Sytkä + kaasari+ korityöt
Tullut havaittua noista öljytyistä autoista sellaista että päälleppäin näyttää hyvälle mutta alla muhii kuiva ruoste, eli kai se öljy jotenkin "haihtuu" pois. Öljyt ja tinnerit sulattaa myös alkuperäiset koriliima saumat.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Minulle sanoi yksi ammatiltaan ruosteenestokäsittelijä että nuo sulavat koriliimat tulivat Saabeihin vasta joskus 90-luvulla, eli homma ei koske kajakkia, eihän siellä edes ole yhtään liimalla tiivistettyä saumaa.900i kirjoitti:Tullut havaittua noista öljytyistä autoista sellaista että päälleppäin näyttää hyvälle mutta alla muhii kuiva ruoste, eli kai se öljy jotenkin "haihtuu" pois. Öljyt ja tinnerit sulattaa myös alkuperäiset koriliima saumat.
Itse ainakin hion nailonlaikalla/teräsharjalaikalla kaiken ruosteen pois, sitten sinkkimaalia päälle, ja vasta sitten noita mönjiä

Joo öljyllä saa hienon näköistä jälkeä, mutta siitä ei ole nyt kysymys, vaan alkuperäisen massan elvyttämisestä, ja sen päälle tehtävästä lisäsuojauksesta.
edit: no saattaa siellä helmojen alasaumassa olla jotain liimaa, siis siinä missä kaksi peltiä on yhdessä, mutta tuskin niiden paikkojen suurin ongelma olisi liimojen sulaminen

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Kyllä onnistuu. Laitoin Dinitrol CARia ML:n päälle ihan pensselillä,ng900aero kirjoitti:Ok, voisikos tuon päälle sitten vetäistä esim. pensselillä vaikkapa Dinitrolin alustamassaa?
eikä ollut onkkelmia. Kannattaa sivellä useampaan kertaan.
Toki ruiskulla saa tasaisemman pinnan (ja sotkua ympäriinsä

96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
-
- "Aero"
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ma Touko 24, 2004 17:41
- Paikkakunta: Kempele-Käläviä
- Viesti:
tästä oli mobilistissa juttua.
eli ensin tuota ML:ää vanhan massan päälle, jolloin se petaa uudelle massalle hyvän uuden pinnan. sen ei vain saa antaa kuivua liikaa, mobilistissa oli että n10min, jolloin siihen tarttuu hyvin uusi massa.
ja sitte vaan näitä massakerroksia siihen päälle vain. just tämmöset kohat mihin renkaista roiskuu kivet yms kannattaa suojata usealla kerroksella..
näin siis kirjoitti mobilistin palsta..
tähän tapaan itse aion toimia...kun auto tulee maalauksesta
eli ensin tuota ML:ää vanhan massan päälle, jolloin se petaa uudelle massalle hyvän uuden pinnan. sen ei vain saa antaa kuivua liikaa, mobilistissa oli että n10min, jolloin siihen tarttuu hyvin uusi massa.
ja sitte vaan näitä massakerroksia siihen päälle vain. just tämmöset kohat mihin renkaista roiskuu kivet yms kannattaa suojata usealla kerroksella..
näin siis kirjoitti mobilistin palsta..
tähän tapaan itse aion toimia...kun auto tulee maalauksesta

#2595
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Saab 96L-75
Kesäajossa.
Vähän ot, mutta laitetaas väliin kysymys kajakin äänentoistosta, eli ration väkerrän siihen ratin vasemmalle puolelle, mutta mihinkäs kajarit, tuossa kun ei ole ikinä ollut kaiuttimia nin hattuhylly on reiätön ja uudenveroinen. Mitään sellaisia karmeannäköisiä pallokajareitakaan ei tuohon kehtaa laittaa, eikä niillä mitään tekisikään.
Eipä tuossa ole oikein asennuspaikkaa kovaäänisille
Eipä tuossa ole oikein asennuspaikkaa kovaäänisille

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itsellä on tuossa ratin vasemmalla puiolella halpa MP3 soitin. Kaijuttimina toimii Nextin erillis-sarja. Ne olen laittanut takapenkin sivuihin. Tein niihen 1cm vanerista levyt mihin nuo kajarit upotin ja sitten verhoilin vihreällä tekonahalla, mikä on aivan eri sävylstä, kun muu vihreä autossa
Omasta en myöskään ehjää hattuhyllyä viittinyt tuhota.

Omasta en myöskään ehjää hattuhyllyä viittinyt tuhota.

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Ei jaksaisi värkätä niitä sivupaffeja, paras homma kajakilla ajaessa olisi kuulosuojaimet joissa on radio
Mahtaisikohan tuota hattuhyllyä saada ehjänä irti ja takaisin, jos tekisi vaan levystä uuden tilalle, tai hankkisia valmiiksi reikäisen?

Mahtaisikohan tuota hattuhyllyä saada ehjänä irti ja takaisin, jos tekisi vaan levystä uuden tilalle, tai hankkisia valmiiksi reikäisen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Muutamia näkemiäni asennustapoja kovaäänisille (huom. ei hifistelyä):
- Roskiksiin kannet ja kylkeen reikä tai vaihtoehtoisesti roskiksen kiinnikkeisiin tehdyt "oikeat" kaiutinkotelot
- Tehdään ovi- ja/tai takasivupahveihin kaiuttimelle reiät niin, että jätetään verhoilu ehjäksi
- Ruuvataan reilun kokoinen ämyri ahtaaseen koteloon ja jemmataan se kojelaudan sisään puhumaan jaloille
- Roskiksiin kannet ja kylkeen reikä tai vaihtoehtoisesti roskiksen kiinnikkeisiin tehdyt "oikeat" kaiutinkotelot
- Tehdään ovi- ja/tai takasivupahveihin kaiuttimelle reiät niin, että jätetään verhoilu ehjäksi
- Ruuvataan reilun kokoinen ämyri ahtaaseen koteloon ja jemmataan se kojelaudan sisään puhumaan jaloille

96 V4 -75
Roskiksien paikalle loodat niin että kaiutin osottaa ylöspäin ja riskantti kojelaudalle soimaan hiljaa. Hattuhyllylle jonkin sortin aluslevyt jotta kaiutin tulee sinne suoraan eikä runko väänny kuperan pohjan myötä. Konttiin tietty tsuppari, mutta turha odottaa että kuupassa kuulis jotain musiikkia ajon aikana. Tyhjäkäynnilläkin teköö tiukkaa.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Ei siis mitään hifistyksiä, vaan vanha Grundicin RDS-kasettimankka ja vanhat kajarit hyllylle, muistan kyllä ettei kajakissa voi kuunnella musaa kuin maks kaupunkinopeudessa ja parkissahimmee kirjoitti:Roskiksien paikalle loodat niin että kaiutin osottaa ylöspäin ja riskantti kojelaudalle soimaan hiljaa. Hattuhyllylle jonkin sortin aluslevyt jotta kaiutin tulee sinne suoraan eikä runko väänny kuperan pohjan myötä. Konttiin tietty tsuppari, mutta turha odottaa että kuupassa kuulis jotain musiikkia ajon aikana. Tyhjäkäynnilläkin teköö tiukkaa.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Juu..heitimpähän vaan.ng900aero kirjoitti:Ei siis mitään hifistyksiä, vaan vanha Grundicin RDS-kasettimankka ja vanhat kajarit hyllylle, muistan kyllä ettei kajakissa voi kuunnella musaa kuin maks kaupunkinopeudessa ja parkissahimmee kirjoitti:Roskiksien paikalle loodat niin että kaiutin osottaa ylöspäin ja riskantti kojelaudalle soimaan hiljaa. Hattuhyllylle jonkin sortin aluslevyt jotta kaiutin tulee sinne suoraan eikä runko väänny kuperan pohjan myötä. Konttiin tietty tsuppari, mutta turha odottaa että kuupassa kuulis jotain musiikkia ajon aikana. Tyhjäkäynnilläkin teköö tiukkaa.
Kyllähän sitä musiikkia tietty pystyy kuulemaan, mutta saattaa olla pää hieman kipiä session jälkeen.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Millaisia kansia olette tehneet noihin roskapönttöihin, ja minkäskokoiset kaiuttimet niihin voisi mahtua? Vai onko ne tehty niin että kajarit on tulleet pönttöjen kylkeen, jolloin nuo muoviroskapöntöt joutuisi leikkelemään?himmee kirjoitti:
Juu..heitimpähän vaan.
Kyllähän sitä musiikkia tietty pystyy kuulemaan, mutta saattaa olla pää hieman kipiä session jälkeen.
Mitään koteloita ei oikein viitsisi alkaa rakentelemaan. Edessä sijaitsevista kajareista ratio voisi kyllä kuulua paremmin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tommonen muovinen pönikkä nyt ei hirveen hyvää ääntä kyllä anna jossei sitä tee täysin tiiviiksi..tästä syystä suosittelen tekemään kotelon vaikka lasikuidusta kun käytät roskista muottina. 5.25 meni juuri ja juuri pönikän kylkeen. Hattuhyllyltä kuuluu yllättävän hyvin. Tai sitten teet yksinkertasen kotelon keskelle hattuhyllyvää yhdelle kaijjulle ja kotelo verhoiltuna. 

VW transporter 2.5tdi vm.99