Metritaunusten/sukkulan moottorit

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 759
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

ile76 kirjoitti: Miten hyvin nuo alkuperäiset tiivisteet kestää viritetyssä koneessa?
Mulla ja kaverilla oli 95 mm männillä koneet ja ne pelasi kohtuullisesti ilman liekkirenkaita jokkiskäytössäkin. Kannentiivisteinä käytettiin vanhemman Granadan 2.8 l V6:n tiivisteillä (reikä 95 mm; yksi pytty pois leikaten ja pienet siivut tiivistettä kannen yläpäähän imukannen alle muistaakseni). No niitä kansipahveja meni mulla muutamat lähinnä näiden kannen kaarevien vesireikien taipuman johdosta (oli kyllä vahvistettu, mutta vanhat kannet...) ja kun ne oli kalliita, niin vaihdoin uuden lohkon 93 mm:n männillä ja käytin vakio tiivisteitä. Kannet on edelleen samat ja ei ole ollut ongelmia kansipahvien kanssa. Tiivisteestä tietysti katsottava, että reikä on vakiotiivisteessä yli 93 mm.
Vastaa Viestiin