epäilin sen harmaan kynnyksen sisäpuolella olevan betonia mutta tarkkasilmäiset zoomatkoon paremmin
eipä tuossa varmaan leimalle ole vklp suurempia judantsuja kun hitsata ei tarvi. ehkä, ehkä pakkivalon katkaisin on hapettunut
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
"car manufactured by Saab-Scania Trollhättan Sweden" kyltissä on se väri numero ja S-C vastuussa myös pakokaasun päästöistä. Pohjamassaus näyttää samanlaiselta, kun lähtivät tehtaalta.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
onko takalokarissa lommo vai pölyä ja kyllä maa lattialta näyttää zoomattuna.
mikähän on auton tarina jos autoliike ollut ekana ja sitten tämän kuolinpesä tokana ja hintaakin on jo kertynyt aika kivasti ja mukavasti
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Pohjalevyhän näytti itse asiassa siltä, kuin se olisi massattu/öljytty/kotelosuojattu, vaikea sanoa, silloin kauan sitten vai kauppiaan toimesta justiinsa. ...
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
voihan sitä ostaa vähän halvemman ja vetää siihen sämi väri pintaan ja muistella nuoruusvuosia
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Suomessa valmistetun Saabin huusi itselleen henkilö, jonka sanomalehti Göteborgs-Posten arvelee olevan ruotsalainen keräiijä
ILTA-SANOMAT uutisoi Saabin huutokaupasta maanantaina iltapäivällä, kun nuijan lyönteihin oli vielä aikaa useita tunteja. Iltakahdeksalta Ruotsin aikaa päättyneessä huutokaupassa Saab löysi kodin 500 000 kruunulla eli 47 600 eurolla. Korkein tarjous nousi viimeisten tuntien aikana yli 7 000 euroa.
Akaasianvihreä Saab löytyi huutokaupattavaksi Länsi-Götanmaalta Nossebrossa sijaitsevasta navetasta. Auto oli peittynyt romujen ja roskien alle, auton löytänyt huutokauppayhtiön toimitusjohtaja Frank Gausland kuvailee.
– Heti kun näin Saabin takaosan, uteliaisuus kasvoi, mutta vasta mittarin lukeman nähdessämme ymmärsimme, että olimme löytäneet jotain ainutlaatuista, hän kertoi Göteborgs-Postenille.
Matkamittarin lukema oli seitsemän kilometriä. Useiden viitteiden perusteella kävi ilmi, että auto oli pysäköity navettaan 1979.
Huutokaupassa suositeltu markkina-arvo oli alun perin 250 000 kruunua. Gauslandin mukaan kaupan ratkaissut huuto meni yläkanttiin, mutta hänen mielestänsä puoli miljoonaa kruunua ei ollut kohtuuton.
– Koska se on ainutlaatuinen auto, Gausland sanoo Göteborgs-Postenille.
Viiimeiset Saab 96 -mallit valmistettiin Suomessa Saab-Valmetin tehtaalla. Huutokaupattava auto valmistui todennäköisesti 1979. Viimeiset 96-mallit valmistuivat Uudessakaupungissa 1980.
Onkohan kenelläkään tietoa siitä täällä Suomessa pitkään ajamatta säilyneestä sinisestä juhlakuupasta, joka seisoi jossain autokaupassa ikuisuuden ja lopulta rekisteröitiin suoraan museorekisteriin. Muistaakseni se oli täällä myynnissä aikanaan noin 60km ajettuna...
Tuollainen löytyi 48 km ajettu, mutta ruotsissa sekin
Yksi viimeisimmistä Uudessakaupungissa valmistetuista Saab 96 -malleista myynnissä – ajettu vain 48 km
Julkaisija
CLAS VON BELL
8.11.2017
0
8.11.2017 15.10
Ruotsissa on menossa harvinaisten autojen huutokauppa. Myynnissä on muun muassa kolme erikoista Saabia. Näistä kaikkein erikoisin on Saab 96 GL V4 Super vuodelta 1980.
Teknikens Värld -lehden mukaan auto kuuluu niin sanottuun Run out -sarjaan. Se tarkoittaa sitä, että se kuuluu 500 viimeisen 96-mallin juhlasarjaan. Kyseinen auto on numeroltaan 32, eli kyseisen auton jälkeen valmistui enää 31 kyseistä 96-mallia.
Erikoisinta tässä autossa on se, että sillä on ajettu vain 48 kilometriä sen jälkeen, kun se valmistui Uudenkaupungin autotehtaalta. Se ei missään vaiheessa ole ollut liikenteessä.
Teknikens Värld -lehden mukaan auton kunto on todella hyvä, eli uudenveroinen.
Kaikki Run out -sarjan 96-mallit maalattiin Saabin siniseen metallihohtoväriin. Konepellin alla on 68-hevosvoimainen Fordin V4-moottori.
Teknikens Värld -lehden mukaan samanlainen auto myytiin äskettäin Ruotsissa hintaan 350 000 kruunua (noin 35 000 euroa). Se oli kuitenkin ajettu 150 kilometriä.
Kyseisen 96-mallin lisäksi myynnissä on Saab 99 4d 1971 ja Saab 96 V4 De Luxe 1968.
Saab 99 on ajettu 17 000 kilometriä ja se on harvinaisempaa neliovista sarjaa.
Saab 96 V4 De Luxe 1968 on ensimmäisiä autoja, joihin asennettiin Fordin V4-moottori.
Kaikki nämä kolme Saabia ovat olleet esillä Trollhättanin Saab Car Museumissa.
Autoista voi tarjota verkkohuutokaupassa. Huutokauppa sulkeutuu 19.11.