Näyttää vaan kovasti ahtaalta, kun putsarin kanssa mallaa. Jos Sonettiin sopii, niin Kuuppaan menee jo heittämällä.KeijoAnnikki kirjoitti:Itsellä tuli Sonettiiin nimenomaan DGV, koska se on matala ja mahtuu "nokkapellin" alle. Mikäs tuossa korkeudessa oli ongelma ?vilpertti kirjoitti:Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.
MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
Tulipa taas repastua
Re: Tulipa taas repastua
onnittelut! hauska lukea tällaisia tarinoitaAce_Of_Spade kirjoitti:Kävipä hassu tappaus. Kävin ostamassa paikallisesta varaosa-liikkeestä työkaluja ja myyjä alkoi puhumaan sellaisesta viritetystä veenelkusta, joka voisi olla myytävänä ja tämähän sitten alkoi hieman polttelemaan mieltä.
Soitto ko. kaverille ja selvisi, että olikin koko auto myytävänä. Menin sitä katsomaan seuraavana päivänä ja oli aika pirun hieno kampe, no sehän piti ostaa pois ja pientä lisämaksua vastaan sain hankittua myös jalkapalloalutja muutakin viripalikkaa
No, se konehan paljastui aivan hirviöksi, on viritetty viimisen päälle. Löylyä tuntuu piisaavan.
Eilen hain siirtokilvet (niin auto ei ole ollut rekisterissä vuoteen) ja ylimielisesti maksoin vain kahden päivän kilvet ja käytiin vilpertin kanssa koittamassa leimaa. Takajarrut puuttuivat kokonaan ja edessä oli jarruletku halki/poikki.
Taakse vaihdettiin syliterit kummallekin puolelle ja eteen se letku, meni helpostin kellon ympäri rämpiessä.( Tässä vaiheessa täytyy kiittää nöyrästi vilperttiä joka uhrasi kaksi vapaa päivää jarruremppaan ja räpeltämiseen. Ja lainasi omia talvirenkaita, konttorikäynnin ajaksi ) Tänä aamuna alettiin ilmaamaan jarruja jotta saa sen leiman, no siinä sitten piti vielä vaihtaa pääsylinterikin. Onneksi kaikki osat löytyi omasta varastosta.
Leima tuli, että heilahti, inssi kyllä vihelteli kun katsoi pellin alle ja suttaili hallissa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 97
- Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
- Paikkakunta: Kemi
Näkkyyköhän nämä kuvat. Testaan tätä sivua...
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... eb2f56.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 456ee2.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... eb2f56.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 456ee2.jpg
#2535 Antti Perkkiö
-
- "Hirsch"
- Viestit: 759
- Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Iso pystykaasarihan siellä möllöttelee ja ilman väliadapteria ei kävisikään Saab V4 imusarjaan. Näyttäisi nopeasti joltakin Volkkarin koneessa käytetyltä virikaasarilta. Ei ole kaasarista kiinni tehojen saanti ulos.Ace_Of_Spade kirjoitti:Näkkyyköhän nämä kuvat. Testaan tätä sivua...
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... eb2f56.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 456ee2.jpg
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Tuosta korkeudesta vielä - tämä yhdistelmähän on 5-10 cm korkeampi kuin laittaisi Weberin DGV:n kiinni omaan imusarjaan (kaasari on korkeampi ja lisäksi tuo välipala). Pitää ottaa kuva omasta autosta, kun tallille ehtii. No DGV on selvästi pienempi myös kurkuiltaan ja vaiheittain aukeava, joten tehot jää varmasti vähemmälle. Eikun ISOA kovaa (liikennerajoitukset noudattaen) siellä Kemin suunnassa
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )