https://saab95net.kuvat.fi/kuvat/saab95 ... E+vm.1971/
Saab 95 V4 STW takaiskarin muutos
-
- "Hirsch"
- Viestit: 844
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saab 95 V4 STW takaiskarin muutos
Upea !
Jäsen vuodesta 1992
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
-
- "Hirsch"
- Viestit: 844
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saab 95 V4 STW takaiskarin muutos
Oman Viipan takaiskariprojekti saa onnellisen lopun. Vajaa 2 viikkoa sitten sain Hämeenlinnan Ahveniston potkiaisissa vinkin Klubin varastolta löytyvästä uudesta "Tyrkkö Industries adapteri" -parista ja tänään ne tuli ostettua Lehtosen rompetorilla vieraillessa. Maanantaina tulee uudet jäykemmät Viipan takajouset 12,5 mm langalla postiin ja Gabrielin kaasut onkin jo tallilla odottamassa. Kiitos vinkistä ja vastauksista. 

Jäsen vuodesta 1992
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Re: Saab 95 V4 STW takaiskarin muutos
Oiskohan noista adaptereista mittakuvia? Kaveri on mulle luvannut tehdä pari paria jos vain mitat saan tietoon.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
-
- "Hirsch"
- Viestit: 844
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Saab 95 V4 STW takaiskarin muutos
Tyrkkö Industrie adapteri kuten edellisellä sivulla Mikko_H:n kuvassa. Otin mitat adapterista ennen asennusta. Adapteri on tehty 6 mm paksusta teräksestä. Adapterin muoto + pultinreijät (10 mm), kuten sammakkoiskarien pohjalevy tms. Iskarin yläpään kiinnityspalikka sorvattu ja hitsattu pohjalevyyn. Mitat: levyyn hitsattu osuus 30 mm halkaisijaltaan/40 mm korkea, minkä jälkeen ohentuu 15,5 mm paksuiseksi (tähän tulee iskari yläpää kiinni) ja pituutta kierteen alkuun 35 mm. Viimeinen osuus on kierre ja kierteen pituus 11,5 mm. Kierre tuumainen ja mutterin kanta 3/4 tuumaa (18,9 mm). Vahviketangot kuvan mukaisesti (paksuus ja korkeus 10 mm) hitsattuna pohjalevyyn: tankojen pituudet pidempi 160 mm ja lyhyempi 75 mm. Mikko-H:n maininta "ohut jalkaisesta iskarista" piti paikkansa - Gabrielin iskareihin tuli painauma iskarin alaosaan, koska iskari oli kiinni taka-akselissa jo, kun rengas oli vielä kiinnittämättä. Uudet KYB kaasut Trodosta (https://www.trodo.fi/iskunvaimennin-kyb-343083) laitoin eilen kiinni, missä on selvästi ohuempi jalka vrt Gabrielin kaasut. Lisäksi laitoin 2 kpl paksumpia prikkoja/aluslevyjä alakiinnikkeeseen iskarin taakse.
Jäsen vuodesta 1992
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Nyt Saab 96 vm -73 viri 1.8 L ja Saab 95 STW vm-75
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )