mitäs aijotko rakentaa kadulle?? vai tuleeko joku tykki tuhdilla turbotekniikallagls kirjoitti:vuosimalliksi selvisi `79.Vesa Pohjalainen kirjoitti:kasikymppimalli on aina kuitenkin se viimeinen vuosimalli.
Jos siitä peli tulee, niin kulttuuriteko se on.
tuossa illalla mietin että pitäiskö kokeilla pyöriikö moottori.
akku paikalleen ja kokeilu..pyörii keveästi. seuraavaksi bensaa kaasarin kurkusta sisään ja tuli hieman vastusta starttaukseen..paukahti pari kertaa eikä enään yrittänyt.
irrottelin tulpat ja märät olivat, ruosteharjaa tulpille, virranjakajan kansi auki ja kuivauskipinää tulee.
kaverille bensaa suihkepulloon ja ryyppyä kaasariin, vähän aikaa starttausta ja bensaayli 10 vuoden seisonnan jälkeen hörähti käyntiin!!
![]()
käyttelin autoa minuutin kunnes pullosta loppui bensa.
huomenna täytyy tyhjentää tankki vanhoista litkuista ja kokeilla jos tuon saisi käymään omin voimin..ehkäpä jopa koeajolle..
Pelastin `79 96:n (uusia kuvia!)
bmw e46 alias proteesi
en vielä oikein tiedä tuon kohtaloa..tekisi kyllä mieli rakentaa sopivasti oman mielen mukaiseksi customoitu katuauto V6 tekniikalla tai viritetyllä V4 tekniikalla..anaconda kirjoitti:mitäs aijotko rakentaa kadulle?? vai tuleeko joku tykki tuhdilla turbotekniikallagls kirjoitti:vuosimalliksi selvisi `79.Vesa Pohjalainen kirjoitti:kasikymppimalli on aina kuitenkin se viimeinen vuosimalli.
Jos siitä peli tulee, niin kulttuuriteko se on.
tuossa illalla mietin että pitäiskö kokeilla pyöriikö moottori.
akku paikalleen ja kokeilu..pyörii keveästi. seuraavaksi bensaa kaasarin kurkusta sisään ja tuli hieman vastusta starttaukseen..paukahti pari kertaa eikä enään yrittänyt.
irrottelin tulpat ja märät olivat, ruosteharjaa tulpille, virranjakajan kansi auki ja kuivauskipinää tulee.
kaverille bensaa suihkepulloon ja ryyppyä kaasariin, vähän aikaa starttausta ja bensaayli 10 vuoden seisonnan jälkeen hörähti käyntiin!!
![]()
käyttelin autoa minuutin kunnes pullosta loppui bensa.
huomenna täytyy tyhjentää tankki vanhoista litkuista ja kokeilla jos tuon saisi käymään omin voimin..ehkäpä jopa koeajolle..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
Saab.96
- "Hölösuu"
- Viestit: 4081
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Komee on peli! Onnea projektiin!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
en nyt tiiä kaanattaako haaveilla mistään V-kutosesta..Frostgrey kirjoitti:Mites tuo V6:n laitto nykyään onnsituu(laillisesti) näihin uudempiin kuuppiin missä on päästörajat ja tehoissa +20% vakioon rajana![]()
Turbollahan on helppo penkittaa +20% tehoja
V4 turbolla vois olla helpompi ratkaisu..jos tuota nyt koskaan saadaan liikkeelle..
kaadoin uudet bensat tankkiin ja kokeilin saada ryyppybensalla käyntiin, muttei lähtenyt.
yritti toki kovasti..voi johtua -15 asteen pakkasesta ettei lähtenyt.
täytyy kokeilla uudestaan kunhan kelit lauhtuu, uskon että sitten lähtee.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
kun en ole ennen ysikutosten kans pelannu niin olis pari kysymystä:
-missä järjestyksessä sylinterit on? (1234)
-onko koneen irrottaminen yhtä helppo homma kuin 99:ssä tai satkussa?
-kuuluuko käsijarrukahvan sojottaa yläviistoon?
-kuuluuko ikkunoiden laskeutua vain takaosasta??
-onko kaikissa 96:sissa rattivaihteet? entä onko virtalukko kaikissa väärässä paikassa..?
(koelaudassa)
-missä järjestyksessä sylinterit on? (1234)
-onko koneen irrottaminen yhtä helppo homma kuin 99:ssä tai satkussa?
-kuuluuko käsijarrukahvan sojottaa yläviistoon?
-kuuluuko ikkunoiden laskeutua vain takaosasta??
-onko kaikissa 96:sissa rattivaihteet? entä onko virtalukko kaikissa väärässä paikassa..?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
1 en tiedä 2 on melko helppoo sit kun oot siinä vaiheessa että kone on jo melkein irti tai siis oot jo nostamassa niin vaihelaatikkoo pitää nostaa että sieltä lähtee se tappi irti. 3 kuuluu. 4. kuuluu 5kyllä ellei lasketa jokkis versioita joihin on laitettu 99 koneita ja lootiagls kirjoitti:kun en ole ennen ysikutosten kans pelannu niin olis pari kysymystä:
-missä järjestyksessä sylinterit on? (1234)
-onko koneen irrottaminen yhtä helppo homma kuin 99:ssä tai satkussa?
-kuuluuko käsijarrukahvan sojottaa yläviistoon?
-kuuluuko ikkunoiden laskeutua vain takaosasta??![]()
-onko kaikissa 96:sissa rattivaihteet? entä onko virtalukko kaikissa väärässä paikassa..?(koelaudassa)
bmw e46 alias proteesi
Kannattaa nyt ensin tutkia sitä rauhassa ennen viriaikeita
Jos saat auton ylös niin takaloksut irrottamalla näkee jo aika hyvin todellisen tilanteen, ja samoin kolistelemalla takapoksin pohjaa ja tankintienoota. Jos massaa lähtee suurina paloina irti eikä alla ole kuin kukkamultaa niin kannattanee unohtaa.
Sori en halunnut olla pessimistinen mutta itekin pienistin muutamia isovilkkuja varaosiksi kun pelleistä ei ollut kuin muisto jäljellä.
Toivotaan että omasi olisi kovapeltinen yksilö.
Onko takaloksujen ja korin välinen sauma kuinka mätä, se implikoi jo jonkinverran tilannetta?
Itsekin luovuin kajakin virityssuunnitelmista luettuani täältä kuinka vaivalloista ja kallista se on. Hieman karrikoiden sanoisin että sillä summalla millä saan nostettua kajakin tehot 65:stä 120:neen saan 9-5:n tehot vastaavasti nousemaan 200->350hv:aan
Sori en halunnut olla pessimistinen mutta itekin pienistin muutamia isovilkkuja varaosiksi kun pelleistä ei ollut kuin muisto jäljellä.
Toivotaan että omasi olisi kovapeltinen yksilö.
Onko takaloksujen ja korin välinen sauma kuinka mätä, se implikoi jo jonkinverran tilannetta?
Itsekin luovuin kajakin virityssuunnitelmista luettuani täältä kuinka vaivalloista ja kallista se on. Hieman karrikoiden sanoisin että sillä summalla millä saan nostettua kajakin tehot 65:stä 120:neen saan 9-5:n tehot vastaavasti nousemaan 200->350hv:aan
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ei tuota nyt ihan heti virittämään olla rupeamassa..kunhan haaveilen..ng900aero kirjoitti:Kannattaa nyt ensin tutkia sitä rauhassa ennen viriaikeita Jos saat auton ylös niin takaloksut irrottamalla näkee jo aika hyvin todellisen tilanteen, ja samoin kolistelemalla takapoksin pohjaa ja tankintienoota. Jos massaa lähtee suurina paloina irti eikä alla ole kuin kukkamultaa niin kannattanee unohtaa.
Sori en halunnut olla pessimistinen mutta itekin pienistin muutamia isovilkkuja varaosiksi kun pelleistä ei ollut kuin muisto jäljellä.
Toivotaan että omasi olisi kovapeltinen yksilö.
Onko takaloksujen ja korin välinen sauma kuinka mätä, se implikoi jo jonkinverran tilannetta?
pohja tuntuu olevan kovassa kunnossa, samoin etupää. mutta vänkärin puolen helma ja oven alaosa näyttää pehmeältä, samoin peräkontin pohja ja tankin seutu näyttää hieman laholta hämärässä katseltuna. täytyy koputella paikat kunhan saan tuon käymään ilman ryyppybensaa eli omin voimin.
tuo on seissyt sen 12 vuotta samalla paikalla kokoajan, alustana hiekkamaa ja ympärillä heinikkoa. luulen tuon hiekka-alustan ansiosta on pohja säilynyt hyvänä..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
-
Vesa Pohjalainen
- "Saabisti"
- Viestit: 3986
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
Koneen irrottaminen paikalle ajetusta autosta vie rauhallisella tahdilla noin puolitoista tuntia. Startin yhden pultin irroitus vaatii koneen nostoa. Lauta öljypohjan alle ja varovasti tunkkaamaan. Saat sen alimman pultin sitten jaykovarrella ja pitkällä hylsälklä hyvin pois. Saa sen muutenkin, mutta on hirmu telmiminen. Tietty ne koneen sivuilla olevien kumityynyjen mutterin on pois. Kone itsessään lähtee nätisti. Minä otan esn pois erikseen ja laatikon erikseen. Jotkut ottaa yhtenä nippuna.gls kirjoitti: -onko koneen irrottaminen yhtä helppo homma kuin 99:ssä tai satkussa?
-
-onko kaikissa 96:sissa rattivaihteet? entä onko virtalukko kaikissa väärässä paikassa..?(koelaudassa)
Vaiteet on aina rattivaihteet ja virtalukko rattiputkessa, jos on kojelaudassa, niin se on oma viritys....tai tahtareissa taisi olla niinkin.
# 419 Vesa Pohjalainen
tuota koneen irrotus hommaa mietin että jos tuota rupeais keväällä hitsaamaan niin sama napata konekin pois.Vesa Pohjalainen kirjoitti:Koneen irrottaminen paikalle ajetusta autosta vie rauhallisella tahdilla noin puolitoista tuntia. Startin yhden pultin irroitus vaatii koneen nostoa. Lauta öljypohjan alle ja varovasti tunkkaamaan. Saat sen alimman pultin sitten jaykovarrella ja pitkällä hylsälklä hyvin pois. Saa sen muutenkin, mutta on hirmu telmiminen. Tietty ne koneen sivuilla olevien kumityynyjen mutterin on pois. Kone itsessään lähtee nätisti. Minä otan esn pois erikseen ja laatikon erikseen. Jotkut ottaa yhtenä nippuna.gls kirjoitti: -onko koneen irrottaminen yhtä helppo homma kuin 99:ssä tai satkussa?
-
-onko kaikissa 96:sissa rattivaihteet? entä onko virtalukko kaikissa väärässä paikassa..?(koelaudassa)
Vaiteet on aina rattivaihteet ja virtalukko rattiputkessa, jos on kojelaudassa, niin se on oma viritys....tai tahtareissa taisi olla niinkin.
voi olla ettei tuolla ole paljoa sataa tuhatta enempää ajettu, kun ei ole ollut liikenteessä kuin ~10 vuotta.
mittarissa on nyt 80000.
virtalukko on tosiaan rattiputkessa eikä kojelaudassa.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80