinen Solex automaattiryypyllä. Silloin vaihtoehto voisi olla Weberin 32/36 dgav.
Solexiin taitaa saada myös korjaussarjaa esim kaasutinexpertiltä.
Solexiin taitaa saada myös korjaussarjaa esim kaasutinexpertiltä.
#3254
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: SAAB 96
joo toi on kakskurkkunen solex
Re: SAAB 96
Minulla on kahdessa kuupassa Weber DGV ja olen ollut tyytyväinen. Käsiryypyllä niin ei ala sekään oikuttelemaan.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 151
- Liittynyt: To Loka 24, 2013 18:08
Re: SAAB 96
aijaa, miten se vaikuttaa ajoon ku on dgv, onko vaikee laittaa kiinni, ja onko sul myydä semmosta?
Re: SAAB 96
Free technicsiltä saa nuita kaasareita. Taunusfoorumilta vois löytyä käytettyjä, kön Se on 2.0 nelos tanarin orkkis kaasari.
#3254
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
Saab 96 -74 (KA),Saab 9-5 Aero -04 (EA)
Saabist since 1986
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: SAAB 96
Weber 32/36 DGV:n kurkut on sit vähän isommat kuin Solexissa (32/32). Alumiiniterällä suurennusta välilaippaan ja imusarjan toisiopuolelle, jos tulee virikoneeseen. En tiedä, että haittaako vakio imusarja ja välilaippa DGV:n 2-kurkun avautumista, sillä omissa ne on aina suurennettu.
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: SAAB 96
DGV:n asennuksessa tuon KeijoAnnikin sanoman muutoksen lisäksi pitää ilmansuodatinkoteloa vähän muuttaa tai ostaa dgv:lle käypänen kotelo. Solexista pitää ottaa vanhat kaasuvivustot tuohon korvauskaasuttimeen ja kaasuttimelle menevät nesteletkut pitää yhdistää. Muuten menee heittämällä paikoilleen + pitäähän se säätää / säädättää.
Kannattaa kysyä Free Technics:iltä, siellä on myös käytettyjä kaasuttimia, Jos ei Tori:sta, keltaisestapörssistä tai nettivaraosasta löydy.
http://www.freetechnics.fi
Tuolta löytyy myös kärjettömän sytytyksen osat, sen ilmansuodatin kotelon ja se ralliratti ym. paljon muuta hyödyllistä osaa.
Kannattaa kysyä Free Technics:iltä, siellä on myös käytettyjä kaasuttimia, Jos ei Tori:sta, keltaisestapörssistä tai nettivaraosasta löydy.
http://www.freetechnics.fi
Tuolta löytyy myös kärjettömän sytytyksen osat, sen ilmansuodatin kotelon ja se ralliratti ym. paljon muuta hyödyllistä osaa.
Re: SAAB 96
Onko tuosta Weberistä hyötyä tehoihin, jos ei muuta viritystoimia tee? Kulutukseen?
Näitä puheenaiheita voisi laittaa eri otsikolla jos eri aihe, es. SAAB 96 kaasari, SAAB 96 kytkin, yms.
Näitä puheenaiheita voisi laittaa eri otsikolla jos eri aihe, es. SAAB 96 kaasari, SAAB 96 kytkin, yms.
Re: SAAB 96
Netissä aikoinaan pyörineessä viritysoppaassa todettiin että Simonsin putkisto ja tuo Weber ovat yksinkertaisimmat bolt-on viritysosat joilla pitäisi irrota sellasenaan 80-85hv. Flektin vaihto vielä sähköiseeen, niin sitten väittämä pitää ainakin kutinsa.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
RE: SAAB 96
Jos tuo teholukema pitää lähellekään paikkaansa, niin voisi luulla pakoputken olevan selkeästi se ahdistavin osa. Yksikurkkuisen 32mm(?) ja superin 32+32mm välillä tehossa kun on eroa vain se 3 heppaa, vaikka pinta-ala kasvaa merkittävästi. Simonsin putkisto ei taas kiinnosta pätkääkään kovemman äänen takia, kun sitä on vakioputkella vähintäänkin riittävästi motarinopeuksissa.
Nykyautoissa esim. 1.4L 75hv koneissa putkien koko on luokkaa 40mm tai yli ja niissä ei suuremmalla putkella välttämättä taida saa tehoa juurikaan lisää. Saabissa taas vakioputken ulkohalkaisija on jossain 35mm tienoilla. Simonsin putkella 50.8mm. Joko tekisi itse reilun 40mm putkesta tai simonsiin laittaisi vaimentavammat änkkärit.
Nykyautoissa esim. 1.4L 75hv koneissa putkien koko on luokkaa 40mm tai yli ja niissä ei suuremmalla putkella välttämättä taida saa tehoa juurikaan lisää. Saabissa taas vakioputken ulkohalkaisija on jossain 35mm tienoilla. Simonsin putkella 50.8mm. Joko tekisi itse reilun 40mm putkesta tai simonsiin laittaisi vaimentavammat änkkärit.
96 V4i -73
Re: SAAB 96
Ei se simons välttämättä kovin paljon lisää ääntä aiheuta kajuuttaan moottoritienopeuksissa, kaikki muu häly tuntui olevan vallitsevampaa ainakin omassa tapauksessa. Mutta varmasti vakiokone hengittelee ihan riittävästi vaikka Simonsiin laittaisi takapöntöksi ihan oikean vaimentimenkin.
Veenelkun alkuperäinen etuvaimenninhärdelli on kyllä niin perverssi viritys kuin olla voi, mutta siitähän se persoonallinen ääni ja etenkin vaihtohetken päpätys on peräisin Simonsin putkisto poisti päpätyksen kokonaan.
Veenelkun alkuperäinen etuvaimenninhärdelli on kyllä niin perverssi viritys kuin olla voi, mutta siitähän se persoonallinen ääni ja etenkin vaihtohetken päpätys on peräisin Simonsin putkisto poisti päpätyksen kokonaan.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: SAAB 96
Tuohon vakioputkeen kun vielä pistää lambda-anturin kiinni ruiskua varten, niin tuntuu, että pikkusormen paksuinen anturi tukkii jo mainittavan osan rööristä.
No jos sitä vielä tekisi toiset 100 tuntia töitä tuon kanssa, niin pääsisi säätelemään ruiskua ja sitten miettimään josko suurempaa putkea tilalle jossain vaiheessa.
No jos sitä vielä tekisi toiset 100 tuntia töitä tuon kanssa, niin pääsisi säätelemään ruiskua ja sitten miettimään josko suurempaa putkea tilalle jossain vaiheessa.
96 V4i -73
Re: SAAB 96
Simons itse asiassa hiljentää ääniä. Muuttuu pärinästä murahteluksi. Putken päästä kuulostaa hieman järeämmältä, mutta sisältä on jopa hiljaisempi.
Vakiopilli on sen verran ahdistava värkki, että en suosittele oikein minkäänlaisia muitakaan virityksiä jos ei sitä aio vaihtaa.
Itselläni oli käytössä Simons melkein kymmenen vuotta ja on epäilemättä paras ratkaisu yksporttikansille. Alkupätkä joutui pari vuotta sitten väistymään kansien vaihduttua kaksiporttisiksi, mutta auton keskeltä taakse on putki edelleen Simonsin rööriä hieman modattuna.
Vakiopilli on sen verran ahdistava värkki, että en suosittele oikein minkäänlaisia muitakaan virityksiä jos ei sitä aio vaihtaa.
Itselläni oli käytössä Simons melkein kymmenen vuotta ja on epäilemättä paras ratkaisu yksporttikansille. Alkupätkä joutui pari vuotta sitten väistymään kansien vaihduttua kaksiporttisiksi, mutta auton keskeltä taakse on putki edelleen Simonsin rööriä hieman modattuna.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979