V-4 Alumiini venakopat
V-4 Alumiini venakopat
Kuinka harvinaisia noi v-4 alumiini venttiilikopat on?Itse en ole ennen nähnyt.Mihin noita on ollut saatavana Ford vai Saab autoihin suoraan vai pelkästään tarvikekaupasta? http://cgi.ebay.com/Saab-95-96-V4-alloy ... 19c257b4b9
Re: V-4 Alumiini venakopat
villi arvaus: olisko siihen caprin v4 koneeseen saanut joskus tollasia.
kerran oli kouvolan osatuonnissa sellanen moottori tuotu ulkomailta 1,7 l v4 ja luki että ford capri, muuta en muista, hinta luultavasti oli sen aikaa auton hinta joten jäi siloin sinne.
kerran oli kouvolan osatuonnissa sellanen moottori tuotu ulkomailta 1,7 l v4 ja luki että ford capri, muuta en muista, hinta luultavasti oli sen aikaa auton hinta joten jäi siloin sinne.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: V-4 Alumiini venakopat
Aivan samoja aluventtiilikoppia sai ostaa saab sport&rally myynnistä sillä erolla, että saabiin saadut olivat mustia ja vain raidat olivat alumiinin väriset, mielestäni oikein hännäkkään näköiset olivatkin.moiro kirjoitti:Kuinka harvinaisia noi v-4 alumiini venttiilikopat on?Itse en ole ennen nähnyt.Mihin noita on ollut saatavana Ford vai Saab autoihin suoraan vai pelkästään tarvikekaupasta?
Pistän kuvankin mukaan näistä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: V-4 Alumiini venakopat
Venttiilikopissa oleva SAH-logo viittaa nähtävästikin brittiin nimeltä Sydney A Hurrell. Kyseessä lienee sama mies joka osallistui virittämällään SAAB 93:lla Le Mansin 24 tunnin ajoihin vuonna 1959. Huima suoritus ihan yksityis"tallina" ilman mitään tehtaan tukea. http://www.twostroke2lemans.co.uk/site/The_Story.html
Sydney valmisti sittemmin virityssarjoja kai pääasiassa Triumpheihin mutta myös SAABeihin. Eli kyllä nuo kannet taitavat tosiaan ihan SAABin V4:seen alunperinkin olla tehty.
Linkissä kuva ruotsalaisesta V4:sta jossa on nuo SAH-venttiilikopat:
http://www.garaget.org/?car=2378&image=1506016
http://www.garaget.org/show.php?car=2378
Sydney valmisti sittemmin virityssarjoja kai pääasiassa Triumpheihin mutta myös SAABeihin. Eli kyllä nuo kannet taitavat tosiaan ihan SAABin V4:seen alunperinkin olla tehty.
Linkissä kuva ruotsalaisesta V4:sta jossa on nuo SAH-venttiilikopat:
http://www.garaget.org/?car=2378&image=1506016
http://www.garaget.org/show.php?car=2378
Tahtari-Pekka
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
95, 1962 (MA) - 900 OG, 1984 (MA)
Re: V-4 Alumiini venakopat
Jep se oli skånelainen tarvikefirma nimeltään: Comfort Racing i Gislaved. Joka oli syyllinen näihin aluventtiilikansiin saab V4:seen. Sieltä voi niitä ostaa erivärisinä.kabu kirjoitti: Sydney valmisti sittemmin virityssarjoja kai pääasiassa Triumpheihin mutta myös SAABeihin. Eli kyllä nuo kannet taitavat tosiaan ihan SAABin V4:seen alunperinkin olla tehty.
Saab sportin olivat muistaakseni kaikki mustia?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: V-4 Alumiini venakopat
Onkos tämmösiä kukaan tilaillut pukinkonttiin?
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Cus ... 3a83478b96
http://www.ebay.co.uk/itm/Brand-New-Cus ... 3a83478b96
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Re: V-4 Alumiini venakopat
V6:n näyttää löytyvän myös, täytyy varmaan tilata.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: V-4 Alumiini venakopat
Jos tarkotat fordin v6 niin xr4i sierrassa (tai jotain sinnepäin) oli vakiona alu kopat mikkä ei kumminkaan sovi noihin pienempiin kutosiin. Muistaakseni 2,0 ja 2,3 kannet on samanlaiset ja 2,6 ja isommat on kansiltaan samanlaiset ja venakopatkin on silloin erilaiset. Tää tuli vaan eteen akoinaan kun suunnitteli mitenkä omaa kutos kuikkaa jatkojalostais ja sattu oleen palikoita mitä vertailtiin kun kaverilla oli noita voortin kutos myllyjä iso kasa eri kokosia
og 9-5 -99, og 900 cabbe -88, og 900 i -88, 99 petro -80 (mr), 99 gl -82, 96 2.0 v6 -75, 96 -78, 95 -76, 95 -75, 95 72
#2657
#2657
Re: V-4 Alumiini venakopat
Ei kun tolla JRcast:lla joka noita V4:n koppia ebay:ssä kauppaa. 2.0-2.8 kopat sopii ristiin. 2.4 ja 2.9 on erilaiset.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.