Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Akku, klemmarit, bensafiltteri, jarrutehostimen letku
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Sieltähän pläjähti ihan luettelo...
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
mikäs siinä ehostimen letkussa ei ole alkuperäistä?
Akkuahan ei voi tässä tilanteessa korostaa ollenkaan ja muistelen että tuon mallista putsaria sai jo siihen aikaan kaupasta
Akkuahan ei voi tässä tilanteessa korostaa ollenkaan ja muistelen että tuon mallista putsaria sai jo siihen aikaan kaupasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Niin, klemmarit sattuvat olemaan alkuperäisten malliset ja väriset!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Kuva on hiukan pieni... rillit tarttis... mutta pakoputken päältä puuttunee peltinen "välilevy",joka suojaa imuilman ottoa kylmältä ajoviimalta. Siis siinä tilanteessa suojaa, kun tuo kärsä on talviasennossa, eli käännettynä siihen mutkan päälle. Eikös sellainen alunperin kuulu varustukseen, ainakin '76 asti?
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Kun tarkasti katsot niin, kyllä se lämmönjakopelti on paikoillaan! Kyllä tuo lämmönjakopelti oli käytössä ihan 96:sen valmistuksen loppuun asti.
Muutenkin tämä Paavon Saab museo Saab on niin tarkasti tehty ja viimeistelyä työtä, että kun olen työn valmistusta seurannut ja lopputuloksen nähnyt, ei voi muuta kuin ihailla!
Sanoinkin aikoinaan Paavolle, että "tämä ei varmasti läpäise katsastusta, koska ei uusikaan aikoinaan kaupan hyllyssä näin hieno olut"
Tämä auton kunnostaja-Paavo P on itsekin entinen museo- sekä oikea autonkatsastaja ja siksi siellä on hyvin tarkat tiedot käytössä.
Muutenkin tämä Paavon Saab museo Saab on niin tarkasti tehty ja viimeistelyä työtä, että kun olen työn valmistusta seurannut ja lopputuloksen nähnyt, ei voi muuta kuin ihailla!
Sanoinkin aikoinaan Paavolle, että "tämä ei varmasti läpäise katsastusta, koska ei uusikaan aikoinaan kaupan hyllyssä näin hieno olut"
Tämä auton kunnostaja-Paavo P on itsekin entinen museo- sekä oikea autonkatsastaja ja siksi siellä on hyvin tarkat tiedot käytössä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Olen käsittänyt, että tuon värisiä lemmareita ei ollut siihen aikaan, vaan että ne olivat vaaleanpunaisia. Voin olla väärässäkin... Itsellä on -78 ja siinäkin ovat punaisia.ristos kirjoitti:Niin, klemmarit sattuvat olemaan alkuperäisten malliset ja väriset!
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Omistaja tiesi kyllä, että punaiset ABAt kuuluisi olla, mutta niitähän ei enää saa. Samaa tässä pähkäilen oman proggiksen kanssa, että jaksaako niitä ruveta yksitellen maalailemaan. Varsinkin kun ton 78 99T:n esitteessä on kuva esittelykoneesta, jossa siniset klemmarit. Ei jäis ees museoleimalla kiinni... Mutta pakko kait se on...
Mutta ei noin hyvin entisöityjä kuuppia ole juuri tapahtumissa näkynyt. Siinä on hyvä benchmarkki itsellekin ton turbon suhteen.
Mutta ei noin hyvin entisöityjä kuuppia ole juuri tapahtumissa näkynyt. Siinä on hyvä benchmarkki itsellekin ton turbon suhteen.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Pakoputken lämpösuoja puuttuu ja pissapojan letkut vähän erilailla ja olikos ne alkuperäiset peräti mustaa kumia.baasenar kirjoitti:Melkein, mutta ei ihan, jos tarkkoja ollaan... Kuka huomaa ensimmäisenä, niin ärjäisköön.ristos kirjoitti:Tällainen on alkuperäisen näköinen 96:sen konehuone.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
Kyllä se lämpösuoja siellä on, kun tarkasti katsoo. Pissapojan letkut ovat oikein, ehkä vähän o0huempia olivat alunperin, mutta menee jo saivarteluksi. Upea konetila ja entisöinti.
# 419 Vesa Pohjalainen
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
No onhan se suoja siellä. Taisi omassani olla väärin laitettu, muistaakseni oli vähän niinkuin pissapojansäiliön suojana samalla. Säiliöön laitetaan telineeseensä usein väärään asentoon, päätellen siitä miten hankalaa silloin joskus oli löytää ehjä säiliö. Tuossa tietysti sekin oikein.
Hienosti säilynyt tai entisöity konehuone tosiaan.
Hienosti säilynyt tai entisöity konehuone tosiaan.
Kartsa #233
Saab 9-3 1.8t 2007
Saab 9-3 1.8t 2007
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
tommij kirjoitti:Omistaja tiesi kyllä, että punaiset ABAt kuuluisi olla, mutta niitähän ei enää saa. Samaa tässä pähkäilen oman proggiksen kanssa, että jaksaako niitä ruveta yksitellen maalailemaan. Varsinkin kun ton 78 99T:n esitteessä on kuva esittelykoneesta, jossa siniset klemmarit. Ei jäis ees museoleimalla kiinni... Mutta pakko kait se on...
Mutta ei noin hyvin entisöityjä kuuppia ole juuri tapahtumissa näkynyt. Siinä on hyvä benchmarkki itsellekin ton turbon suhteen.
Nyt menee jo 2 eri kajakkia ( Ruotsin juhlis ja Paavon -77) sekasin. Mutta tosiaan, kajakin alkuperäiset ABAt kuuluu olla punaisia.
Paavon -77 tosiaan yksi parhaista Suomessa nähdyistä SAAB- entisöinneistä.
Re: Päivän oikeanmerkkinen herkkupala
äkkiähän ne abat sutisee punaseksi kun jättää sen kiristimen ikään kuin nähtäville ja sitten pikku pensselillä penslaa, ja tulee ihan siistit ja menee museostakin läpi kuin kuokka leimalla kuupan tankin nurkasta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,