Tulipa taas repastua

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

KeijoAnnikki kirjoitti:
vilpertti kirjoitti:Nokka ja jouset ovat 100% varmasti vaihdettu ja kaasutin on todennäköisesti Weber IDF (ainakin näyttää siltä). Ainakin meikäläinen lopetti DGV:n korkeuden kanssa murehtimisen siinä silmänräpäyksessä kun näin tuon kaasarin. On todella korkea.

MUOK: Superin imukannen ja kaasarin välissä on edellisten seppien tekemä adapteri. Vielä lisää korkeutta.
Itsellä tuli Sonettiiin nimenomaan DGV, koska se on matala ja mahtuu "nokkapellin" alle. Mikäs tuossa korkeudessa oli ongelma ?
Näyttää vaan kovasti ahtaalta, kun putsarin kanssa mallaa. Jos Sonettiin sopii, niin Kuuppaan menee jo heittämällä.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tulipa taas repastua

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Ace_Of_Spade kirjoitti:Kävipä hassu tappaus. Kävin ostamassa paikallisesta varaosa-liikkeestä työkaluja ja myyjä alkoi puhumaan sellaisesta viritetystä veenelkusta, joka voisi olla myytävänä ja tämähän sitten alkoi hieman polttelemaan mieltä.
Soitto ko. kaverille ja selvisi, että olikin koko auto myytävänä. Menin sitä katsomaan seuraavana päivänä ja oli aika pirun hieno kampe, no sehän piti ostaa pois ja pientä lisämaksua vastaan sain hankittua myös jalkapalloalut 8) ja muutakin viripalikkaa

No, se konehan paljastui aivan hirviöksi, on viritetty viimisen päälle. Löylyä tuntuu piisaavan.

Eilen hain siirtokilvet (niin auto ei ole ollut rekisterissä vuoteen) ja ylimielisesti maksoin vain kahden päivän kilvet ja käytiin vilpertin kanssa koittamassa leimaa. Takajarrut puuttuivat kokonaan ja edessä oli jarruletku halki/poikki.

Taakse vaihdettiin syliterit kummallekin puolelle ja eteen se letku, meni helpostin kellon ympäri rämpiessä.( Tässä vaiheessa täytyy kiittää nöyrästi vilperttiä joka uhrasi kaksi vapaa päivää jarruremppaan ja räpeltämiseen. Ja lainasi omia talvirenkaita, konttorikäynnin ajaksi ) Tänä aamuna alettiin ilmaamaan jarruja jotta saa sen leiman, no siinä sitten piti vielä vaihtaa pääsylinterikin. Onneksi kaikki osat löytyi omasta varastosta.

Leima tuli, että heilahti, inssi kyllä vihelteli kun katsoi pellin alle ja suttaili hallissa. :D
onnittelut! hauska lukea tällaisia tarinoita :) melkein voisi erehtyä aprillipilaksi :)
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Ace_Of_Spade
"Tuplakaasari"
Viestit: 97
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 20:09
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Ace_Of_Spade »

#2535 Antti Perkkiö
dq
"Hölösuu"
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Syys 20, 2005 01:24
Paikkakunta: Naantali

Viesti Kirjoittaja dq »

Näkyy, minulle ainakin. Kjäh, mikäli tuosta tosiaan yli 100 kaakkiakin löytyy oikeasti, voi tulla joskus jolleen teini-Bemaristille yllätyksenä kun ulkomuotoa kattoo. :twisted:
vilpertti
"Aero"
Viestit: 429
Liittynyt: Su Marras 16, 2003 00:50
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja vilpertti »

Katos. Osasit laittaa kuvia!

Huomatkaa muuten konepellissä pari rinkulaa. On vissiin joskus suuliekki viuhahtanu.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

Ace_Of_Spade kirjoitti:Näkkyyköhän nämä kuvat. Testaan tätä sivua...

http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... eb2f56.jpg
http://i31.photobucket.com/albums/c369/ ... 456ee2.jpg
Iso pystykaasarihan siellä möllöttelee ja ilman väliadapteria ei kävisikään Saab V4 imusarjaan. Näyttäisi nopeasti joltakin Volkkarin koneessa käytetyltä virikaasarilta. Ei ole kaasarista kiinni tehojen saanti ulos. :lol: 8)

Tuosta korkeudesta vielä - tämä yhdistelmähän on 5-10 cm korkeampi kuin laittaisi Weberin DGV:n kiinni omaan imusarjaan (kaasari on korkeampi ja lisäksi tuo välipala). Pitää ottaa kuva omasta autosta, kun tallille ehtii. No DGV on selvästi pienempi myös kurkuiltaan ja vaiheittain aukeava, joten tehot jää varmasti vähemmälle. Eikun ISOA kovaa (liikennerajoitukset noudattaen) siellä Kemin suunnassa :)
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin