Kartsa kirjoitti:
Itte kaipaan kajakin ja 99:n talviominaisuuksista erityisesti sitä että kaikki olennaisimmat osat ovat metallia, joten vähän jähmeitäkin kohtia käsitellessä uskalsi ottaa kunnolla kiinni, ei tarvinnut pelätä että jää hantaakit ja viikset sun muut vempaimet käteen. Namiskat olivat sen kokoisia ja oloisia että niitä pystyi käyttämään hallitusti ja katseen tiessä pitäen vaikka olisi hanskat kädessä, homma meni niin että väännettiin tai käännettiin vipua eikä tarvinnut napittaa jostain pikku nappulasta ja näytöstä seurata mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään. Petaalit olivat sen verran harvassa että pystyi miästen koon talvikengälläkin polkemaan yhtä poljinta kerralla. Niin ja se oli hyvä juttu kanssa että oli maavaraa, helmat peltiä eikä kuttaperkaa, ja sileä pohja. Auravallin ylitykset ym talviset jutut sujuivat ilman murheita ja vaurioita. Ajonhallintajärjestelmän (oman tai muiden) pettäessä myös kumipuskurit oli hyvä juttu
Ja kajakissa yltää raappaamaan tuulilasin yhdeltä puolelta, ei tartte kävellä ympäri
ASIAA!!
Vielä sellainen lisäys tuosta tuulilasin puhtaanapidosta, että 95/96 ei lumi ja jää täytä nykyautojen solaa moottoripellin ja tuulilasin välissä koska sillä on kunnollinen kate ilmanoton päällä. Samaan tilaan kun nykyään vetäytyvät myös tuulilasin pyyhkimet, jotka sitten ovat tukevasti syväjäätyneet viperin varsia myöten em. monttuun.
Where have all the 2-strokes gone?
SAAB 95/96 = Talviauto jonka kanssa pärjää kesälläkin!
Vinterbil med fina sommar egenskaper!
olisiko halpahallin grillihiilisetti tai pari poikaa nykyauton alle hehkumaan ja varmistamaan startti myös kaupunki olosuhteissa, jos hiiliä jää kitumaan voi sopia naapurin kanssa ns kimppa ostosta ja keventää näin myös omaa hiilijalan jälkeä.
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
mestari kirjoitti:olisiko halpahallin grillihiilisetti tai pari poikaa nykyauton alle hehkumaan ja varmistamaan startti myös kaupunki olosuhteissa, jos hiiliä jää kitumaan voi sopia naapurin kanssa ns kimppa ostosta ja keventää näin myös omaa hiilijalan jälkeä.
Eikös ne tuolla Siperiassa suurin piirtein viritä nuotioita konetilan alle?
Viimeisimpien kovien pakkasten aikaan seurattiin kun naapurivaltion pojat käynnisteli jotain pitkään seissyttä pick-upia. Moottorin alla oli metalliastia ja siinä ilmeisesti palavaa nestettä liekeissä. Sillä ja toholla saivat kuin saivatkin auton käyntiin. Onneksi oli korkea auto, niin ei liekit suoraan muoviosia nuollu...
mestari kirjoitti:olisiko halpahallin grillihiilisetti tai pari poikaa nykyauton alle hehkumaan ja varmistamaan startti myös kaupunki olosuhteissa, jos hiiliä jää kitumaan voi sopia naapurin kanssa ns kimppa ostosta ja keventää näin myös omaa hiilijalan jälkeä.
Eikös ne tuolla Siperiassa suurin piirtein viritä nuotioita konetilan alle?
britit on vähä vilukissoja, ni tällee lämpenee ilman isompia tulipalopelkoja.
Ensin kunnon nuotio ja sitten työnnetään auto hehkuvan hiilloksen päälle.
Vaan Siperiassa kait lasketaan vedet ajon jälkeen pois ja sitten kun ollaan taas lähdössä, niin tuodaan sisältä kiehuva vesi ja kaadetaan koneeseen. Toki myös akku on ollut sisällä lämpimässä.