V-4 Alumiini venakopat

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
moiro
"Kaasari"
Viestit: 5
Liittynyt: Ma Heinä 21, 2008 18:30
Paikkakunta: Maaninka

V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja moiro »

Kuinka harvinaisia noi v-4 alumiini venttiilikopat on?Itse en ole ennen nähnyt.Mihin noita on ollut saatavana Ford vai Saab autoihin suoraan vai pelkästään tarvikekaupasta? http://cgi.ebay.com/Saab-95-96-V4-alloy ... 19c257b4b9
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7570
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja mestari »

villi arvaus: olisko siihen caprin v4 koneeseen saanut joskus tollasia.
kerran oli kouvolan osatuonnissa sellanen moottori tuotu ulkomailta 1,7 l v4 ja luki että ford capri, muuta en muista, hinta luultavasti oli sen aikaa auton hinta joten jäi siloin sinne.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja core2 »

moiro kirjoitti:Kuinka harvinaisia noi v-4 alumiini venttiilikopat on?Itse en ole ennen nähnyt.Mihin noita on ollut saatavana Ford vai Saab autoihin suoraan vai pelkästään tarvikekaupasta?
Aivan samoja aluventtiilikoppia sai ostaa saab sport&rally myynnistä sillä erolla, että saabiin saadut olivat mustia ja vain raidat olivat alumiinin väriset, mielestäni oikein hännäkkään näköiset olivatkin.
Pistän kuvankin mukaan näistä.

Kuva
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
kabu
"Ruisku"
Viestit: 121
Liittynyt: Ke Tammi 26, 2005 12:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja kabu »

Venttiilikopissa oleva SAH-logo viittaa nähtävästikin brittiin nimeltä Sydney A Hurrell. Kyseessä lienee sama mies joka osallistui virittämällään SAAB 93:lla Le Mansin 24 tunnin ajoihin vuonna 1959. Huima suoritus ihan yksityis"tallina" ilman mitään tehtaan tukea. http://www.twostroke2lemans.co.uk/site/The_Story.html

Sydney valmisti sittemmin virityssarjoja kai pääasiassa Triumpheihin mutta myös SAABeihin. Eli kyllä nuo kannet taitavat tosiaan ihan SAABin V4:seen alunperinkin olla tehty.

Linkissä kuva ruotsalaisesta V4:sta jossa on nuo SAH-venttiilikopat:
http://www.garaget.org/?car=2378&image=1506016
http://www.garaget.org/show.php?car=2378
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja core2 »

kabu kirjoitti: Sydney valmisti sittemmin virityssarjoja kai pääasiassa Triumpheihin mutta myös SAABeihin. Eli kyllä nuo kannet taitavat tosiaan ihan SAABin V4:seen alunperinkin olla tehty.
Jep se oli skånelainen tarvikefirma nimeltään: Comfort Racing i Gislaved. Joka oli syyllinen näihin aluventtiilikansiin saab V4:seen. Sieltä voi niitä ostaa erivärisinä.
Saab sportin olivat muistaakseni kaikki mustia?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Onkos tämmösiä kukaan tilaillut pukinkonttiin? :)
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Cus ... 3a83478b96
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

V6:n näyttää löytyvän myös, täytyy varmaan tilata.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
mölli77
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: Su Joulu 25, 2011 18:02
Paikkakunta: valkeakoski

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja mölli77 »

Jos tarkotat fordin v6 niin xr4i sierrassa (tai jotain sinnepäin) oli vakiona alu kopat mikkä ei kumminkaan sovi noihin pienempiin kutosiin. Muistaakseni 2,0 ja 2,3 kannet on samanlaiset ja 2,6 ja isommat on kansiltaan samanlaiset ja venakopatkin on silloin erilaiset. Tää tuli vaan eteen akoinaan kun suunnitteli mitenkä omaa kutos kuikkaa jatkojalostais ja sattu oleen palikoita mitä vertailtiin kun kaverilla oli noita voortin kutos myllyjä iso kasa eri kokosia
og 9-5 -99, og 900 cabbe -88, og 900 i -88, 99 petro -80 (mr), 99 gl -82, 96 2.0 v6 -75, 96 -78, 95 -76, 95 -75, 95 72
#2657
Tero_s
"Viggen"
Viestit: 688
Liittynyt: Ke Kesä 18, 2003 14:23
Paikkakunta: Turku

Re: V-4 Alumiini venakopat

Viesti Kirjoittaja Tero_s »

Ei kun tolla JRcast:lla joka noita V4:n koppia ebay:ssä kauppaa. 2.0-2.8 kopat sopii ristiin. 2.4 ja 2.9 on erilaiset.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Vastaa Viestiin